Strike Pro Contest 6,8' - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike Pro Contest 6,8'

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Strike Pro Contest 6,8'

Tjena alla!

Jag funderar på att köpa ett Strike Pro Contest 6,8' 180g jerkspö. Det verkar vara ett schysst spö, men det är alltid trevligt med ett utlåtande

Jag kör nu en 6,6' och jag undrar hur skillnaden blir när man går upp till 6,8' istället?

Jag har både 6,8' och 7,6' och jag gillar båda spöna starkt. Cwc har äntligen lyckat fått till ett bra gäng spön. Jag gillar både kastegenskaperna skarpt och jag tycker faktiskt också att dom är riktigt snygga. Jag lovar att du inte kommar märka någon stor skillnad mellan 6,6' och 6,8'. Jag har några olika jerkspön mellan 6' och 7,6' och jag tycker inte skillnaden är så värst stor. Jag företalar nog att det är lättare att kroka på ett lite längre spö med styvryggrad och jag måste säga att jag tycker att jag har krokat fisken bättre med cwc's 6,8' än till exempel Fig och diamondback. Köp ett, du kommer inte bli missnöjd!

Kommentera

Funderar också att köpa spöt men undrar vad skillnad är om man jämnför med fig rig diamondback osv.
      På mitt bft stiff så har toppuglans innerring eller vad man ska säga lossnat och på 2 kompisar spö med, och en annan kompis spö har mjuknat rejält,
      så nu undrar jag om någon sådant kommer ett hända på dom nya spöna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Martinn__ Visa inlägg
        Funderar också att köpa spöt men undrar vad skillnad är om man jämnför med fig rig diamondback osv.
        På mitt bft stiff så har toppuglans innerring eller vad man ska säga lossnat och på 2 kompisar spö med, och en annan kompis spö har mjuknat rejält,
        så nu undrar jag om någon sådant kommer ett hända på dom nya spöna.

Toppöglan går lätt om man vever in lekandet i det tar en minut att bytta.. Spö kan bli lite slapa vid hård användning har en del havsfiske spö som blivit rejält slappa

Kommentera

Najs price - Check this out -

Skitfiske!

Kommentera

jag har pikerange 6,8´ och jag är grymt nöjd med det spöt har haft det sen maj och man krokar väldigt bra med spöt. rekomenderas starkt

Kommentera

Tack för svaren! Vad är största skillnaden mellan Strike Pro Contest och ett diamondback?

Kommentera

Okej, ingen som har både fig rig eller diamonback och pikerange 6,8? Som kan säga om det är nån stor skillnad?

Kommentera

Dom som har ett Diamondback har förmodligen inte haft anledning att köpa nytt spö, så bra är det

Ursprungligen postat av Martinn__ Visa inlägg
                  Okej, ingen som har både fig rig eller diamonback och pikerange 6,8? Som kan säga om det är nån stor skillnad?

Kommentera

Jag har haft Diamondback och Figrig. Jag tycker att båda spöna är bra, riktigt sköna att kasta med men jag tycker att spöna är väldigt begränsade då du inte kan överskrida kastvikterna utan att riskera ett spöbrott. Jag tror att jag har kastat över 280gr beten med 6,8" pikerange utan problem men med figrig och diamondback skulle jag ALLDRIG våga kasta över 150gr dvs 6oz och jag tycker att ett styft jerkbait spö ska ha stora tolleranser. Jag har även pratat med flera som haft problem med kvaltièn på sina Figrig spön då blandannat spöringar m.m. lossnat. Alla jag har pratat med och som har provat mina pikerange har blivit imponerade, till och med riktigt imponerade. Skulle inte pikerange falla dig i smaken så kolla då istället på Lamiglas eller St.croix det är riktigt trevliga "stolpar" förövrigt som verkligen håller.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 473 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13