Finns flera fiskare nere i europa och i amerika som fångat fler stora æn vad vi fångat tillsammans, som rankar Suick høgt.. (samma fiskare tycker att side-side glide baits bara ger føljare) Fiskar inte heller med den. Men vet att det beror på en defekt i mitt huvud som gør att jag anser att beten bør røra sig åtminstonde lite.. Førhoppningsvis har jag trænat bort det om ngt år?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
XBuster - nytt bete från CWC/Strike Pro
Collapse
X
-
[QUOTE=Gös Jonas;386983]Schysst vete fan om det blir, lite som en stenåldersyxa, den fungerar men hur bra
Nä det går att ta fisk på alla beten, men vissa är åtminstone trevligare att fiska med än andra.
förlåt, satt uppe sent och målade beten med Muskynicke... och vi kankse skulle haft mask på oss?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggFinns flera fiskare nere i europa och i amerika som fångat fler stora æn vad vi fångat tillsammans, som rankar Suick høgt.. (samma fiskare tycker att side-side glide baits bara ger føljare) Fiskar inte heller med den. Men vet att det beror på en defekt i mitt huvud som gør att jag anser att beten bør røra sig åtminstonde lite.. Førhoppningsvis har jag trænat bort det om ngt år?
Så sant, så sant. MEN man kan aldrig vara säker. Fan vet hur många storgäddor OF har dragit på Suick under 70-talet?
Kommentera
-
Då vill jag veta exakt tidpunk, vattentemp, lufttryck, djup, sinnesstämning och förstås årtalUrsprungligen postat av aLLRaM Visa inläggSå sant, så sant. MEN man kan aldrig vara säker. Fan vet hur många storgäddor OF har dragit på Suick under 70-talet?
Och därtill gärna medfiskare, båt, färgkod, matsäck, frisyr och allt annat relevant som går att kopiera från en gammal text...Ursprungligen postat av Gäddman Visa inläggDå vill jag veta exakt tidpunk, vattentemp, lufttryck, djup, sinnesstämning och förstås årtal
Kommentera
-
Tror Rosemejer fick en 14kgs i væstervik før en del år sedan på en "TwinFin" som han klippt av båda stjærtarna på.. Inte mkt rørelse!
En kompis farsa lånade boxen med gøsvobbler, skulle ut och prova lite trolling. Han førstod inte bættre så han satte en trekrok på en Kusamoparavan, Tyckte den såg "het" ut. Fick 7gøsar.. De andra betena som kompisen tipsat om gav inget..Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Jo det stämmer David han fick en välnärd 120 cm på en jigg utan stjärt i Gammelbyviken.
Vi översätter för ofta våra sinnen till fiskarna vilket begränsar oss.
Tex en gäddfärgad bete skulle upplevas som konkurent på våren, det betyder alltså de förstår hur de ser ut vilket de inte gör. Men det man tror på fungerar oftast. Jenk trodde tex att det går lika bra med en fet spinnare hemvvad fort när vattnet var en grad, tja det fungerade ypperligt.
Kommentera
-
Skulle inte säga begränsa! Man måste helt klart tänka utanför ramarna av vad som är normalt om man ska få ett framgångsrikt fiske, men flertalet faktorer känner man ju om fisken och vet hur fisken styrs av dessa.Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggJo det stämmer David han fick en välnärd 120 cm på en jigg utan stjärt i Gammelbyviken.
Vi översätter för ofta våra sinnen till fiskarna vilket begränsar oss.
Tex en gäddfärgad bete skulle upplevas som konkurent på våren, det betyder alltså de förstår hur de ser ut vilket de inte gör. Men det man tror på fungerar oftast. Jenk trodde tex att det går lika bra med en fet spinnare hemvvad fort när vattnet var en grad, tja det fungerade ypperligt.
Eftersom gäddorna inte är slumpmässigt spridda måste man ta hänsyn till detta, en mängd faktorer som temp, ljus, konkurrens, predation, artförekomst, täthet, djup, tid på året, tid på dygnet m.m. styr fisken. Utbredningsmönstret skiljer sig mellan fiskartens storlek och ålder (erfarenhet).
Tycker inte heller man ska översätta fiskarnas sinnen till sina egna, men man bör observera fisken och göra sina egna hypoteser och teorier om varför den uppträder som den gör.
Att inte analysera alls, eller att analysera för mycket, skulle mycket möjligt kunna leda till lika mycket fångad fisk. Men jag tror att desto mer man försöker förstå fisken, desto mer fångar man.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 596 visningar