Jerkbåt 400 Sportsman! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkbåt 400 Sportsman!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Pulpeten kan jag skita i, men räckena skall finnas på plats! Nä, 445 i längd, pulpeten kan nog sitta där utan att ta för stor plats!

MVH
    Värdelöst att manuvrera skiten med en otymplig hydralstyrning inne i vikarna? Går dessutom inte att dra runt på och putta i lite varstans?

Ja, vad skulle man annars ha att slå spöna emot när man missar en "jerk". Räcken är ett måste.
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
      Värdelöst att manuvrera skiten med en otymplig hydralstyrning inne i vikarna? Går dessutom inte att dra runt på och putta i lite varstans?
      445 ser jag som en klockren båt gämfört med badkaret 400an. Hur jobbigt blir det att putta i 50kg extra ?

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
        445 ser jag som en klockren båt gämfört med badkaret 400an. Hur jobbigt blir det att putta i 50kg extra ?
        Om det inte finns någon ramp blir 50kgs väldigt mycket xtra, tycker det är på gränsen att man drar en 400 med 15hks i lite uppförslut.

Som sagt, beroende på hur man skall använda båten, dock tycker jag att 400an är precis lagom för 2man, skall man ha större båt kan man lika gärna köpa en 5meters när smidigheten försvinner

Bara vad jag tycker...
        sigpic

Kommentera

Bara så du inte glömmer hur en "riktig" båt ser ut..
          Bifogade filer
          Senast ändrad av Abelsson; 2008-01-16, 00:59.
          http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
            Går dessutom inte att dra runt på och putta i lite varstans?

Det senariet kommer aldrig att inträffa med en båt ägd av MR Muskytracker..!!

And thats fore sure!!

//Abel
            http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Det är så Eino att jag tidigare haft en 400 Sportsman som jag var mycket nöjd med! Jag är mycket nöjd med Arkip:en också bortsett från att den är för stor för mitt fiske. Men du Eino tillhör väl gamla tidens plastfanatiker.

MVH

Kommentera

MT, längst inne vet du att det är Buster som gäller.

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                  Abel, "kungen i undre världen"... din nitade buster är ett badkar, blanda nu inte ihop riktiga koddar och morötter!
                  Allvarligt talat, dags för många att vakna... Visst är Linders "sportsmanmodeler" på många sätt grymt trevliga- & ANVÄNDARVÄNLIGA båtar till ett schysst pris, bör dock ej jämföras med varesig Buster eller Silver!
                  Linders "sportsman" serie är för sin storlek förvånansvärt rymliga & sidostabila båtar tillverkade i ett på flera sätt "smidigt" material. Däremot inget att "åka i sjö med", heller inget som går speciellt "torrt", rider mest på vattnet utan att "spåra" dvs motsatsen till kursstabilitet. Vidare ÄR dom "klenare" i konstruktionen än ex Buster/Silver, inget att orda om!
                  Att dom mer eler mindre blivit "helgonförklarade" bl.a. här på FS hänger samman(?) med att de flesta här är Gädd-, Gös-, Abborr- alt HÖ fiskare dvs till stor del spinnfiskar/jerkar & detta mestadels i rel skyddade vatten! För ENDAST det ändamålet - toppenbåtar iom hög sidostabilitet, rymlig, lätt, snål... Att sedan en ~4m Buster/Silver + 30-40hk å andra sidan är en klart robustare fiskeplattform dvs mer "båt" som vidare går mjukare, torrare, spårar bättre osv är något som är ett faktum!
                  Skulle mer än gärna byta min nuvarande Uttern mot en "400:a" till mitt gösfiske inget snack om saken, även om BUSTER/SILVER alltid kommer vara den bättre båten...

Tack för mig, skitfiske på er alla!

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                    Absolut så finns det ett intresse av lite bilder !!
                    Har kanske lova lite för mycket, den är tydligen inte lanserad än, och de återförsäljare som har beställt 445 har inte sett den heller och har inte fått några uppgifter om mått, vikt, max kW eller nåt. Ska snacka me chiefen om en stund, så de kommer kankse bilder i afton. Håll ut gott folk

Kommentera

Ursprungligen postat av mandatory Visa inlägg
                      Har kanske lova lite för mycket, den är tydligen inte lanserad än, och de återförsäljare som har beställt 445 har inte sett den heller och har inte fått några uppgifter om mått, vikt, max kW eller nåt. Ska snacka me chiefen om en stund, så de kommer kankse bilder i afton. Håll ut gott folk
                      Bättre reklam än en "lansering" här får dom nog leta efter, för ända till båtmässan kan dom väl knappast hålla på den om dom vill ha sålt maximalt antal båtar 08a.
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 698 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist