Tips På Ny Multi Rulle till Jerk Bait! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips På Ny Multi Rulle till Jerk Bait!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips På Ny Multi Rulle till Jerk Bait!

Hej!
    Min Rulle Gick sönder idag Felet hade med Bromsen Tror, jag när jag Ryckte så åkte Linan ut istället För in.
    Aja nog talat om det Jag skulle Vilja Få några Bra Tips På Några Bra Multi Rulle/ar till JerkBait fiske
    Juste nu Har jag En Okuma ''San Juan'' och Det är ingen Direkt Kvalitet eller Bra Rulle Enligt min mening.
    Aja tackar för Tipsen på Förhand

Ursprungligen postat av Kiwek Visa inlägg
    Hej!
    Min Rulle Gick sönder idag Felet hade med Bromsen Tror, jag när jag Ryckte så åkte Linan ut istället För in.
    Aja nog talat om det Jag skulle Vilja Få några Bra Tips På Några Bra Multi Rulle/ar till JerkBait fiske
    Juste nu Har jag En Okuma ''San Juan'' och Det är ingen Direkt Kvalitet eller Bra Rulle Enligt min mening.
    Aja tackar för Tipsen på Förhand
    Amb 5601JB är ju ett säkert kort, Amb Revo som finns i olika utföranden lär vara fin till det har Jerkat ganska mycket med min Amb 5500 CS Pro Rocket med gott resultat, skaffade nyligen en Amb 5001 TGC vänstervevad som sköter sig bra men även kört med Amb 5000 Classic även om den kändes lite klen till Jerk men funkade gjorde det.

Sen om Du vill ha höger eller vänstervevat är en smaksak, jag har en av varje och det går på ett ut så välj det som känns bäst för Dig, fiskemässigt är det ingen skillnad på vilken sida veven sitter.

Kommentera

Efter att ha fått en ny inschore (den första skar) Så måste jag säga att jag tycker den känns väldigt bra, den har ju fått en hel del skit men tror att de fått ordning på grejerna nu annars en ut-trimmad c3 är ju inte heller fel!

Kommentera

TGC5001C har fungerat för mig bromsen tycks inte vara den bästa (? kan inbilla mig att den är styv i början när den ger ut lina som på sämre haspelrullar) men det skiter jag i när man endå har så hållbar lina för JB, annars har den fungerat perfect

Kommentera

använder en ambassadeur c4.Kastar beten upp till 200g och har använnt den flitigt 2 säsonger utan problem.

Kommentera

Daiwa Luna är ju annars i ropet just nu. Har bara hört gott om den. AB har dessutom bra pris.

Kommentera

hade också den rullen i början den pallade me våren men sen togs det några fina damer då gick den åt helvete. inget funkade som det skulle. bromsen skevade och vevningen helt skev. köpte en amb jb som dom nämner ovanför och kan bara säga att jag inte är missnöjd.
              mete är manligthttp://predatorjossi.blogspot.com

Kommentera

Amb 5601JB
                Han kan ju inte ha alla drag i lådan

Kommentera

kör med samma som Landin, är nöjd.
                  Mer spöböjj åt folket

Kommentera

Vanskelig å komme med et fornuftig tips uten litt mer info.
                    Det som er litt viktig er vekten på betene du bruker.
                    Hvis du ikke bruker beten som er mye tyngere en 120 gr og har en stang som ikke er lengre en 7 fot så ville jeg gått for en lavprofil snelle som Revo eller andre lavprofilsneller.
                    Du vil spare hånden/armen din på å bruke en lavprofil (hvis du i utgangspunktet ikke har enorme hender og at du holder på snellen når du jerker)
                    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 531 visningar
                    0 gillar