grundvattens jerkbaits - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

grundvattens jerkbaits

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av piiliip Visa inlägg
    Vilka är de bästa jerkbetena för lite djupare fiske (1,5-4 m) då?
    Gillar själv Hellhound och vanlig buster med oversized krokar.
    Ær det klart i vattnet så slår en Freestyler det mesta. Nærmast helt suspending orginal. Med dubbla fjæderringar blir den lite tyngre, går lite djupare. Ær det grumligt så brukar Weighted Burt vara giftig!

Inte många jerkbaits ær lætt att fiska djupare æn 3m. Vill man djupare så ær det bættre med Bulldawg, sjunkZalt, sjunkande supershadrap..
    Senast ändrad av DavidL; 2008-04-16, 08:21.
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Glöm Inte Att...

ACE Joystick är grym i Blekinge över grunda bottnar.
      //JEZ

Kommentera

Sätt "Snaggis-krokar" på med ett litet beteslås och Du kan fiska alla beten hur grundt Du vill !
        Trött på bottennapp? Ingen fara, du har hittat fram till produkten som innebär slutet på denna eländiga företeelse! Snag Eliminator är en ny uppfinning som skyddar ditt favoritdrag från att fastna i vass, tång, eller näckrosor. Det fungerar på samtliga beten där trekrok används.

Kommentera

Ursprungligen postat av Peje Visa inlägg
          Sätt "Snaggis-krokar" på med ett litet beteslås och Du kan fiska alla beten hur grundt Du vill !
          Trött på bottennapp? Ingen fara, du har hittat fram till produkten som innebär slutet på denna eländiga företeelse! Snag Eliminator är en ny uppfinning som skyddar ditt favoritdrag från att fastna i vass, tång, eller näckrosor. Det fungerar på samtliga beten där trekrok används.

http://www.bclfishinggear.com/catalog/index.php
          Så nær man drar betet genom en tångruska så trycks dom inte in, men om en gædda nafsar lætt i betet krokas den utan problem?..

Ær dom provade vid grunt fiske øver tång øverhuvudtaget? Jag tror inte "Snag Eliminator" fungerar øver huvudtaget..
          Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Jag har fiskat dom i 4 år både grundt och djupt genom tång, nate, vass och näckroser och aldrig fastnatt, vid poppning, jerkning och mete, aldrig missat något hugg pga "snaggisarna"!

Så dom funkar!! Konstigt nog!!

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
              Ær det klart i vattnet så slår en Freestyler det mesta. Nærmast helt suspending orginal. Med dubbla fjæderringar blir den lite tyngre, går lite djupare. Ær det grumligt så brukar Weighted Burt vara giftig!

Inte många jerkbaits ær lætt att fiska djupare æn 3m. Vill man djupare så ær det bættre med Bulldawg, sjunkZalt, sjunkande supershadrap..
              Fiskar också mycket bulldawgs och andra liknande mjukis-beten på lite djupare vatten. Helt klart outstanding! Kan tex rekomendera supersandra jiggar. Man får bygga tacklet själv, men det gör ju också att man kan få dem som man vill... Tycker bara det är roligare när man kan dänga lite i spöet men håller med om att jerk inte är så bra när det blir för djupt.

De freestylers jag har ska vara slowsinking tror jag, men jag har haft problem att få ner dem djupare än en meter. Ska absolut testa att byta till kraftigare fjäderringar. Tack för tipset!

Kommentera

Ursprungligen postat av johne13 Visa inlägg
                Hej! skulle vilja ha tips på jerkar som är bra på grunt vatten.. eller hur man kan byta krokar på någon jerk så de blir väldigt svävande, Skulle gärna vilja ha nån jerk som nästan värken är sjunkande eller flytande bara att de är där i vattnet :P
                tacksam för alla tips jag kan få !
                Hej Johne 13; I jerkbaitfiskets moderland USA har tillverkaren av Bomberwobblerna 16A, 16J, 17A och 17J presenterat dessa som jerkbaits i sina kataloger under de senaste 20 åren. Du får svårt att hitta ett annat jerkbait som vid gäddfiske tidigt på våren och "på grunt vatten" kan mäta sig med en Bomber 16A eller 16J. Jerktekniken är densamma, kort ryck, paus, kort ryck, paus, kort ryck, paus varvade med långa ryck och längre pauser.
                Får du inte någon gädda över tio kilo på mina tips nu i vår....då blir jag skyldig dig en fisketur!
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand

