Hangbag betesväskor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hangbag betesväskor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hangbag betesväskor

Har någon koll på var man kan få tag på betesväskor där du hänger beterna istället för att lägga dem i boxxar. Blir ju dyrt nuförtiden att beställa från USA.

Musky and pike tackle boxes that hang bucktails and glide baits straight. 20 to 100 bait capacity, floats when loaded, made in the USA.

Har sett någon mer än ABU som hade en som man hängde men kommer inte på det på rakarm denna har ju det halvt iaf https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...boat-bag.html# men förstår du vill ha en med fler platser att hänga upp. Kan ha varit en Meiho låda som man kunde köpa till olika fack men oklar storlek på betena som man fick plats med typ denna https://hook-up.eu/en/boxes/6752-squ...m-s-black.html

Kommentera

Om Du inte måste ha en mjuk väska så är en billig och enkel lösning en sån "murar" hink som Du borrar hål runt kanterna och hänger betena i och sedan tar billiga plast skärbäror och måttar till och skapar ett fack system att hänga mera ilite pyssel men klart billigare än köpes och Du får det exakt som Du vill ha det.

Kommentera

Tack för tipsen. Problemet är att jag nyligen flyttat. Och i mitt förra hus hade jag ett rum där jag kunde stänga ordentligt så beterna hade jag upphängda på väggen. I mitt nya hus har jag förvisso ett rum för fiskeutrustning men det går inte stänga igen på samma sätt eftersom det ligger mellan 2 rum. Med 3 nyfikna katter vill jag inte ha några synliga krokar. Att alltid ha beterna upphängda har varit väldigt smidigt. Kommer mer vara förvaring hemma än i båten. Så därför söker jag antingen hårda eller mjuka väskor som man kan stänga ordentligt

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
          Tack för tipsen. Problemet är att jag nyligen flyttat. Och i mitt förra hus hade jag ett rum där jag kunde stänga ordentligt så beterna hade jag upphängda på väggen. I mitt nya hus har jag förvisso ett rum för fiskeutrustning men det går inte stänga igen på samma sätt eftersom det ligger mellan 2 rum. Med 3 nyfikna katter vill jag inte ha några synliga krokar. Att alltid ha beterna upphängda har varit väldigt smidigt. Kommer mer vara förvaring hemma än i båten. Så därför söker jag antingen hårda eller mjuka väskor som man kan stänga ordentligt
          AHA men då är det samma tips som ovan men såna förvaringslådor med stängbara lock som gäller och bara borra några ventilationshål så dragen torkar utan att krokarna rostar.

Kommentera

Inte vackert men praktiskt i din sits med nyfikna katter - hinkar som är rektangulära om du känner nån målare så är ofta deras spackel/limhinkar det så ställer du som rospigg skrev skärbrädor i och hänger dragen i dom så kan du bläddra typ som i vinylsamlingen och sätta på locket sen .

Kommentera

Många bra tips här. Jag inser att det blir någon hemmabygge. Men väldigt märkligt att det inte finns några färdiga att köpa. I USA och Kanada är det standard med dessa "hangbag" vi som kopierar allt därifrån är det märkligt att vi inte tagit efter dessa väskor. Det närmaste vi kom var väl dessa beteshinkar eller snarare stallhinkar man kunde hänga på relingen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              276 885 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13