Lamiglas Heavy LGM70H? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lamiglas Heavy LGM70H?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Om valet står mellan Strike Pro och Lamiglas så är valet väldigt enkelt! Jag har själv två Lamiglas (1st 7`6" 1-6oz samt 1st 7´ 1-8oz) som jag är väldigt nöjd med. Otroligt välbalancerade spön! Dom är inte lika lätta som t ex St Croix Tournament Legend, men när väl rullen sitter på så känns det faktiskt som om spöt inte väger ngt alls! Strike Pro spöna är säkert helt ok men dom ligger flera divisioner under Lamiglas när det gäller både känsla och kvalite´.

Kommentera

ett spö som klarar tunga beten tex 200g klarar ju mindre med.Jag sätter bara en gräns hur tunga beten mina spön ska palla för man kan fiska ett 40g bete med ett st croix med bara att känslan blir annorlunda.Är spöet styvt så får man kompensera det genom att ta in betet ´med lite mjukare knyckar än om man hade haft ett som svampar med lite.Bättre att ha ett så hårt att du kan knacka hål i båtsidan med det än att ha ett som bara svajar om du ska köra tunga beten då och då med spöet

Kommentera

Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
        ett spö som klarar tunga beten tex 200g klarar ju mindre med.Jag sätter bara en gräns hur tunga beten mina spön ska palla för man kan fiska ett 40g bete med ett st croix med bara att känslan blir annorlunda.Är spöet styvt så får man kompensera det genom att ta in betet ´med lite mjukare knyckar än om man hade haft ett som svampar med lite.Bättre att ha ett så hårt att du kan knacka hål i båtsidan med det än att ha ett som bara svajar om du ska köra tunga beten då och då med spöet
        Håller med där till det mesta själv så föredrar jag riktigt stumma spön just för att ett stumt spö så känner man mer av betet än med mjukt spö
        sen e det bra med stumheten att kunna driva in krokarna i en stenhård gäddkäft
        Titta gärna in på min fiskeblogg
        www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

[QUOTE=Pontus Sj;411983]Tjena

Förlåt för ännu en tråd om spön, men Pontus har lite svårt att bestämma sig!

Har funderat lite på detta spö nu, Lamiglas Heavy LGM70H, och vet inte riktigt om det är värt att spara pengar och köpa det eller om man lika gärna skulle kunna köpa ett t.ex Strike Pro Contact-spö och bli iaf nästan lika nöjd?

Hej Pontus; Hur ditt omtalade Lamiglas Heavy LGM70H exakt ser ut vet jag inte, men Lamiglas har tillverkat helt fantastiska jerkbaitspön i massor av år.

Själv har jag jerkbaitfiskat med mitt äldsta Lamiglas Graphiteer Nr 1217, 5´8" (Lures wt. 1 to 3 oz) sedan hösten 1982. Sedan dess har jag köpt ytterligare två Lamiglas jerkspön för lite tyngre betesvikter. Ända in i början av år 2000 blev jag (bakom ryggen) idiotförklarad av flera välkända, svenska Gäddfiskare när jag visade jerkfisketeknik och berättade samt visade diabilder på stora Gäddor som huggit på Suick jerkbaits..... Go for the Big Ones!
          Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          271 809 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist