Fiska med wobbler från land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska med wobbler från land

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska med wobbler från land

Behöver tips på hyfsat billiga wobblers som man kan fiska med lätt från land. Djupet där jag fiskar är runt 2-3,5 meter. Vill fiska gädda och abborre, så ge lite tips för båda olika fiskarna .

Mvh Jonathan

Ta och köp bomber dom ä ganska billiga och skit bra för gädda. För abborre kan du ta och köpa rapala mini fat-rap den är bra
    MVH: Walley Hunter

Kommentera

Nils Master invincible 12-15cm. Lite dyrare, lite bättre.
      http://highlandpredators.blogspot.com/

Kommentera

en hyfsat billig wobbler för abborre mellan 10-18g söker jag fortfarande

Kommentera

Gör som jag kolla på jula, öb biltema osv. Alla säger det men det är bara skit. Jo kvaliten kanske men jag får lika mycket fisk. Fiskar jag i grunda sjöar med mycket skit är dessa de jag i första hand använder. Köpte exempelvis rapalakopior på jula för ett tag sedan, orginalet kostar ca 90 spänn styck, jag köpte 3 för 29 kr. Gäddan ser ingen skillnad. Och det svider inte lika mycket om mna råkar sätta dem heller =)

Kommentera

För aborre finns bara ett drag "wipp spinnaren" gul-vit lr orange-vit fungerar varje gång.
            Har även fått små gäddor på den med UL-spö hyfsad fajt.

Kommentera

Ursprungligen postat av G1zm0 Visa inlägg
              Gör som jag kolla på jula, öb biltema osv. Alla säger det men det är bara skit. Jo kvaliten kanske men jag får lika mycket fisk. Fiskar jag i grunda sjöar med mycket skit är dessa de jag i första hand använder. Köpte exempelvis rapalakopior på jula för ett tag sedan, orginalet kostar ca 90 spänn styck, jag köpte 3 för 29 kr. Gäddan ser ingen skillnad. Och det svider inte lika mycket om man råkar sätta dem heller =)
              Njao... du har nog lite rätt i att gäddan inte ser nån skillnad.
              Jag har själv provat en del "ÖB-beten", en del av dom har riktigt kass gång, tex. att dom går upp i ytan väldigt lätt osv.
              Något som är gemensamt för dom alla är att kvalliteten är KASS, riktigt urusla krokar och fjäderringar.

Men visst, det svider inte lika hårt å kasta bort en sån mot en Wolfcreek... ; )
              >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Jo vissa får man ju acceptera är värdlelösa, men ibland hittar man godbitar för struntsummor vilket gör det värt det. Förra året fick de in ett parti med hi los, fladens egna dårå, 20kr styck, och som jag har plockat fisk på dem sedan dess.

Ursprungligen postat av Bjorma Visa inlägg
                Njao... du har nog lite rätt i att gäddan inte ser nån skillnad.
                Jag har själv provat en del "ÖB-beten", en del av dom har riktigt kass gång, tex. att dom går upp i ytan väldigt lätt osv.
                Något som är gemensamt för dom alla är att kvalliteten är KASS, riktigt urusla krokar och fjäderringar.

Men visst, det svider inte lika hårt å kasta bort en sån mot en Wolfcreek... ; )

Kommentera

Ja kör med en " rapala Deep tail dancer" med färgerna " HC" och " RT" , går 30 feet djupt . Annars kör ja gärna med Jerkbait wobbler , Ja föredrar spinnare Vid land . / Fredrik
                  ************************************************** ******************'

.[ OBS!!! Söker billig å bra plast eka för bra pris OBS!!]
                  Skriv i gästboken om ni har någon till salu

Kommentera

ABU HiLo är ett grymt drag! Det är främst för gädda men jag har fått mycket abborrhugg också! Fiskarna blir som galna i HiLo, den har en väldigt agressiv gång liksom Värt att provas, absolut!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 831 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04