Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BROMANoDELL Jerkspö
Collapse
X
-
jo jag satt och undrade samma sak.Vilken bil tar inte ett 6 fots spö? Jag har åkt i polo som tar ett 7fots utan problem likadant med ford fiesta.Måste väl ha en mopedbil för att det inte ska gå att transportera det.Det är lika långt som en del till ett karpspö om man har ett 6fots jerkspö.Sällan några gnäller över att karpspöna inte går att transportera.Vill man absolut ha ett tvådelat så visst köp det då men det känns ungefär som att jämföra ett teleskopspö för haspelrulle med ett tvådelat.Möjligt att de kan få till ett bra jerkspö som är 2 delat men känns som det finns anledningar till att de flesta inte är det.De få ggr jag varit med om ett spöbrott på några spön så är det antingen vid toppöglan lr vid delningen på spöet.Blir ju en svag länk och ska man då kasta så här pass tunga grejer så kommer väl spöpriset bli lidande eftersom det kommer troligen gå åt mer tid/material till o stärka upp den svaga länken och då kunde man få ett bättre till samma peng fast odelat.Så jag tänker ang 2 delat
-
vilken bil tar inte 180 cm ? 180 cm är inte så svårt att transportera .
Lämna en kommentar:
-
Mina jerkspön är odelade.Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inläggSom ditt spö kanske ?
//Stefan
Lämna en kommentar:
-
Som sagt var. 2-delat vill en del ha då ett en delat 6.3 eller till och med 6.6 fot långt spö är svårt att transportera.Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inläggJens
har du kollat in lundgrens-fiske senaste jerkbait spö ingen kork på den dock så är det ingen delning på den ...
Lämna en kommentar:
-
tror det är svårt att få till ett riktigt bra jerkspö om det ska vara delat.Alla som har ett företag och säljer grejer vill väl hålla en bra kvalitet på beten spön mm men när det tillverkas på andra sidan jorden så förlorar man kontrollen över det även om man själv konstruerat och tillverkat grejerna själv först.Det finns många lysande exempel som tex zalt vobblerna som fiskar bra men är så kass kvalitet sen de flyttade tillverkningen.Vet folk som hr spinnfiskat med dem och efter ett par gäddor så har vobblern gått av på mitten.
Lämna en kommentar:
-
JensUrsprungligen postat av mascot Visa inläggMax: Vid en jämförelse måste du isåfall ställa det mot Strike Pro Pike Range Connector då det är det enda 2-delade jerkspö i Pike Range. De är kanonbra, tyvärr har de dock korkhandtag som blir rätt halt när det blir blött och sedan kan spricka när det blir soligt. Men det är ju en smaksak...
1-delade jerkspön är att föredra, tyvärr är de knepiga att transportera i en mindre bil, t.ex. Pike Range är kraftigare och något "påkigare" men klarar beten över 70-80 gram helt klart bättre än BromanOdell spöna. Esox Lucius spöna är överspecade enligt min uppfattning. 250 grams modellen har ungefär samma aktion som <150 grams Strike Pro Pike Range.
har du kollat in lundgrens-fiske senaste jerkbait spö ingen kork på den dock så är det ingen delning på den ...
Lämna en kommentar:
-
Som ditt spö kanske ?Ursprungligen postat av Rudan Visa inläggHur ser ett endelat spö ut.....??
//Stefan
Lämna en kommentar:
-
Max: Vid en jämförelse måste du isåfall ställa det mot Strike Pro Pike Range Connector då det är det enda 2-delade jerkspö i Pike Range. De är kanonbra, tyvärr har de dock korkhandtag som blir rätt halt när det blir blött och sedan kan spricka när det blir soligt. Men det är ju en smaksak...
1-delade jerkspön är att föredra, tyvärr är de knepiga att transportera i en mindre bil, t.ex. Pike Range är kraftigare och något "påkigare" men klarar beten över 70-80 gram helt klart bättre än BromanOdell spöna. Esox Lucius spöna är överspecade enligt min uppfattning. 250 grams modellen har ungefär samma aktion som <150 grams Strike Pro Pike Range.
Lämna en kommentar:
-
strike pro range spöna klår broman odell spöna med hästlängder .....
men jag tycker att broman odells fiske station är prisvärd alla fall ..
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 678 visningar