Lamiglas Heavy LGM70H? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lamiglas Heavy LGM70H?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lamiglas Heavy LGM70H?

Tjena

Förlåt för ännu en tråd om spön, men Pontus har lite svårt att bestämma sig!

Har funderat lite på detta spö nu, Lamiglas Heavy LGM70H, och vet inte riktigt om det är värt att spara pengar och köpa det eller om man lika gärna skulle kunna köpa ett t.ex Strike Pro Contact-spö och bli iaf nästan lika nöjd?

Så, nu måste ni hjälpa mej i mitt val av spö! Är det värt att spara?

Åsikter om båda spöna är hjärtligt välkommna!

Tack på förhand!

Pontus

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Hahaha pontus vafan du hade ju bestämt dej för contact spöt

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
      Hahaha pontus vafan du hade ju bestämt dej för contact spöt
      Hahahaha, jo jag hade ju det... Men nu lutar det åt contact igen..

Kommentera

Köp Contact då...

Jävligt fint spö för pengarna enligt mig.. Tror du blir nöjd oavsett vilket du köper !

Kommentera

Hmm har du bestämmt dig för att du inte skall ha ett st:croix nu? Det är en helt annan känsla i st:croix spöna än vad det är i contact, vet flera som tycker det samma. Och de ligger jävligt bra till i pris. Laminglas spöna är riktigt sköna men ett tips är att du besöker en fiskebutik och känner på grejerna och får en egen uppfattning. Smaken är som baken, delad!
          bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
            Hmm har du bestämmt dig för att du inte skall ha ett st:croix nu? Det är en helt annan känsla i st:croix spöna än vad det är i contact, vet flera som tycker det samma. Och de ligger jävligt bra till i pris. Laminglas spöna är riktigt sköna men ett tips är att du besöker en fiskebutik och känner på grejerna och får en egen uppfattning. Smaken är som baken, delad!
            Nä jag ha inte bestämt mej helt men det lutar åt att det inte blir nå St Croix p.g.a att jag tycker inte jag hittar något spö som är optimalt efter mina önskemål.

Jo bäst är ju helt klart att fingra lite på dom i butik,men å andra sidan så får man ju inte ut så jättemycket av det, man känner ju t.ex inte hur dom är att fiska med om man bara svingar lite med dom i butiken?

Hm, jag har fått ett bra erbjudande på ett nästan nytt Contact, 700 kr inkl frakt, och för den summan får man ju ett halvt St Croix och en tredjedels Lamiglas, så frågan är om det verkligen är värt det? För dom pengarna som blir över kan man ju köpa ganska mycket beten och tillbehör för så då kanske man får ut mer av fisket med fler beten istället för ett finare spö?

Äh jag vette fan.. Men det är ju många som tycker contact är ett jävligt bra spö också och speciellt för 700 kr?

Hehe, den va verkligen bra, "smaken är som baken - delad!"

Pontus

Kommentera

Vad fiskar du med för beten om du inte hittar något st:croix spö som inte passar?
              Lika bra att lägga ut pengar på ett spö som du är nöjd med än att snåla och köpa något du ändå vill byta efter några månader...
              bf

Kommentera

Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
                Vad fiskar du med för beten om du inte hittar något st:croix spö som inte passar?
                Lika bra att lägga ut pengar på ett spö som du är nöjd med än att snåla och köpa något du ändå vill byta efter några månader...
                Jag letar efter ett spö på runt 7 fot som ska ta upp till 170-200 gram.. 8 oz är för kraftigt.

Jo men jag tror att jag blir nöjd med contact också? Är ju många andra som är det..

Kommentera

Ska du kasta med beten på 170-200gr kan du räkna bort LGM70H. Lamiglasspön är inte så underklassade som många andra jenkarspön, mitt LGM70H är lagom för 80-150gr och maxvikten skulle jag dra vid 160-170gr. Jag är annars supernöjd med mitt och i mitt tycke ett bland dom bästa jerkspön jag fiskat med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inlägg
                    Ska du kasta med beten på 170-200gr kan du räkna bort LGM70H. Lamiglasspön är inte så underklassade som många andra jenkarspön, mitt LGM70H är lagom för 80-150gr och maxvikten skulle jag dra vid 160-170gr. Jag är annars supernöjd med mitt och i mitt tycke ett bland dom bästa jerkspön jag fiskat med.
                    Jag menade att den ska kunna kasta UPP TILL ca 170-200 gr men det behöver inte funka optimalt i dom vikterna. Det ska funka optimalt upp till ca 150 gr som du säger.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 306 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13