Double Cowgirl, fick nyss från USA, helgrym, stor som ett djur med dubbla blad...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Djupgående spinnare
Collapse
X
-
En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera
-
Cowgirl går ytligt, absolut helt fel för dig m.a.o.
Det som bestämmer djupet är tyngd, bladens antal och form samt mängden tingel-tangel. Ett avlångare blad får betet att gå djupare än ett med ett brett blad. Ju högre densitet, desto mer sjunker det. Ju fler blad, desto grundare går det.
Tunaspinnaren går djupt. Kan vara ett alternativ för dig.Många musky-spinnare går grunt, eftersom man ofta fískar efter musky grunt. Några Mepps-spinnare har avlånga blad och har hyfsad tyngt, vilket får dem att sjunka rätt bra och hålla djupet. Tyngre spinnare av mörrum-modell känner jag inte till, men har hört rykten om en fyrtiogrammare till nästa år... med bucktail....
Personligen tycker jag att spinnerbait är bäst om jag vill fiska djupt. **** Pearsons Grinder är fin och går att grinda genom tjock vegetation. Även Rad dog är kanon. En sked gör att den helikoptrar sig bättre (skönt nytt ord, helikoptra...).
Lycka till!Allt är mört som glimmar!
Kommentera
-
Mörrum spinnarna är perfekta, dom sjunker snabbt och går djupt !Ursprungligen postat av Mugge Visa inläggHej,
Någon som har något bra förslag på en stor djupt gående spinnare... Jag är på jakt eftrer något i stil med en mörrumspinnare fast helst större.
Tack
M
Kommentera
-
Mmm...precis...men nu skrev han ju att han ville ha nått liknande fast tyngre...Ursprungligen postat av Drag Visa inläggMörrum spinnarna är perfekta, dom sjunker snabbt och går djupt !
Ja e själv i samma dilemma...
Gillar Mörrum men vill ha ett lite tyngre bete på det spö ja kör nu...
Ni vet väl att Lundgrens inne i Gamla Stan - STH, har mängder av stora spinnare och ett riktigt freak i personalen som kan hålla fina föredrag om man låte honom spinna iväg på ämnet spinnare!
JAg tycker att han verkar riiiiktigt kunnig...
Han fick mig att vilja köpa en av varje!
Plånboken sa stopp-men ja ska dit i veckan!
Kommentera
-
Vill man ha djupgående spinnare så är detta modellen att gå efter. Jag har kört ganska mycket för några år sedan med denna modell av spinnare fast mindre, gav ruggigt mycket fin abborre.
Det blir egentligen som en kombinerad jigg/vobbler med spinnarsked bakom.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 440 visningar