Lamiglas Heavy LGM70H? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lamiglas Heavy LGM70H?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• KG?
    replied
    Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
    Vad fiskar du med för beten om du inte hittar något st:croix spö som inte passar?
    Lika bra att lägga ut pengar på ett spö som du är nöjd med än att snåla och köpa något du ändå vill byta efter några månader...
    Jag har kört med mitt Contact-spö i ett par år nu. Och inte behövt byta ut det...

Lämna en kommentar:

• prylis
    replied
    Strike Pro och Lamiglas går ju inte att jämföra. Lamiglas spelar i en annan division och är överlägset Strike Pro på alla punkter. Som sagt, fiskar du ofta med beten över 170g köp XH.
    God Jul

Lämna en kommentar:

• Pontus Sjölund
    replied
    Ursprungligen postat av Draugen Visa inlägg
    Jajamen jag förstår precis, så allround som möjligt...
    Jag rekommenderar Lamiglas LGM 70XH 8oz till dig. Om du ska köpa Lamiglas. Jag fiskar allt från tex. 12 cm Dartmaster till dom tyngsta bitarna från Cobb Smuttly Mojo mm med XH. Funkar finfint.

Lycka till med spököpet....
    ...D...
    Tack ska du ha och god jul!

Lämna en kommentar:

• Draugen
    replied
    Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inlägg
    Det ska mest va till beten på säg 90-150 gr men ska tåla både mindre och större (typ upp till 200 gr). Men även kunna hantera BJ:s och liknande.

Precis, smaken är som baken - delad
    Jajamen jag förstår precis, så allround som möjligt...
    Jag rekommenderar Lamiglas LGM 70XH 8oz till dig. Om du ska köpa Lamiglas. Jag fiskar allt från tex. 12 cm Dartmaster till dom tyngsta bitarna från Cobb Smuttly Mojo mm med XH. Funkar finfint.

Lycka till med spököpet....
    ...D...

Lämna en kommentar:

• Larsch
    replied
    jag har ett Lamiglas LGM xh och är mycket nöjd med det. välbyggt och rätt balanserat handtag med vettiga komponenter. Jag fiskar med st.croix och g.loomis, men det här är solklart det skönaste spöt jag har. Precis som nån ovan skrev, så är spöt inte underklassat som vissa andra.

Lämna en kommentar:

• Pontus Sjölund
    replied
    Ursprungligen postat av Draugen Visa inlägg
    Hej!

Lamiglas är helt klart värt pengarna ingen tvekan... Har både Premiere och Legend Tournament när det gäller Croix, men skulle nog välja Lamiglas om jag bara fick ha ett spö. Med dina önskemål om betesvikter så ska du ha ett XH 8 oz. Som Rosa Pantern säger är Lamiglas inte underklassade. Jag har både H och XH och fiskar mest med XH. Grymma spön helt enkelt....

Men som sagt smaken ä som baken...

...D...
    Det ska mest va till beten på säg 90-150 gr men ska tåla både mindre och större (typ upp till 200 gr). Men även kunna hantera BJ:s och liknande.

Precis, smaken är som baken - delad

Lämna en kommentar:

• Nilsson
    replied
    Köp det du tycker passar dig..

Om du ska skaffa tyngre beten (200 gram) så köp ett spö som pallar det då, inte svårare än så. Sen kan du ha ditt jerkspö som du har nu till lättare beten.

Lämna en kommentar:

• Draugen
    replied
    Hej!

Lamiglas är helt klart värt pengarna ingen tvekan... Har både Premiere och Legend Tournament när det gäller Croix, men skulle nog välja Lamiglas om jag bara fick ha ett spö. Med dina önskemål om betesvikter så ska du ha ett XH 8 oz. Som Rosa Pantern säger är Lamiglas inte underklassade. Jag har både H och XH och fiskar mest med XH. Grymma spön helt enkelt....

Men som sagt smaken ä som baken...

...D...
    Senast ändrad av Draugen; 2008-12-23, 21:58.

Lämna en kommentar:

• Pontus Sjölund
    replied
    Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
    Hur många beten har du som väger 200gram? Vet inte om contact är så passande att fiska 200grams beten med. För att kunna ha bra bra känsla och ha kvar lite kraft i spöet är det nog ett 8oza som gäller för 200grams beten....
    Nä som det är nu är det inte särskilt många (läs noll) men jag har allvarliga planer på att införskaffa lite tyngre saker!

Lämna en kommentar:

• Bigfisher
    replied
    Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inlägg
    Jag letar efter ett spö på runt 7 fot som ska ta upp till 170-200 gram.. 8 oz är för kraftigt.

Jo men jag tror att jag blir nöjd med contact också? Är ju många andra som är det..
    Hur många beten har du som väger 200gram? Vet inte om contact är så passande att fiska 200grams beten med. För att kunna ha bra bra känsla och ha kvar lite kraft i spöet är det nog ett 8oza som gäller för 200grams beten....

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 354 svar
277 707 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13