Kommentera

1,5-3m : Vissa smuttly och bikini bait turmoil är bra exempel

40cm eller mindre: Flytande smullty T6, Hoosier Rattlling Baitfish Glider, Attitude Devil Jr, Dunwright Dancer Magnum, Gene´s Wyde Glide Jr mfl

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
                    Så nær man drar betet genom en tångruska så trycks dom inte in, men om en gædda nafsar lætt i betet krokas den utan problem?..

Ær dom provade vid grunt fiske øver tång øverhuvudtaget? Jag tror inte "Snag Eliminator" fungerar øver huvudtaget..
                    Visst händer det att man får skräp på krokarna även med "Snag Eliminator" men det händer betydligt oftare utan. Jag inbillar mig att det påverkar kroknings egenskaperna även när man släpar med sig en tångruska..

Det finns en uppsjö av både trekrokar och tvåkrokar som har någon form av skydd mot bottennapp. Både Eagle Claw och Mustard har en lösning väldigt snarlik snaggisarna, jag tror även Gamakatsu har något liknande.

För att slippa allt tjat om smygreklam ska jag kanske påpeka att min produkt Snag Eliminator är nog den dyraste av de jag sett på marknaden, vilken som fungerar bäst får andra avgöra.

Krokar som förhindrar bottennapp kanske inte är så populära bland de som tillverkar beten, vad vet jag.

Eftersom samtliga krokar av den här typen bygger på principen att det måste vara tryck från mer än ett håll för att kroken skall fastna ( fisken har som bekant både en över och en underkäke ) så uppstår en trevlig biefekt. Det är i det närmaste omöjligt att felkroka en fisk, detta har tydligen varit ett stort problem vid en annan vid typ av fiske vid djupare vatten än det som denna tråden handlar om.

Till er som vill fiska grunt rekomenderas att googla på " Weedless hooks "

Mvh Björn

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorn Visa inlägg
                      Visst händer det att man får skräp på krokarna även med "Snag Eliminator" men det händer betydligt oftare utan. Jag inbillar mig att det påverkar kroknings egenskaperna även när man släpar med sig en tångruska..

Krokar som förhindrar bottennapp kanske inte är så populära bland de som tillverkar beten, vad vet jag.

Eftersom samtliga krokar av den här typen bygger på principen att det måste vara tryck från mer än ett håll för att kroken skall fastna ( fisken har som bekant både en över och en underkäke ) så uppstår en trevlig biefekt. Det är i det närmaste omöjligt att felkroka en fisk, detta har tydligen varit ett stort problem vid en annan vid typ av fiske vid djupare vatten än det som denna tråden handlar om.

Till er som vill fiska grunt rekomenderas att googla på " Weedless hooks "

Mvh Björn
                      Har man en tångruska på så hugger det nog inte alls.. Dærfør gæller det att fiske beten som inte går ner i tången.

Till grunt fiske med spinnrulle finns ingen anledning att anvænda en tunn lina. Med 0,36 Power Pro rætar man krokarna, eller lyfter upp det som betet fastnat i. Har inte tappat ett jerkbait på kanske 5år..

Tryck från två håll før att kroken skall fastna.. Till sommar och høst gæddor i tæt vegetation, fiske i kompakta braxenstim så kan det kanske funka? Men till trotta vinter/førleksgæddor, som ofta sitter på en krok långt ut kænns det inte øvertygande..

Min størsta spinngædda någonsin, mycket anspråksløs støt, satt på en av krokarna på bakersta trekroken, ca 5mm in i øverkæken. Gamamatsu 2/0, så vass att den kladdar fast i fingrarna nær man tar på den. Tror att jag hade missat den med de flesta andra krokar?..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 088 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13