Råd om prisvärt Jerkspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råd om prisvärt Jerkspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Tegel Visa inlägg
    Tjena fig rig har en 6 fotare som finns på attitudebaits. Min kompis har det spöt och det är jävligt skönt. Verkar vara det perfekta spöt för dig, det är både lätt och styvt klarar beten över 120 gram och är inte längre än 6 fot. Så kolla in det spöt, det låter som om det skulle passa dig perfekt.

De säljer det visserligen för 1199, men det är ju inte så mycket mer än 1000.

Om vi syftar på samma kompis så vill jag bara säga att det är en riktig påååååk! Tycker att känslan försvinner på spön som är korta och riktigt styva, speciellt om du bara ska fiska med jerkbaits upp till 120 gram. När du fiskar med så stora beten vill du nog ha ett längre spö runt 7 fot för att det ska vara skönt att kasta med.
    Enligt mig.
    bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
      Om vi syftar på samma kompis så vill jag bara säga att det är en riktig påååååk! Tycker att känslan försvinner på spön som är korta och riktigt styva, speciellt om du bara ska fiska med jerkbaits upp till 120 gram. När du fiskar med så stora beten vill du nog ha ett längre spö runt 7 fot för att det ska vara skönt att kasta med.
      Enligt mig.
      riktig pååååk? De är väl att överdriva lite, det är ganska styvt och det var ju det han sökte... Vi kanske inte syftar på samma polare isf. Annars finns ju samma modell i längre varianter... Men det var ju 6 fot han ville ha.
      Skitfiske alla

Kommentera

jämnfört med stiff så är det en påk tycker jag =)
        bf

Kommentera

Har ett Kunnan Jerk som jag kört med i ett år. Betalade 400 för det på rea. Kostar väl runt 700-ingen annars. Det är riktigt skönt och prisvärt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tegel Visa inlägg
            Tjena fig rig har en 6 fotare som finns på attitudebaits. Min kompis har det spöt och det är jävligt skönt. Verkar vara det perfekta spöt för dig, det är både lätt och styvt klarar beten över 120 gram och är inte längre än 6 fot. Så kolla in det spöt, det låter som om det skulle passa dig perfekt.

De säljer det visserligen för 1199, men det är ju inte så mycket mer än 1000.

tack! även om det kostar lite över 1000 så gör de inget, med fig rig så är de ju kvalite man betalar för.

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
              tack! även om det kostar lite över 1000 så gör de inget, med fig rig så är de ju kvalite man betalar för.
              Åter igen... St Croix PM63XHF är spöet du ska ha!
              www.pikewallis.se

Kommentera

testa zalt spöna,kanske lite korta handtag...men lätta spön som är styva utan att vara påkiga.
                det blir alltid värre framåt natten

Kommentera

Jag har ett BJ stiff och tycker det funkar bra... Mitt första och enda jerkspö.
                  Kanske lite styvt, men för de lättare gäddwobblerna kör jag Berkley series1 15-50gr. Kanonspö!
                  (Jag tycker jerkspöet + berkleyspöet kompletterar varandra bra för att kasta de flesta gäddrag i boxen)

Kommentera

Tjennare! Var på fiskemässan i Elmia idag, det blev ett Kinetic Stockholm Jerk för 500:- var nere o testade det i ån förut, vilken skilnad från Broman spöt! Rekomenderas!

Kommentera

Kanske lite över 1000 :- men...

Edge 6 fotare > 120 gram

Styvt och kostar 1400 :- . Har kört det sen i julas och tycker det är skönare än Buster Stiff.

Edit; Såg nu att du redan köpt din påk. Men för övriga som kollar i tråden så är detta iaf ett skönt spö!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 137 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40