Som rubriken lyder tänkte jag alltså utdryga spösamlingen med ett resespö.
Kriteriet är att det ska vara litet och lätt-transporterat
Kastspö
Inget teleskopspö
ca 20 g betesvikt (fiskar mest havsöring)
Runt 9 fot
Och så bra känsla så klart
Budgeten ligger på 1500 :-
Jag var och kände på spön här i veckan, men de hade inte något mer än 4-delat inne. (Iron Feather, IFS90ML-4, 9 fot, grymt lätt och hur fin känsla som helst. Men det kostade ju 2200:-)
Men de kunde så klart beställa in om jag bara visste vilket spö.
Eftersom googlande inte är min specialitet är det enda jag kunnat hitta:
Daiwa genesis travel GS906HM (9 fot 6-delat 3-25g, klinga i grafit, topp glasfiber, 1199:- ), dock finns inget om detta spö på Daiwas hemsida vilket får mig att tro att det utgått ur sortimentet. Att köpa nåt som utgått känns alltid sisådär.
Och det är det enda 6-delade. Sen har jag hittat ett fint 3-delat.
Shimano Beast Master Multi Zander (10 fot 3-delat 10-25g, av biofiber, 1045 :- ) Detta är säkert finare, men vips så blev det väldigt stort.
Jag förväntar mig inte att ni ska finkamma marknaden efter ett spö åt mig, men känner ni till något annat bra spö, eller har ni någon erfarenhet om nåt av spöna jag listade.
Snälla skriv
Tack på förhand /Ola
Kriteriet är att det ska vara litet och lätt-transporterat
Kastspö
Inget teleskopspö
ca 20 g betesvikt (fiskar mest havsöring)
Runt 9 fot
Och så bra känsla så klart

Budgeten ligger på 1500 :-
Jag var och kände på spön här i veckan, men de hade inte något mer än 4-delat inne. (Iron Feather, IFS90ML-4, 9 fot, grymt lätt och hur fin känsla som helst. Men det kostade ju 2200:-)
Men de kunde så klart beställa in om jag bara visste vilket spö.
Eftersom googlande inte är min specialitet är det enda jag kunnat hitta:
Daiwa genesis travel GS906HM (9 fot 6-delat 3-25g, klinga i grafit, topp glasfiber, 1199:- ), dock finns inget om detta spö på Daiwas hemsida vilket får mig att tro att det utgått ur sortimentet. Att köpa nåt som utgått känns alltid sisådär.
Och det är det enda 6-delade. Sen har jag hittat ett fint 3-delat.
Shimano Beast Master Multi Zander (10 fot 3-delat 10-25g, av biofiber, 1045 :- ) Detta är säkert finare, men vips så blev det väldigt stort.
Jag förväntar mig inte att ni ska finkamma marknaden efter ett spö åt mig, men känner ni till något annat bra spö, eller har ni någon erfarenhet om nåt av spöna jag listade.
Snälla skriv

Tack på förhand /Ola
Kommentera