Hur ska man fiska? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur ska man fiska?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur ska man fiska?

Hur ska man fiska med wobblers? och hur stora ska dom vara? vilken färg? jag behöver hjälp mad tekniken främst. jag ska fiska gädda. har aldrig fått fisk på wobbler

Jag själv föredrar wobblers i storleken typ 16 - 20 cm eller liknande. Fiska dom med varierat tempo och spinn-stopp. Färgen får du prova dej fram med, alla färger funkar olika bra i olika vatten. Men det viktigaste är nog att du ger dom tid i vattnet, så småningom kommer det hugga. Lycka till!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Det beror på wobblern... stå på något bra ställe och studera rörelserna vid olika hastigheter. Med lite variation (som Pontus skriver om) får du oftast en bra gång. Men det varierar väldigt mellan olika typer av wobbler.

Kommentera

Ursprungligen postat av alle_k Visa inlägg
        Hur ska man fiska med wobblers? och hur stora ska dom vara? vilken färg? jag behöver hjälp mad tekniken främst. jag ska fiska gädda. har aldrig fått fisk på wobbler
        Storleken på wobblern beror på vad som är optimalt för din övriga utrustning. Ett problem med små beten är emellertid att gäddan lätt får hela betet i munnen och blir gälbågskrokad. Inte bra om man tänker idka C&R.

En poäng med traditionell wobbler är att den kan fiskas riktigt, riktigt långsamt. Fast det brukar vara bäst när vattnet är kallt...

Många gäddfiskare gillar papegojan. Själv har jag fått många stora på "blå rygg/pärlemor sida/orange buk". En outsider är helt gröna wobblers utan något annat (kan dock vara svårt att få tag på). Silver- eller guldblänkande vid fiske i starkt solsken.

Fast du måste prova dig fram, fiska mycket och ofta för att lära dig vad som funkar i just ditt vatten.

Kommentera

Tjena tjena alle! Jag brukar oftast trolla efter gädda med swimm whizz drag,det är skit bra för stora gäddor. Om du ska ställa dig vid nån vass kant så gäller detta: du kastar ut å vevar in så du får spännd lina,dra spöt en halv meter sidledes utan att veva in och sen vevar du in slak linan typ 6 vevtag så du får spöt rakt framför dig igen; gör så här så garanterar jag att du får napp. Om du fiskar i grumligt vatten så gäller ``gälla`` färger allså typ gult el ljus grön sånna färger som lyser lite i vattnet och om du ska fiska i klart vatten använd natur trogna färger. Hoppas att du har fattat nått.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          271 847 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13