BROMANoDELL Jerkspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BROMANoDELL Jerkspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Snacka om underhållande tråd,nybörjare som tror dom vet nått om spön bara för att de kränger fiskegrejer hahahaa.Fiskesnack har blivit riktigt underhållande
    Slungan

Kommentera

• Tycker tråden nu fick bra relevans! Först och fränmst Jens inte meningen du skall se det på det sättet angående påhopp..
      Men det blir aningen lustigt när du hela tiden lindar in saker och ting. Som tex det jag skrev om erfarenhet angående jerkpåkar mm. Det vore ju konstigt om du hade bättre koll om mig där historiska fakta, jag har koll ¨på sådant och trots jag inte jobbar med fiske så är och har jag varit närvarande inom det mesta gällande Jerkbaitvågen. Du får gärna kalla det skryt med det är dock ett faktum.

Om du vill ha sjyssta spön med EVA så har Lundgrens riktigt bra grejor.
      Sen har jag retat mig på att du som kan branchen borde ha bättre koll på vad som finns och inte finns.
      Det finns så mycket bra där ut och sådant som är testat av bra fiskare. Jenkarna har en bra grej, om grejorna inte håller måttet så försvinner produkterna direkt. Jag är glad att du är nöjd med ditt spö. Men jag skall gratis se till att du får ett spö som är bättre. Men då får du inte dribbla med viktangivelser mm som du gjort gällande BD. Ta det som en utamning jag ordnar ett soö till dig som är tvådelat som du efter lite fiske får tycka till om?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
        Hur ser ett endelat spö ut.....??

//Stefan
        Givetvis ser det ut som ett odelat spö..Alltså ett spö som är byggt i ett stycke....Men hallå!!!!
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

• Endelat. Det heter väl ända tvådelat.

Kommentera

• Ursprungligen postat av osynlig_fisk Visa inlägg
            Endelat. Det heter väl ända tvådelat.
            Inte om det är i ett stycke.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

• du har så rätt

Kommentera

• vet jag väl
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

• Underhållande

Får hålla med att tråden verkligen är underhållande.... själv undrar jag vad är det igentligen som gör att vuxna ( vissa av oss i alla fall) , balanserade män blir så känslomässigt engagerade i vilka preferenser vi har gällande spö. Ett fiskespö oavsett användningsområde är mycket fråga om känsla, en känsla är svår att beskriva och framför allt är den olika, Det finns helt enkelt vissa som gillar CWC vissa gillar BD några andra Prologic osv. Vissa vill köra med styva jerkspön modell kvastskaft andra vill ha mer närkontakt med fisken vid drillning ungefär som när man flugfiskar båda varianterna har sina för/nackdelar vid krokning/drillning osv. Jag råder dom som försöker förstå vad som är bäst på marknaden baserat på denna tråd som är ganska urflippadd att helt enkelt inte bry sig om vad som skrivs här utan att helt enkelt åka till en välsorterad butik och känna in vad som är bäst just för dig. Dom starka känslo yttringarna kan ju bero på att det finns kommersiella intressen resten får ni lista ut själv. Själv kör jag fiskeguidning och är sponsrad av BD och är därmed part i målet. Vissa spön är helt underbara vissa spön så väljer jag andra fabrikat för att det passar mig bättre. Det som är intressant är, att pratar man med BD så har man stor respekt för CWC och tycker att dom gör riktigt bra grejer omvänt då jag har haft en del kontakt med ägaren på CWC så säger han bara gott om BD och tycker att deras Esox Lucius serie ser riktigt intressant ut. Kontentan får väl här bli att kunden vet bäst och alltid har rätt oavsett vad handlare , gädd orakel och övriga tycker.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                    Tycker tråden nu fick bra relevans! Först och fränmst Jens inte meningen du skall se det på det sättet angående påhopp..
                    Men det blir aningen lustigt när du hela tiden lindar in saker och ting. Som tex det jag skrev om erfarenhet angående jerkpåkar mm. Det vore ju konstigt om du hade bättre koll om mig där historiska fakta, jag har koll ¨på sådant och trots jag inte jobbar med fiske så är och har jag varit närvarande inom det mesta gällande Jerkbaitvågen. Du får gärna kalla det skryt med det är dock ett faktum.

Om du vill ha sjyssta spön med EVA så har Lundgrens riktigt bra grejor.
                    Sen har jag retat mig på att du som kan branchen borde ha bättre koll på vad som finns och inte finns.
                    Det finns så mycket bra där ut och sådant som är testat av bra fiskare. Jenkarna har en bra grej, om grejorna inte håller måttet så försvinner produkterna direkt. Jag är glad att du är nöjd med ditt spö. Men jag skall gratis se till att du får ett spö som är bättre. Men då får du inte dribbla med viktangivelser mm som du gjort gällande BD. Ta det som en utamning jag ordnar ett soö till dig som är tvådelat som du efter lite fiske får tycka till om?
                    När har jag ifrågasatt dina kunskaper, erfarenhet och kompetens inom området? Eller någon annans heller (som uttalat sig i den här tråden) ?

Vart tog odmjukheten vägen?

Behöver inte ha ett tvådelat spö själv, men till de som har behovet rekommenderar jag gärna BromanOdells 2-delade jerkspön. Har precis sålt iväg mina lätta grejor samt mitt tyngre set då jag skall ersätta det med ett set som klarar lite mer. Allt från lätta jerkbaits till tyngre (som jag anser att BromanOdell <140 grams spöt inte fiskar speciellt bra..)

Men som sagt Fishcraft inlägget nyss sätter huvudet på spiken på exakt vad jag tycker själv.

Men visst, Jona testar gärna det "hemliga" tvådelade spöt, är alltid kul att testa grejor...

Nästa vecka skall jag testa ett odelat GLoomis.

Vad gäller nybörjare. Ja, allting är relativt. Har sysslat med sportfiske i 30 år. Jämfört med Old Firehand är jag nybörjare så det skriker om det...
                    Senast ändrad av mascot; 2008-12-05, 21:50.
                    Min blogg

Kommentera

• Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                      När har jag ifrågasatt dina kunskaper, erfarenhet och kompetens inom området? Eller någon annans heller (som uttalat sig i den här tråden) ?

Vart tog odmjukheten vägen?

Behöver inte ha ett tvådelat spö själv, men till de som har behovet rekommenderar jag gärna BromanOdells 2-delade jerkspön. Har precis sålt iväg mina lätta grejor samt mitt tyngre set då jag skall ersätta det med ett set som klarar lite mer. Allt från lätta jerkbaits till tyngre (som jag anser att BromanOdell <140 grams spöt inte fiskar speciellt bra..)

Men visst, testar gärna ett tvådelat spö, är alltid kul att testa grejor...

Nästa vecka skall jag testa ett odelat GLoomis.

Vad gäller nybörjare. Ja, allting är relativt. Har sysslat med sportfiske i 30 år. Jämfört med Old Firehand är jag nybörjare så det skriker om det...
                      Att man sysslat med sportfiske i 30 år säger ingenting,vissa kan fiska i 60 år o fortfarande vara nybörjare.
                      Det jag menar är att vissa blir duktiga andra inte oavsett hur länge de hållt på, nått som jag märkt inom fisket och allra mest som egenföretagare med måleri,har provat målare som jobbat 10 -15 år ändå duger de inget till o sen har jag en 21 årig kille som varit hos mig i några månader och gör mycket bättre jobb än de som varit i branchen i många år.
                      Slungan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 919 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist