klingorna från Hs-import - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

klingorna från Hs-import

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• klingorna från Hs-import

någon som byggt spö på Hs-imports ProLevel spinn/haspel klingor? hur är de? funderar på att köpa en, de är ju hyffsat billiga.

eller om nån vet vart man kan få tag i andra olika klingor i sverige
    sökt överallt, men hittar bara massa flugspöklingor,

Enkelt ingen affär köp dej ett färdigt spö istället och fiska!
    Om du envisas att bygga eget så är det en stor grej i USA där de uppenbarligen är intresserade.
    Länk: mudhole.com
    Flugentusiasterna brukar vara mer intresserade inte konstigt med tanke på färdigbyggda tvåhands laxflugspön på runt 15 fot eller så märkesgrejor då mvh
    Anglers workshop en annan länk notera bara att klingor går som oversize dyra att flyga men sätter du ihop en tub kan frakten bli billig relativt per klinga.
    Varning dock köp inga klingor du inte känt på innan dvs du vet vad du köper lätt att bli besviken annars
    Edit nu ska jag naturligtvis inte ta bort nöjet för dej, det kan vara kul att bygga men rent ekonomiskt om det är det du är ute efter brukar det vara en dålig affär fluga kan möjligen vara något men knappast spinn bra korkringar riktiga rullfästen samt kvalitetsringar och 2komplack är dyra grejor även utomlands.
    Senast ändrad av TAMTAM; 2007-09-13, 08:26.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

jag har spön som jag kan fiska med men jag vill bygga för att det är skoj att bygga, jo staterna har många klingor men vill inte beställa därifrån utan att ha kännt på dem

men hsimport klingorna är så billiga så det är skitsamma nästan, får väl köpa hem en och prova

Kommentera

Ja är du bara sugen på att ha nåt projekt är saken i annat läge förstår dej precis lycka till hoppas spöet blir ditt drömspö!

Kommentera

Det finns ju annars Harrison-klingorna dom e grymmt fina, men kanske inte så billiga som HS, kolla in www.sportfiskecenter.nu för priserna.....

Kommentera

Ursprungligen postat av bakos Visa inlägg
            jag har spön som jag kan fiska med men jag vill bygga för att det är skoj att bygga, jo staterna har många klingor men vill inte beställa därifrån utan att ha kännt på dem

men hsimport klingorna är så billiga så det är skitsamma nästan, får väl köpa hem en och prova
            Vad är det för typ av spön du är ute efter?
            Längd, aktion och avsett för vad?
            ULspön kan man ta med båtfrakt om längden inte överstiger 6,5 fot och de är tvådelade på båtfrakt finns en sizelimit på 104cm och spön av den längden klarar detta ett av mina absoluta favoritspön kom på det viset.
            obs detta bör kollas det var inte igår jag körde den varianten direkt räkna med ca 6veckor innan det dyker upp.

Kommentera

Ursprungligen postat av N-R-G Visa inlägg
              Det finns ju annars Harrison-klingorna dom e grymmt fina, men kanske inte så billiga som HS, kolla in www.sportfiskecenter.nu för priserna.....
              Jag var inne och tjötade lite med Rickard ang klingor, kikade lite när han höll på att göra tre karpspön på Harrison Torrix klinga, huga va sexiga de är, "helt" handtag med chromedetaljer :P

men när det gälller spinspön finns där inte jättemycket att välja på

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Vad är det för typ av spön du är ute efter?
              Längd, aktion och avsett för vad?
              ULspön kan man ta med båtfrakt om längden inte överstiger 6,5 fot och de är tvådelade på båtfrakt finns en sizelimit på 104cm och spön av den längden klarar detta ett av mina absoluta favoritspön kom på det viset.
              obs detta bör kollas det var inte igår jag körde den varianten direkt räkna med ca 6veckor innan det dyker upp.

jag gillar snabba klingor, 9ft 5-20g till abborre och 10ft 20-60g till medel gäddspinn är två jag skulle vilja få tag i.

Kommentera

Hepp.......Pro-level

Har känt på ett par klingor som var sköna, men jag skulle
                inte kalla dom snabba direkt.
                mvh
                Fetmats

Kommentera

precis. på deras sida står det mjuk aktion, men jag hittar inga andra klingor i sverige

Kommentera

Ursprungligen postat av bakos Visa inlägg
                    Jag var inne och tjötade lite med Rickard ang klingor, kikade lite när han höll på att göra tre karpspön på Harrison Torrix klinga, huga va sexiga de är, "helt" handtag med chromedetaljer :P

men när det gälller spinspön finns där inte jättemycket att välja på

jag gillar snabba klingor, 9ft 5-20g till abborre och 10ft 20-60g till medel gäddspinn är två jag skulle vilja få tag i.
                    Håller med dej föredrar 1/3 till 1/4 aktion för kast allt annat känns som att man lindar spöet runt kroppen, gillas inte dessvärre har jag inga tips då lycka till,

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 232 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13