Fig Rig budgetspö på AB...? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fig Rig budgetspö på AB...?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fig Rig budgetspö på AB...?

Är det någon som vet skillnaden mellan Fig Rig Toothtamer och Fig Rig Classic som Attitude säljer nu?
    Kollar man Fig Rigs hemsida har dom inget spö som heter bara Classic, däremot ett som heter Carbon Classic som kostar runt hälften av Toothtamer.
    Tacksam för svar. Vill helst inte köpa nån budgetvariant...
    pete22

Ursprungligen postat av pete22 Visa inlägg
    Är det någon som vet skillnaden mellan Fig Rig Toothtamer och Fig Rig Classic som Attitude säljer nu?
    Kollar man Fig Rigs hemsida har dom inget spö som heter bara Classic, däremot ett som heter Carbon Classic som kostar runt hälften av Toothtamer.
    1. Ring dom och fråga, rimligtvis vet dom
    2. Rimligtvis borde det då vara det spöet eftersom det kostar i princip hälften av vad TTspöet gör.
    3. Vem avgör vad som är budget, priset?
    sigpic

Kommentera

Jag vet inte vad det är för skillnad på dem, men om du inte vill ha någon budget variant så är det ju bara det dyra som gäller om du inte vill ha ett billigt spö. ;P

Om jag ska gissa så tror jag att båda spöna är bra fig rig är väll inte direkt kända för att göra skit. Det som skiljer kan väl vara något i fibrerna att det dyrare är lättare, tåligare eller något?
      I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
      Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

Budget har väl med pengar att göra. Den billigaste modellen blir väl då per definition ett budgetspö - alltså är det här spöet inget för dig?!

Kommentera

Varför inte köpa det spö som passar bäst längdmässigt/kastviktmässigt/aktionmässigt, istället för att bara köpa det allra dyraste? Om du bara vill ha ett dyrt spö, finns det mycket dyrare än Figrig. Dessutom anser inte jag att ett spö för över tusen spänn är ett "budgetspö". Tror knappast att det är dålig kvalite på det.
          Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Mundiarré...?

Hur kan fyra personer uttala sig utan att ha en aning? Jag frågade efter information om vilket spö det var som såldes på AB, Toothtamer eller "budgetvarianten" Carbon Classic? Om jag är på jakt efter ett Toothtamer som AB sålde tidigare vill jag ju inte köpa en billigare variant då jag troligen skulle bli besviken. Toothtamer har jag testat, Carbon Classic har jag inte testat. Därför vill jag vara säker på vad dom säljer.
            Och den som inte kan räkna ut att ett billigare spö är av en enklare konstruktion behöver inte uttala sig överhuvudtaget. Jag är inte på jakt efter ett dyrt spö. Jag är på jakt efter ett speciellt spö. Så knip igen.

Förövrigt har dom inget nummer man kan ringa till på hemsidan. Och mail har dom inte svarat på tidigare när jag har försökt.
            Senast ändrad av pete22; 2007-11-26, 16:29.
            pete22

Kommentera

Okej, varsegod för att man försökte hjälpa till. Du skrev inte från början att du var ute efter ett toothtamer,utan du ville bara veta skillnaden och att du inte ville ha ett billigt spö. Skriv från början då att du vill ha just det spöt. Att ett billigare spö ofta är enklare har jag inte sagt nåt om, men bara för att du väljer det dyrare spöt är det inte garanterat bättre. Spön är en smaksak.
              Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

Tycker inte att du behöver hetsa upp dig pete. Antalet här på FS som prövat eller för den delen fiskat med bägge spöna är nog inte astronomiskt. De som sitter inne med de utlåtanden du är ute efter kan ta tid på sig att svara. Alla inlägg här i tråden är inte superupplysande direkt men den håller den iallafall långt upp tills vidare.

Håller med Flode, snabbast information får du av AB själva. Nån vänlig själ kan väl posta deras nummer här.

Skitfiske!
                Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Du frågar om skillnaden mellan Toothtamer och Classic..... Inget annat vad jag kan läsa mig till.
                  Förutom priset så skiljer klinga, ringar, rullfäste, korkhandtag samt lindningar.
                  Det är därför det är billigare.
                  Det spö som AB tidigare sålde som Toothtamer heter idag Toothtamer.
                  Om just det spöt saknas på ABs hemsida kan det säkert bero på att det är slutsålt.
                  Inte för att du förtjänade ett svar efter ditt tidigare utfall, men här har du i allafall ett.
                  Återkom gärna med föjdfrågor om någonting är oklart.

Mvh
                  Stefan
                  Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ab

Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg
                    Tycker inte att du behöver hetsa upp dig pete. Antalet här på FS som prövat eller för den delen fiskat med bägge spöna är nog inte astronomiskt. De som sitter inne med de utlåtanden du är ute efter kan ta tid på sig att svara. Alla inlägg här i tråden är inte superupplysande direkt men den håller den iallafall långt upp tills vidare.

Håller med Flode, snabbast information får du av AB själva. Nån vänlig själ kan väl posta deras nummer här.

Skitfiske!
                    Prova med detta, hoppas det funkar!

019-321415

Mvh Bjurulf

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar