Expride, Zodias eller annat? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Expride, Zodias eller annat?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Kanske ett europeiskt Shimano Yasei LTD Perch Crankbait 215ML spinnspö 7'1" 4-16 g funkar perfekt om klassning är lite i underkant fast 7'1" är ngt långt månne?

Ja, tyvärr lite för långt.

Kommentera

Shimano Poison Adrena 167L BFS 4-12g 6' 7", är ett bra BFS spö som jag tycker är ganska allround, det är endelat.

Kommentera

Expride 1610M​ är väldigt trevligt, speciellt om ditt största fokus är Twitch-beten. Jag kör det som dedikerat twitchspö med en Metanium shallow, älskar det. Twitchar 10-17g mest. Ibland om jag inte orkat släpa med alla spön i båten kör jag blade, tailspinners och chatterbait på det med, funkar kanon. Jag har faktiskt mitt borre-PB (48) på den combon med en Jackhammer stealth blade.

Men är det jättekul att drilla borre på? Nja. Inte borrar under 40 kanske ... och vill jag ha roligt när jag drillar så tar jag fram BFS-prylarna istället.

Ännu lite mer allround ska ju 2024 POISON ADRENA 1610M-2 vara, iallafall enligt Nordanger. Men prislappen är rejält högre.

Daiwa Blazon C610M-2 är lite långsammare (mjukare) än Expride 1610, inte riktigt lika känsligt, inte riktigt lika optimalt till twitch men kanske det mest allround jag har i arsenalen. Kostar inte speciellt mycket heller.
        Senast ändrad av orm; 2025-03-10, 10:52.

Kommentera

Ursprungligen postat av orm Visa inlägg
          Expride 1610M​ är väldigt trevligt, speciellt om ditt största fokus är Twitch-beten. Jag kör det som dedikerat twitchspö med en Metanium shallow, älskar det. Twitchar 10-17g mest. Ibland om jag inte orkat släpa med alla spön i båten kör jag blade, tailspinners och chatterbait på det med, funkar kanon. Jag har faktiskt mitt borre-PB (48) på den combon med en Jackhammer stealth blade.

Men är det jättekul att drilla borre på? Nja. Inte borrar under 40 kanske ... och vill jag ha roligt när jag drillar så tar jag fram BFS-prylarna istället.

Ännu lite mer allround ska ju 2024 POISON ADRENA 1610M-2 vara, iallafall enligt Nordanger. Men prislappen är rejält högre.

Daiwa Blazon C610M-2 är lite långsammare (mjukare) än Expride 1610, inte riktigt lika känsligt, inte riktigt lika optimalt till twitch men kanske det mest allround jag har i arsenalen. Kostar inte speciellt mycket heller.
          Daiwa Blazon låter helt klart som ett intressant alternativ, tack!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 823 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04