Dålig kvalitet på wobblers? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig kvalitet på wobblers?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Dålig kvalitet på wobblers?

Tjena..
    Tänkte höra med er andra om hur mycket ni tycker man kan begära av en wobbler.

Har aldrig varit med om så mycket beten som har gått sönder för mig som i år.

Har haft zaltar som tagit in vatten utan att änns haft hugg på dem.
    Westins jätte har jag två som tagit in vatten som man har fått borra upp med jämna mellan rum och tömma och sen limma igen.

Testade idag en ny Nils Master 26 cm som jag hade på i en timme på trolling som sen hade spruckit i främmre krokfästet och tar in vatten och den hade bara hakat i lite sjögräs. Kostade ju också 280kr så jävligt surt.

Det är inte första nils mastern som spricker i främmre krokfästet för mig i år.

Hur mycket tycker ni man ska tåla eller ska man reklamera dem?
    Hur gör ni?
    Tycker att många wobblers har blivit sämre dem senaste åren.

Mvh Marcus
    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Tycker då rakt inte man ska tåla det!!!
    Priserna går upp för varje år och i samma takt så sjunker kvaliteten. Märklig kombination!!
    Men det är väl som vanligt girighet. Man vill väl tjäna så mycket pengar som möjligt och därför vill man tillverka så billigt man kan. Det funkar nog rätt bra för de flesta orkar inte reklamera en vobbler så de kör bara på..
    Ett sätt att få bukt på problemet är väl om det kommer massa billiga kopior. Vem går då och köper ett orginal som håller dålig kvalitet när man kan köpa en kopia som inte är sämre och bara kostar en bråkdel. Då blir de tvingade att skärpa sig för att överleva. Tyvärr så finns det inga kopior på de flesta beten så de kan fortsätta att kränga skräp.
    Jag får väl tillägga att jag verkligen inte är för kopior egentligen men när orginal tillverkarna tillverkar kopior på sina egna beten och säljer så blir man rätt förbannad.

Kommentera

Jag tycker man ska reklamera de prylarna som går sönder om man inte vet med sig att det är ens eget fel. På så vis blir ju leverantörerna lite mer medvetna om vilka brister som finns och har därmed chans att bättra sina produkter.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av kockfrallan Visa inlägg
        Tjena..
        Tänkte höra med er andra om hur mycket ni tycker man kan begära av en wobbler.

Har aldrig varit med om så mycket beten som har gått sönder för mig som i år.

Har haft zaltar som tagit in vatten utan att änns haft hugg på dem.
        Westins jätte har jag två som tagit in vatten som man har fått borra upp med jämna mellan rum och tömma och sen limma igen.

Testade idag en ny Nils Master 26 cm som jag hade på i en timme på trolling som sen hade spruckit i främmre krokfästet och tar in vatten och den hade bara hakat i lite sjögräs. Kostade ju också 280kr så jävligt surt.

Det är inte första nils mastern som spricker i främmre krokfästet för mig i år.

Hur mycket tycker ni man ska tåla eller ska man reklamera dem?
        Hur gör ni?
        Tycker att många wobblers har blivit sämre dem senaste åren.

Mvh Marcus
        Hej Marcus; Jag vet inte om du haft otur med dina wobbler eller om du fiskar både oftare och ihärdigare idag än vad du gjorde för fem år sedan. Det finns både billiga bra och dåliga dyra wobbler! Flitigt fiskande har lärt mig att skilja mellan rena måndagswobbler, hållbara wobbler, direkta fabrikationsfel eller slitage som uppkommer genom åratal av envist fiske. Ihåliga plastwobbler kan ju gå sönder om en Stor Gädda klipper dem så att det går hål. En riktigt Stor Gädda kan ha upp till 200 kilo/cm2 som tryck i spetsarna på de kraftiga hörntänderna. Vissa wobbler tål ingenting. Andra wobbler går nästan aldrig sönder när Stora Gäddor hugger på dem. En del wobbler åker direkt i soptunnan efter första fisketuren. Andra wobbler tycker man så mycket om att man kan reparera dem hur många gånger som helst. Du kan inte ana hur många gånger jag med Karlssons Klister fått täta mina egna "Fegiswobbler" Bomber 16A-XSIO, Bomber 16J-XSIO och Bomber 17A-XSIO. Å andra sidan har jag fått ganska många gäddor mellan 10,0 och 14,9 kilo på mina repiga och tuggade Bomber 16A, 16J, 17A och 17J i både "Fegisfärger" och egna LEF-färger.

