Söker wobblers - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker wobblers

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker wobblers

Hejsan!

Sitter väldigt ofta och kikar i diverse tidningar som ges ut och fastnar då och då för en speciell wobbler. Många känner säkert igen sg i detta beteende.

Hur som helst, jag har fastnat för ett gäng men ingen av de butiker som jag har besökt har haft denna inne. De säger att den kommer men det har dem sagt nu i snart två månader.

Därav vänder jag mig till er. Nedan följer namn på dessa, och jag hoppas att ni kan berätta för mig vart jag kan få tag på dem.

* Rapala Subway
    * Storm Flutterstick
    * Fairpoint Fat Minnow
    * Ron Thompson

De nedre två är jag inte helt säkra på, därav bifogar jag två bilder.

1) Bild från Fiske journalen 2004-05-05 nummer 5
    2) Bild från Fiske för Alla nummer 3 2004

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/fj_-04-418.JPG

http://www.ladda-upp.com/bilder-a/ffa_-04-395.JPG

Tackar ödmjukast för er hjälp!

*Uppdatering, då bildlänkarna ej fungerar postar jag dem rakt ut.
    Med vänliga hälsningar
    Linus

Ron Thompson är ett märke, ungefär som att säga, jag söker en Volvo bil.
    Storm flutterstick funkar på HÖ, http://www.kurresfiskeshop.se/kurre-...tml%26sida%3D1
    Senast ändrad av Alessandro; 2008-05-04, 14:35.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
      Ron Thompson är ett märke, ungefär som att säga, jag söker en volvo.
      Det är ju det jag vet, därav lade jag upp bilder på wobblern som jag söker. Skall du vara spydig hänvisar jag dig till ett annat forum. Jag förväntar mig seriösa svar, vet du inte så skriv det istället.

*Uppdatering, klok redigering Alessandro. Då blev inte ditt svar lika spydigt.
      Med vänliga hälsningar
      Linus

Kommentera

Som att du äger forumet?
        Dessutom så skall du inte lägga upp bilder du inte har copyright på.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

nej jag äger inte forumet, men jag måste väl få säga till om jag anser att du är spydig och gav mig ett svar på mina frågor som endast kan tolkas på ett sätt.

Att du sedan säger att jag inte skall lägga upp bilder jag inte har copyright på är ju en sak som du kan lämna till de personer som har det till yrket att kolla upp sådant.
          Med vänliga hälsningar
          Linus

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
            Som att du äger forumet?
            Dessutom så skall du inte lägga upp bilder du inte har copyright på.
            Bilderna kommer från en gammal tidning, vill personen som tagit bilderna att folk inte ska se dem så använder man väl dom knappast i en tidgning? Och isf så borde man ju inte få visa eller låna ut sin tidning heller. Samt att han inte har brutigt mot något han har betalat för den bilden, samt att han använder inte bilden i eget syfte ex "denna bilden har jag tagit för jag har gjort wobblern" utan han undrar var dragen finns att köpa vilket borde gynna fotografen och företaget eller hur? Så har du inte bättre argument föreslår jag att du inte postar alls i framtiden.

Kommentera

Folk har linkat foton ifrån fisketidningar förut och fått dom borttagna.
              För bilder tagna idag gäller 70 år´s skydd av upprättsinnehavaren.
              Senast ändrad av Alessandro; 2008-05-04, 19:48.

Kommentera

Hej! Jag tycker att den på Ron Thompson reklamen ser ut som en Conrad.
                Ta inte livet för seriöst, du kommer ändå aldrig ur det levande.

Kommentera

Liknar conrad i viss mån ja, men denna på den bilden saknar sked. Därav är den extra intressant för mig.

Alessandro: De får gladeligen ta bort mina bilder om det är som så att de bryter mot någon lag. Men det är trots allt inte du som anvgör detta.
                  Jag instämmer med föregående skrivare om att denna bild snarare gynnar företagen.

Om man skulle inleda en häxjakt över publicerade bilder man ej har copyright på så finns det mycket att städa upp.
                  Med vänliga hälsningar
                  Linus

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  271 787 visningar
                  0 gillar