Tips På Ny Multi Rulle till Jerk Bait! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips På Ny Multi Rulle till Jerk Bait!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag säger bara "Pflueger President"!
    Lågprofilare som pallar trycket.Jag köpte en på E-bay och blev stormförtjust direkt.
    Jag har just beställt en till.
    Innan hade jag en Amb 5501 c3 men sålde den, den var så stor att greppa över att jag fick ont i handleden.
    Pflueger President ligger som gjuten i handen, extremt ergonomisk.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwek Visa inlägg
      Hej!
      Min Rulle Gick sönder idag Felet hade med Bromsen Tror, jag när jag Ryckte så åkte Linan ut istället För in.
      Aja nog talat om det Jag skulle Vilja Få några Bra Tips På Några Bra Multi Rulle/ar till JerkBait fiske
      Juste nu Har jag En Okuma ''San Juan'' och Det är ingen Direkt Kvalitet eller Bra Rulle Enligt min mening.
      Aja tackar för Tipsen på Förhand
      Köp en med hög utväxling ja har en record 50 tamefan omöjligt å få slacklina . Sen har ja moddat den med Dual stopper kosta 150 spänn .

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwek Visa inlägg
        Hej!
        Min Rulle Gick sönder idag Felet hade med Bromsen Tror, jag när jag Ryckte så åkte Linan ut istället För in.
        Aja nog talat om det Jag skulle Vilja Få några Bra Tips På Några Bra Multi Rulle/ar till JerkBait fiske
        Juste nu Har jag En Okuma ''San Juan'' och Det är ingen Direkt Kvalitet eller Bra Rulle Enligt min mening.
        Aja tackar för Tipsen på Förhand
        ABU har många mycket bra jerk (ryck)fiskerullar, de klassiker som Rospigg nämner plus några till. Du har väl skaffat ABU´s Napp & Nytt 2008...annars får du accelerera påkarna till närmaste sportfiskebutik. Själv har jag alltid gillat merparten av ABU´s multirullar och då speciellt de äldre modellerna med raka gavlar. Daiwa har också många stryktåliga multirullar som passar utmärkt till jerkbaitfiske. Hur andra fabrikat klarar krävande "ryckfiske" vet jag inte. Däremot har jag några "kändisar" som inte visat sig vara lämpliga att jerka med. Mitt råd är i klartext: Ska du köpa en jerkbaitrulle köp en ABU Ambassader som är speciellt konstruerad att klara jerkbaitfiskets kraftiga ryck och hårda mothugg. Daiwa är god tvåa och sedan kommer......
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 354 svar
        279 314 visningar
        0 gillar