Daiwa Powermesh JB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Powermesh JB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var inne hos den lokala handlaren och kände på 6 oz:aren idag det verkar riktigt gött!
    Har idag ett LF premium medium och hade tänkt att använda Powermesh:en till de lite tyngre betena som mitt LF inte klarar av upp till ca 150G.

Men nu verkar det ju klassningen till trots inte riktigt lämpat för såpass tunga beten enl er som testat spöt?
    Frågan är ska jag köra på Daiwa`t eller leta vidare efter ett annat spö?
    Klarar jag att dänga o styra beten på runt 150g med det?

Kommentera

Det är inga problem att kasta så tungt men den känns lite mjukt att jerka med beten över 130gr

Kommentera

Du kanske redan testat BFT's 6' 8" ? Jag gillade det skarpt och är nu ägare till ett sådant.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inlägg
          Det är inga problem att kasta så tungt men den känns lite mjukt att jerka med beten över 130gr
          Ok kan nästan tänka mig det Daiwa`t kändes ganska mjukt, jämförde lite med BFT`s spön och de var helt klart styvare.
          Men Daiwa`t kändes ju så jäkla skönt hade nästan bestämt mig innan jag hittade denna tråden =P.
          Har du ngt exempel på beten där det börjar bli lite mjukt?
          Klarar man av att hantera Cobbs CS 17cm eller svampar det mkt redan där?

Kommentera

cobb 17 är inga problem, beten som smuttly dog 150gr känns det svampigt. jag tycker gränsen går vid 130gr sen tappar man känslan i spöt. Jag är grymt nöjd med mina powermesh 1-3 & 2-6oz. JB är kanonskönt till beten från 50-130gr

Kommentera

Tackar för info o synpunkter alltid bra att kunna få lite feedback innan köp.
              Fiskar iofs mest med beten upp till CS 17 men skulle vara fint att klarar av beten i 150g segmentet med..
              Frågan är om man ska köpa sig att kraftigare/styvare spö som klarar allt?
              Är dock lite rädd att tappa den feeling som verkar finnas i Powermesh:en...

Kommentera

Jag körde med fig rig innan som var ett gött spö för beten 100gr och uppåt men det var ingen vidare känsla i det på beten under 100gr. Kom fram till att jag inte behövde ett så styvt spö då jag väldigt sällan fiskade med beten runt 150gr, sen känns det lite jobbigt att stå och dänga 150gr beten men jag kanske är lite klen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 892 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04