Laga Zalt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Laga Zalt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Laga Zalt?

Tjenare.

I sommras så köppte jag mej en stor sjunk-zalt i papegojfärg eftersom att jag läst att den var bra o.s.v här på FS.. Problemet jag insåg sen var att jag inte hade något tillräckligt grovt spö för att kasta denna, därför har den inte fått så mycket tid i vattnet..
    Jaja, nu har jag skaffat grövre spö så nu har jag hunnit fiska lite med den, men har iofs inte haft nå hugg eller fisk.
    I söndags när jag var ute å fiskade lite så upptäckte jag plötsligt när zalten kom in till båten upptäckte jag att den sjönk som en sten men nosen först, så hade den inte betett sej förut. Sen när jag kom hem så upptäckte jag att det var en liten spricka under nosen som den rann vatten ur.. Märkligt, jag har varken haft hugg eller lyckats kasta upp den på en sten! Funderade först på ifall man kanske kunde få en ny wobbler om man tog med sej den till butiken som man köppte den i, eller om man kanske mejlade zalt, men insåg sen att jag antagligen inte skulle lyckas med det..
    Så, tror ni att man kan laga den på nå vis? Eller om jag kanske ändå kan få en ny zalt?

// Pontus

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Epoxy
    Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Kolla först om du kan byta den innan du börjar försöka laga den med silicon eller annat.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
        Epoxy
        Jo, det tänkte jag också, men först borde man väl försöka få ut allt vatten? Hur?
        Och jo, jag ska nog försöka byta den först..

Kommentera

Ja precis testa och byt den!

När det blev en spricka i min Big Bandit borrade jag upp den för att tömma på vatten! När den var torr fyllde jag hålet med epoxy sen en bit eltejp över. Därefter lät jag den härda med hålet neråt, ytan blev jättebra!

När det var klart lagade jag själva sprickan, och det var helt enkelt bara att mosa på med epoxy!

Epoxy och eltejp ska man alltid ha med sig
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

aha! ett typiskt zalt probelm.
            zalt är skitbra på att fånga fisk men hållbarheten är helt värdelös, faktiskt den wobbler med sämst hållbarhet jag testat.
            Jag har råkat ut för typ 6-7st zalt som har pajjat, antingen spruckit eller tagit in vatten.

Det du kan göra förutom att byta den är att du borrar 2 små hål (ett så vatten kan komma in och ett annat så luft kan komma in) i ryggen på wobblern.
            Limma sen med epoxy i hålen lägg även en klick epoxy vid alla tre öglor(oftast där vatten brukar läcka in). men kolla även den lilla skarven vid nosen på wobblern.

Lycka till, om det inte funkar så kontakta mig så kan jag kanske hitta på nåt annat knep...
            http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Tack för alla svar! Ska kolla upp om jag kan byta den, annars får jag se till å laga den

Kommentera

Sådär ja, var in på sportfiskepoolen och kollade om jag kunde byta den idag, och det gick alldeles utmärkt! Fick en helt ny! Tack för den servicen!

Kommentera

Bra gjort av Roger och Fredrik...
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag fick ju en ny zalt av Roger & Fredrik, mycket bra, men nu efter några gångers avnändning så flagnar färgen på den som f*n, det var en blue/crome (61), så jag gick in på sportfiskepoolen idag, och då fick jag ännu en ny zalt. Hoppas den håller lite bättre.. Roger sa att just 61:an var lite dålig med lacken.. Aja, nu jag fick en ny, skitmört den här gången, och hoppas att den håller!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 846 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04