Cisco Kid 600, Cisco Kid 1800, Swim Whizz Nr 7 har jag på en halv mansålders Gäddfiske fått täta en del hugghål på, Min första Cisco Kid, en Musky Cisco Kid 621, har jag fiskat med sedan våren 1959, dvs under hela 49 års tid. Den har jag nog tätat gäddhugghål på minst 25 gånger genom åren och den Cisco Kiden byter jag inte mot någon rulle eller något spö....kosta vad de vill. Swim Whizz Nr 5 och Nr 6 har jag aldrig behövt täta några hugghål på. Däremot har det hänt att de läckt runt öglorna och jag har då fått täta dem där.
        Go for the Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

Jag hade också några zaltar som läckte, men jag bara gick till stället där jag köppte dom, och fick nya! Dom har hållt än!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Har en Westins Jätte som det sprack längs ryggen på, nästan 10 cm långt..

Tråkigt med dålig kvalite på beten, har varit lite sugen på att köpa någon Zalt men blir lite tveksam då jag hört att många exemplar spricker och tappar färgen med mera..

Kommentera

Finns många beten med denna sjuka ! Jake från Muskie Mania höll inte många bett , gick hål rakt igenom kroppen !

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
                Finns många beten med denna sjuka ! Jake från Muskie Mania höll inte många bett , gick hål rakt igenom kroppen !
                Hej Pasi; Du ser riktigt, riktigt glad ut på bilderna tillsammans med dina Stora Gäddor! Jake Muskie Mania har jag aldrig haft nöjet att fiska med. Några saker har jag som klumpig fiskare lärt mig: Wobbler klarar jag att reparera i de flesta fall där jag inte slagit av skeden, krossat wobblern mot båtkanten i bakåtkastet eller missbedömt avståndet till klippan vid strandkanten. En wobbler som är felaktig när man köper den har man all rätt att få utbytt mot en ny. Går den sönder efter några fisketurer har den nog gått samma väg som bensinen i båttanken...
                Save the Big Ones for me!
                Old Firehand

Ps. Jag tror att Gäddorna blir mycket större och får leva längre uppe i Norrland än nere här runt Stockholm. Min största Gädda hittills fångade jag uppe i Revi, "Gäddlandet" i norra ändan av Kakel utanför Arjeplog när stålfarfar var ung. Ds.
                Senast ändrad av Old Firehand; 2008-10-13, 16:13.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Pasi; Du ser riktigt, riktigt glad ut på bilderna tillsammans med dina Stora Gäddor! Jake Muskie Mania har jag aldrig haft nöjet att fiska med. Några saker har jag som klumpig fiskare lärt mig: Wobbler klarar jag att reparera i de flesta fall där jag inte slagit av skeden, krossat wobblern mot båtkanten i bakåtkastet eller missbedömt avståndet till klippan vid strandkanten. En wobbler som är felaktig när man köper den har man all rätt att få utbytt mot en ny. Går den sönder efter några fisketurer har den nog gått samma väg som bensinen i båttanken...
                  Save the Big Ones for me!
                  Old Firehand

Ps. Jag tror att Gäddorna blir mycket större och får leva längre uppe i Norrland än nere här runt Stockholm. Min största Gädda hittills fångade jag uppe i Revi, "Gäddlandet" i norra ändan av Kakel utanför Arjeplog när stålfarfar var ung. Ds.
                  Hade tänkt köpa en stuga vid utloppet av reviviken förr året men damen sa stopp . Jo, man är inte avis på trängseln nere hos er, finns sjukt många orörda vatten här uppe. Men vi vill fortsätta å ha det så också

Kommentera

Visst så fiskar man mer idag en för 5 år sen..
                    Men på Nils Master 26 cm hade spruckit 4 cm till under natten när den legat i betes boxen så den blir det allt retur på.
                    Bomber och rapala har jag aldrig haft problem med men nils master o westins o zalt tycker jag det alltid är en tidsfråga innan men får börja limma o grejja med dem.

Old Firehand får hoppas att du inte sätter din favorit wobbler då..

Mvh Marcus
                    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 905 visningar
                    0 gillar