Kjelle Lundberg Cisco - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kjelle Lundberg Cisco

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kjelle Lundberg Cisco

Jeg har søkt litt på fiskesnack ang. Kjelle Lundberg Cisco jerkbeten men finner svært lite.
    Er det noen som bruker dette bete ? hvis ja hva slags erfaring har du rundt dette bete når det gjelder gange,holdbarhet og ikke minst fangar den gjedda ?
    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Mitt personliga favoritbete ifrån Kjelle. Finishen är grym, och betet har verkligen en "magnet i sig" till att dra grov fisk till sig. Den glider i fin sid till sid rörelse och imellan åt glider den upper och ner (Lite flummig rörelse, som en korsning mellan en stalker 50% och 25%Pig och 25%Wabull. Riktigt orgelebunden och skön att fiska med. Jag fick tipset av Fidde här på FS och prova den och jag tror om jag inte missminner mig att det är en av hans favvo beten. Fråga Pig-King...

Kommentera

Ursprungligen postat av Jompe Visa inlägg
      Mitt personliga favoritbete ifrån Kjelle. Finishen är grym, och betet har verkligen en "magnet i sig" till att dra grov fisk till sig. Den glider i fin sid till sid rörelse och imellan åt glider den upper och ner (Lite flummig rörelse, som en korsning mellan en stalker 50% och 25%Pig och 25%Wabull. Riktigt orgelebunden och skön att fiska med. Jag fick tipset av Fidde här på FS och prova den och jag tror om jag inte missminner mig att det är en av hans favvo beten. Fråga Pig-King...
      Så sant! Jompe har helt rätt i detta ämne! Ett kanonbete som går att fiska både grunt å lite djupare! Tror det är det jerkbait Kjelle själv har fått bäst på iår, om jag inte missminner mig!
      Du lär inte ångra ett köp iallafall!

Kommentera

Tycker att er beskrivning av Ciscon stämmer på pricken. Glider som går att fiska sida-sida, men också oregelbundet. En riktig gäddmagnet! Ett annat Kjelle-bete som få har upptäckt, eller iaf snackar om, är Troublemakern. Lilla Troublemaker är ett grymt skönt bete, särskilt på sommaren. Går att jerka på stället! In i vassluckan, korta jerks, så står den i princip still, men rör sig sida-sida, och flashar mycket sida. grymt effektivt. Går också utmärkt att bara veva hem, har en slingrande gång i stil med Zalt.
        Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Jag gillar verkligen betet, men när jag läser era beskrivningar undrar jag om inte mitt exemplar är felviktat. Mitt ex är flytande, men jobbar på cirka 3 dm när man jerkar igång den.
          Gången är precis som Jompe beskriver, och det är mitt absoluta favoritbete för grunt fiske. Men om "pig-king" lyckas fiska den lite djupare så borde jag kanske investera i ett till och hoppas att jag får ner det nån meter.

Kommentera

Tusen takk for tilbakemeldingen.

Grunnen til at jeg fråger er at jeg har hatt et bete av denne typen, og nå har jag bestelt 3 nye. Jag har blivit glad i dette bete å ut i fra deres erfaring så er min kjærlighet for bete riktig.

igjen takk.......
            Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudeboi Visa inlägg
              Jag gillar verkligen betet, men när jag läser era beskrivningar undrar jag om inte mitt exemplar är felviktat. Mitt ex är flytande, men jobbar på cirka 3 dm när man jerkar igång den.
              Gången är precis som Jompe beskriver, och det är mitt absoluta favoritbete för grunt fiske. Men om "pig-king" lyckas fiska den lite djupare så borde jag kanske investera i ett till och hoppas att jag får ner det nån meter.
              Det är ju så med handbeten en del är ju lite tyngre osv, jag har en som har lite mer flytkraft än den andre, Jag lösta det genom att byta till vmc.s grövsta 4/0 ( ja jompe jag har lite andra krok än eagle claw nuförtiden) och en rätt tung titanium tafs, då fick jag betet att gå lite djupare, fick oxå tips av muskynicke, han kör med blytråd runt krokarna på beten han vill ska gå djupare, Det är bara prova sig fram, Men som sagt ett kanonbete är det!

Kommentera

Jag köpte mig ett riktigt snyggt exemplar igår !
                Hoppas att den fångar bra med fisk men snygg är den...!!!
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Lånar tråden lite, någon som testat cisco tailen?
                  Pike Vobiscum

Kommentera

Jo då, den också. Lite snävare rörelsemönster än den utan, men å andra sidan en lång, slingrande svans. Kan vara det som avgör en trög dag. Den rör sig fortfarande grymt bra, men glidar inte fult så långt åt sidorna.
                    Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 051 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist