Jag tror du blir nöjd oavsett vilket spö du köper, det är fina spön..
Men skulle också rekommendera att du åker in till en affär som har spöna och klämmer lite på dom, ta också med din egna jerkrulle och sätt på spöt så du känner hur balansen blir. Om du nu har en butik i närheten som har spöna.
Jag har contact spöt, (6,8 fot 180 gr) och är grymt nöjd !
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lamiglas Heavy LGM70H?
Collapse
X
-
strike pro range är riktigt bra spö ångrar inte en sekund att jag handlade in en sådan
Lämna en kommentar:
-
Nä du, det spöt är mitt! (lutar det åt iaf..?Ursprungligen postat av roach master Visa inläggDe skulle ja ta direkt!, vill du inte ha de kan ja ta de åt dej.
)
Lämna en kommentar:
-
De skulle ja ta direkt!, vill du inte ha de kan ja ta de åt dej.Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inläggNä jag ha inte bestämt mej helt men det lutar åt att det inte blir nå St Croix p.g.a att jag tycker inte jag hittar något spö som är optimalt efter mina önskemål.
Jo bäst är ju helt klart att fingra lite på dom i butik,men å andra sidan så får man ju inte ut så jättemycket av det, man känner ju t.ex inte hur dom är att fiska med om man bara svingar lite med dom i butiken?
Hm, jag har fått ett bra erbjudande på ett nästan nytt Contact, 700 kr inkl frakt, och för den summan får man ju ett halvt St Croix och en tredjedels Lamiglas, så frågan är om det verkligen är värt det? För dom pengarna som blir över kan man ju köpa ganska mycket beten och tillbehör för så då kanske man får ut mer av fisket med fler beten istället för ett finare spö?
Äh jag vette fan.. Men det är ju många som tycker contact är ett jävligt bra spö också och speciellt för 700 kr?
Hehe, den va verkligen bra, "smaken är som baken - delad!"
Pontus
Lämna en kommentar:
-
Jag menade att den ska kunna kasta UPP TILL ca 170-200 gr men det behöver inte funka optimalt i dom vikterna. Det ska funka optimalt upp till ca 150 gr som du säger.Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inläggSka du kasta med beten på 170-200gr kan du räkna bort LGM70H. Lamiglasspön är inte så underklassade som många andra jenkarspön, mitt LGM70H är lagom för 80-150gr och maxvikten skulle jag dra vid 160-170gr. Jag är annars supernöjd med mitt och i mitt tycke ett bland dom bästa jerkspön jag fiskat med.
Lämna en kommentar:
-
Ska du kasta med beten på 170-200gr kan du räkna bort LGM70H. Lamiglasspön är inte så underklassade som många andra jenkarspön, mitt LGM70H är lagom för 80-150gr och maxvikten skulle jag dra vid 160-170gr. Jag är annars supernöjd med mitt och i mitt tycke ett bland dom bästa jerkspön jag fiskat med.
Lämna en kommentar:
-
Jag letar efter ett spö på runt 7 fot som ska ta upp till 170-200 gram.. 8 oz är för kraftigt.Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inläggVad fiskar du med för beten om du inte hittar något st:croix spö som inte passar?
Lika bra att lägga ut pengar på ett spö som du är nöjd med än att snåla och köpa något du ändå vill byta efter några månader...
Jo men jag tror att jag blir nöjd med contact också? Är ju många andra som är det..
Lämna en kommentar:
-
Vad fiskar du med för beten om du inte hittar något st:croix spö som inte passar?
Lika bra att lägga ut pengar på ett spö som du är nöjd med än att snåla och köpa något du ändå vill byta efter några månader...
Lämna en kommentar:
-
Nä jag ha inte bestämt mej helt men det lutar åt att det inte blir nå St Croix p.g.a att jag tycker inte jag hittar något spö som är optimalt efter mina önskemål.Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inläggHmm har du bestämmt dig för att du inte skall ha ett st:croix nu? Det är en helt annan känsla i st:croix spöna än vad det är i contact, vet flera som tycker det samma. Och de ligger jävligt bra till i pris. Laminglas spöna är riktigt sköna men ett tips är att du besöker en fiskebutik och känner på grejerna och får en egen uppfattning. Smaken är som baken, delad!
Jo bäst är ju helt klart att fingra lite på dom i butik,men å andra sidan så får man ju inte ut så jättemycket av det, man känner ju t.ex inte hur dom är att fiska med om man bara svingar lite med dom i butiken?
Hm, jag har fått ett bra erbjudande på ett nästan nytt Contact, 700 kr inkl frakt, och för den summan får man ju ett halvt St Croix och en tredjedels Lamiglas, så frågan är om det verkligen är värt det? För dom pengarna som blir över kan man ju köpa ganska mycket beten och tillbehör för så då kanske man får ut mer av fisket med fler beten istället för ett finare spö?
Äh jag vette fan.. Men det är ju många som tycker contact är ett jävligt bra spö också och speciellt för 700 kr?
Hehe, den va verkligen bra, "smaken är som baken - delad!"
Pontus
Lämna en kommentar:
-
Hmm har du bestämmt dig för att du inte skall ha ett st:croix nu? Det är en helt annan känsla i st:croix spöna än vad det är i contact, vet flera som tycker det samma. Och de ligger jävligt bra till i pris. Laminglas spöna är riktigt sköna men ett tips är att du besöker en fiskebutik och känner på grejerna och får en egen uppfattning. Smaken är som baken, delad!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 438 visningar