Eagle cuda 168vs240 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eagle cuda 168vs240

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Eagle cuda 168vs240

    HAPP!

    Är ute efter ett lod som skall användas till flötestrolling/dragrodd efter gädda/gös. Sjön ligger i östergötland och siktdjupet är inte det bästa. Är det värt att lägga några extra hundralapparna för att få en 240 eller kvittar det till insjöfisket. Vill ju ha koll på djupet och hitta betesfisken...

    tack på förhand!

  • #2
    Till den användningen lär Du klara Dig bra med 168.an, gissar att Du använder en ganska liten båt med begränsade monteringsutrymmen och då är det behändigt med ett litet lod.

    Kommentera


    • #3
      storlek

      Min båt är liten...lite drygt 4m. Men är inte dessa lod lika stora? Eller behöver 240 mer battreikraft?

      Kommentera


      • #4
        Hepp!
        Låter som att det räcker med ett Cuda 128 för dina behov, i likhet med 168:an har den samma givare, inbyggd tempsensor och båda har en uteffekt på 800w. Cuda 128:an är en utgående modell och har esatts av just 168:an.
        Kolla runt på nåra web-butiker, de ligger under 1000-lappen nu. Själv har jag uppgraderat till en Eagle Fisheasy 245DS Portabel med 1500 w effekt men jag tror inte att du behöver en sådan för dina behov

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av The Mink Visa inlägg
          Hepp!
          Låter som att det räcker med ett Cuda 128 för dina behov, i likhet med 168:an har den samma givare, inbyggd tempsensor och båda har en uteffekt på 800w. Cuda 128:an är en utgående modell och har esatts av just 168:an.
          Kolla runt på nåra web-butiker, de ligger under 1000-lappen nu. Själv har jag uppgraderat till en Eagle Fisheasy 245DS Portabel med 1500 w effekt men jag tror inte att du behöver en sådan för dina behov
          649;- för Cuda128 på Olssons under helgen, dock begränsat antal (4st)
          sigpic

          Kommentera


          • #6
            nätet?

            Flode, säljs dessa via nätet eller bara i den vanliga butiken??

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Tool Visa inlägg
              Flode, säljs dessa via nätet eller bara i den vanliga butiken??
              Bara via butiken under helgen då det är lite jippo.
              sigpic

              Kommentera


              • #8
                245:an

                tjena minken!
                Är du nöjd med 245DS:an?
                Funderar på att köpa ett likadant portabelt.





                Ursprungligen postat av The Mink Visa inlägg
                Hepp!
                Låter som att det räcker med ett Cuda 128 för dina behov, i likhet med 168:an har den samma givare, inbyggd tempsensor och båda har en uteffekt på 800w. Cuda 128:an är en utgående modell och har esatts av just 168:an.
                Kolla runt på nåra web-butiker, de ligger under 1000-lappen nu. Själv har jag uppgraderat till en Eagle Fisheasy 245DS Portabel med 1500 w effekt men jag tror inte att du behöver en sådan för dina behov

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Benni Visa inlägg
                  tjena minken!
                  Är du nöjd med 245DS:an?
                  Funderar på att köpa ett likadant portabelt.
                  Jag har samma funderingar.
                  När är det man drar fördel av att ha ett 245DS i stället för säg 168 eller 242?
                  Märker man någon större skillnad när man fiskar i en sjö som är ca 3-7 meter djup?

                  //krille

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Tool Visa inlägg
                    HAPP!

                    Är ute efter ett lod som skall användas till flötestrolling/dragrodd efter gädda/gös. Sjön ligger i östergötland och siktdjupet är inte det bästa. Är det värt att lägga några extra hundralapparna för att få en 240 eller kvittar det till insjöfisket. Vill ju ha koll på djupet och hitta betesfisken...

                    tack på förhand!
                    Som vanligt skiljer den personliga smaken men för mig var valet enkelt och det blev en 240. Anledningen är att jag prioriterar kvalite'n på displayen (dvs upplösning och gråskalans dynamik). Jag upplevde helt enkelt att 128:an och 168:an gav för korninga bilder.

                    Bara mina 25 öre.

                    /Nils
                    Nisse Ghandie - vilken jävla Nisse Ghandie?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 937 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                    13 svar
                    2 925 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                    39 svar
                    3 282 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    1 008 svar
                    153 690 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Test005
                    av Test005
                     
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 055 svar
                    203 310 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X