Shack Attack Curly Sue? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shack Attack Curly Sue?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shack Attack Curly Sue?

Halloj alla glada!

Jo det är så att jag har blivit lite sugen på å testa något mjukbete att locka höstgäddorna med, och tycker att Curly Sue verkar trevlig.. Men det jag undrar är ifall det är någon här som äger en sådan och kan säga något om den? T.ex kvaliteten, om den fångar bra med fisk, hur man kan fiska den, etc. Även tips på bra färger skulla vara bra!

// Pontus

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inlägg
    Halloj alla glada!

Jo det är så att jag har blivit lite sugen på å testa något mjukbete att locka höstgäddorna med, och tycker att Curly Sue verkar trevlig.. Men det jag undrar är ifall det är någon här som äger en sådan och kan säga något om den? T.ex kvaliteten, om den fångar bra med fisk, hur man kan fiska den, etc. Även tips på bra färger skulla vara bra!

// Pontus
    Försök få tag på ett ex med Formula x gummit, då har du ett bra och hållbart bete Finns ibland på tradera // Fidde

Kommentera

Ok, dom som finns på Lundgrens är inte Formula X eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inlägg
        Ok, dom som finns på Lundgrens är inte Formula X eller?
        Kolla med P-A när han kommit hem om han har något kvar av snuskgummit!
        Nackdelen med formula är att du kan inte ha det blandat med andra jiggar!

Kommentera

Fråga wiskid
          Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Pontus du kan hitta curly sue hos arrangören av Värtan cup. Har själv fiskat med curly sue i sommar med gott resultat. Betet oavsett storlek, finns i tre storlekar, rör sig grunt, ner till 2m vid vanlig inspinningstempo. Men jag har vid flera tillfällen fått fisk på djupare vatten, ner till 5m med medium storleken (150g). Gäddorna samt en och annan gör har tagit vid snabb inspinning men ännu fler hugg har kommit vid spinnstoppet, gör 2-4 st under en inspinning. Gummit är något hårdare än hos exempelvis Alien eel men rörelsen i svansen är fullt tillräcklig. Kroppen har ingen tendens till kantring vid höga farter. Vid skador värmer jag det skadade gummit försiktigt med ett brinnande ljus (utomhus) och simsalabim är "såret" läkt. En gädda bet av svansen men då tog jag en stor curly svans och värmde på. Värme fungerar bättre än snabblim enligt mig men Shack attack lures som tillverkar dessa beten har ett speciellt lagningslim till försäljning. Har faktiskt fått fisk på alla provade färger hittills så ingen speciell favorit än så länge. Härligt sommarbete och förhoppningsvis kommer det att leverera även nu i höst.

Kommentera

OK, tack så mycket för alla bra svar!

Jag hade tänkt köpa mej en eller några stycken på sportfiskepoolen i uppsala, men jag vet inte om det är Formula X i dom eller "vanlig" gummi. om det är vanlig gummi, vad är det då för nackdelar med den?

Pontus

Kommentera

sue

jag tycker dom av vanligt gummi är hur bra som helst, kvalten är mycket bra och dom fiskar mycket bra också som sagt börjar inte snurra eller något sånt trams. prova gärna en suzy sucker också den vickar på sig lite i lägre farter. paddeln vispar på som attan.

Kommentera

Ursprungligen postat av bidus Visa inlägg
                  jag tycker dom av vanligt gummi är hur bra som helst, kvalten är mycket bra och dom fiskar mycket bra också som sagt börjar inte snurra eller något sånt trams. prova gärna en suzy sucker också den vickar på sig lite i lägre farter. paddeln vispar på som attan.
                  Ok, härligt värre!

Undrar bara hur djupt den fiskar? Är den snabbsjunkande eller långsamsjunkande? Hur ska man fiska den?

Pontus

Kommentera

curly sue

du kan släppa ner dom ganska djupt, dom sjunker hyfsat fort inget 2 meters bete direkt. för övrigt skall det vara en shallow variant på g. jag bara vevar och kör en del stopp, sen är det bara att hitta en bra fart för dagen. jag tror inte att du kommer bli besviken om investerar. sen är det bra riggnig på dom med en bit ståltråd, ofta så spottar gäddan ut betet så det inte blir lika södertuggat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 114 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13