Råd om prisvärt Jerkspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Råd om prisvärt Jerkspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Råd om prisvärt Jerkspö?

Tjennare! har jerkbait fiskat nu i snart 2år. Köpte då ett sett från www.fishit.se för 1000kr. Rullen var skit men Det var med ett Broman Jerkpro6,6 Ft - 40-140 g (790kr). Detta spöt är sådär. Ska nu skaffa ett nytt. Kan ni ge råd om ett spö?

Det ska vara:

Lätt.
    Styvt.
    Betesvikt upp till minst 120g.
    Ligga under 1000kr.
    Bra kvalite såklart.
    6 fot. (har 6.6 nu och det är lite för långt, slår i ytan när jag fiskar från båt)

Tänkte på spön från BFT tex Buster Stiff, 6' - 150gram, Spinn/Trigger är det nån som har det som kan säga hur det spöt är? http://www.willyssportfiske.se/Produ...aspx?id=138297

Ge gärna råd! Har du ett bra jerkspö som du är nöjd med? Berätta lite om det Tack för mig och tack för era svar på förhand!

// Linus

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
    Tjennare! har jerkbait fiskat nu i snart 2år. Köpte då ett sett från www.fishit.se för 1000kr. Rullen var skit men Det var med ett Broman Jerkpro6,6 Ft - 40-140 g (790kr). Detta spöt är sådär. Ska nu skaffa ett nytt. Kan ni ge råd om ett spö?

Det ska vara:

Lätt.
    Styvt.
    Betesvikt upp till minst 120g.
    Ligga under 1000kr.
    Bra kvalite såklart.
    6 fot. (har 6.6 nu och det är lite för långt, slår i ytan när jag fiskar från båt)

Tänkte på spön från BFT tex Buster Stiff, 6' - 150gram, Spinn/Trigger är det nån som har det som kan säga hur det spöt är? http://www.willyssportfiske.se/Produ...aspx?id=138297

Ge gärna råd! Har du ett bra jerkspö som du är nöjd med? Berätta lite om det Tack för mig och tack för era svar på förhand!

// Linus

Har du sökt på jerkbait på sök funktionen. Det kan vara värt ett försök.

Har för mig att det spö du nämner ofta har kommenteras tidigare.

// Ivman

Kommentera

Jag kör med ett Buster stiff och är nöjd med det. Det finns en del som hävdar att det är alldeles för påkigt men jag tycker det är nice. Det hanterar tunga beten utan några problem och kastar långt också. Ett annat spö för ungefär samma pengar som verkar intressant är SavageGear Big Jerk. Finns på t.ex. Attitude baits.

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
        Det finns en del som hävdar att det är alldeles för påkigt men jag tycker det är nice.

Som sagt, testa o sök på jerkspö... finns mängder med trådar om förslag på olika spön.

Jag har en jäkla massa olika jerkspö som jag provat fram o tillbaks och har hittat två solklara favoriter. Har oftast 2 spön med mig, ett Lamiglass medium till Pig Jr och mindre beten samt ett St Croix PM63XHF för de lite tyngre betena.
        Skulle jag bara ha ett spö att fiska alla betena med hade valet varit enkelt:

Spränger tyvärr din budgett med ett par hundra men är det lätt värt. Går inte att gemföra med tex ett Buster Stiff...
        Senast ändrad av Manhood; 2007-05-10, 13:12.
        www.pikewallis.se

Kommentera

Jag rekomenderar varm ST. Croix premier 2. 7 fot 3 oz (40-140+) detta spö har lundgrens i två modeller ett 2delat och ett enkel. spöt ligger runt 1500 pix lite dyrare ändu tänkt men värt vartenda krona. Om det är för dyrt så har shimano 2 modeller som är enormt prisvärda "forsmaster 6 fot och två delat kastvikten är märkt till 90 gr men spöt klarar lätt 150 gr+. klart skönare än buster stiff och betydligt billigare kostar 595 kr och är jävligt hållbart. Kolla även deras beast master 6.6 fot inte lika styvt men klarar lätt 120 gr.

Lycka till!

Kommentera

Jag tackar för era svar!
            Sökte på Buster Stiff och hittade en som skulle sälja sitt för 500kr.

Men kollar nog vidare, man får vad man betalar för, så kosta vad det kosta vill

Kommentera

KINETIC Samma som buster Jerk Dock mycket billigare

Kommentera

Ursprungligen postat av Svartzonker Visa inlägg
                Jag rekomenderar varm ST. Croix premier 2. 7 fot 3 oz (40-140+) detta spö har lundgrens i två modeller ett 2delat och ett enkel. spöt ligger runt 1500 pix lite dyrare ändu tänkt men värt vartenda krona. Om det är för dyrt så har shimano 2 modeller som är enormt prisvärda "forsmaster 6 fot och två delat kastvikten är märkt till 90 gr men spöt klarar lätt 150 gr+. klart skönare än buster stiff och betydligt billigare kostar 595 kr och är jävligt hållbart. Kolla även deras beast master 6.6 fot inte lika styvt men klarar lätt 120 gr.

Lycka till!
                Beastmaster jerk är himla tungt, jag och polaren bytte med varann, han körde med mitt buster stiff, och jag med hans, stor skillnad i vikt alltså.
                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Jag tackar för era svar!

Buster är himla prisvärt tycker jag, bry dig inte om vad som är "inne" eller "häftigast" Buster är jättebra.
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Jag tackar för era svar!

Om det är Hasse-Halvljus's annons du hittat så är den inte aktuell längre då det är det som spöt som är i min ägo numera. Sucker...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    279 774 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40