Fiskedrag - undvika gädda (regnbåge/abborre) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskedrag - undvika gädda (regnbåge/abborre)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskedrag - undvika gädda (regnbåge/abborre)

Hej! Har någon tips på bra fiskedrag för fiske i större insjö för att undvika gädda (jag ser ingen poäng med att få upp dem), som funkar för regnbåge/abborre / även öring? Jag behöver kunna kasta ut långt för jag fiskar från land, så ex små spinnare är nog inte riktigt aktuellt.

Att kasta ut flötmete långt ut är ett alternativ, men har sällan fått hugg med mask på det. Abborrarna verkar ointresserade av att hugga på räkor i min sjö. Tack!

Tail-spinner och liten jigg går att kasta långt, men förutsätter relativt ren botten utan stenskravel där betet kan fastna.

Sedan behöver man inte alltid kasta långt, för ofta kan fiskarna gå ganska nära land om förhållandena är rätt.

Kommentera

Undvika gädda är omöjligt -dom hugger på reflex bara nåt är lockande eller triggar nog .

fått ett antal fina gäddor vid fiske riktat mot annat men vill du slippa för
      mycket hantering så är väl jigg bra mycket bättre än smådrag med trekrok som ska lossas

Kommentera

Grymt tips med tail spinner. Min bror har förlorat en del drag på platsen dock pga sten/stock. Tror det blir att köra med jigg, svårt att få regnbåge där ändå tror jag

Kommentera

Ursprungligen postat av ballickilicki Visa inlägg
          Grymt tips med tail spinner. Min bror har förlorat en del drag på platsen dock pga sten/stock. Tror det blir att köra med jigg, svårt att få regnbåge där ändå tror jag
          Liten flytande wobbler kan funka om man har koll på var hindren finns - där slutar man veva, låter wobblern flyta upp och drar den väldigt varsamt över hindret.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          271 765 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13