Nikon D80 Hänger... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 Hänger...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
    Flodis bara jävlas... Har också kikat på Tamron och Sigma, finns en hel del prisvärt där som det verkar. Har haft ett Tamron till Sony A100 för några år sedan, i prisklass runt 5000 SEK och normal zoom (minns inte exakt och orkar inte kontrollera), minns att jag var mycket nöjd med det.

Detta är intressant: Tamron 17-50/2.8
    Jag har ett Tamron 17-50 f2.8 (till Canon). Riktigt bra objektiv kan jag säga så här långt. Lite högljudd autofokusmotor, men det är inget jag tänker på. Riktigt riktigt bra skärpa och bra vidvinkel samt shjyssta färger. För 4 lakan är det ett klipp. Liknande produkt från 3-partstillverkare är Sigmas 18-50 2.8. Men jag har känt och testat båda och Tamron vann på flertalet punkter (enligt mig)

Kommentera

Ursprungligen postat av dandark Visa inlägg
      ok jag glömde nämna att det ska sitta på en Nikon kamera...
      Tyckte du skrev att du skulle ha ett riktigt bra. Nikon har väl inga sådana telen?
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
        Tyckte du skrev att du skulle ha ett riktigt bra. Nikon har väl inga sådana telen?
        Nu tiger du kvinna!
        www.pikewallis.se

Kommentera

Förlåt... flodis, visste inte att så var fallet. Ber om ursäkt för mitt ibland ovårdade språk. Du har ett mycket vackert bildgalleri.

Kommentera

Canon har ju helt klart fler bra telen än Nikon, men Nikon 70-200/2,8 kan man väl knappast kalla annat än bra?

Kommentera

tamrons 17-50 2,8 ser ju intresant ut... sen kostar det 1/3 av nikons 17-50 : )
              Frågan är ju vilka krav man ska ställa på kamera och objektiv som amatör?
              Jag kan förstå att man vill ha en d300/d700 för att dom är grymma men tilgodoser inte en D80/D90 de flestas behov, för de flesta här fotar väl mest för privat bruk eller? Någon kanske fotar professionellt, vad vet jag...

Jag vill ha bra skärpa och lågt bländare men jag vill inte betala för mycket, så ge mig ett bra tips på ett telezoom till nikon
              http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Telezoom med stor bländare kostar en del tyvärr. Den billigaste är Tamrons 70-200/2,8. Är det skärpa och 2,8 du är ute efter måste denna vara perfekt då den ska vara riktigt bra optiskt. Har sett på fotosidan.se att många klagar på att autofokusen är långsam och högljudd, och kan hålla med om att om man ska fota sport och annan action bör man titta på en annan glugg men det har ju helt med vad man ska använda den till. När jag testade den tyckte jag heller inte att den var farligt högljudd utan ganska tyst för att inte ha usm-motor.

Kommentera

Då det sitter samma sensor i D90 som i D300 är det marginell skillnad på bilderna mellan dom kamerorna. Plus att man kan ju filma med D90

Kommentera

Nu har jag funderat lite och jag väljer lite mellan en D200 eller en D90, vet inte riktigt hur jag ska göra....
                    Någon som kan göra mig klokare?
                    http://blogg.gaddajager.se/#home

Kommentera

Ursprungligen postat av dandark Visa inlägg
                      Nu har jag funderat lite och jag väljer lite mellan en D200 eller en D90, vet inte riktigt hur jag ska göra....
                      Någon som kan göra mig klokare?
                      Kul att du valde D200. Nu får du bara skaffa dig en bättre blixt med

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 053 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40