Lamiglas Heavy LGM70H? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lamiglas Heavy LGM70H?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nilsson
    replied
    Jag tror du blir nöjd oavsett vilket spö du köper, det är fina spön..

Men skulle också rekommendera att du åker in till en affär som har spöna och klämmer lite på dom, ta också med din egna jerkrulle och sätt på spöt så du känner hur balansen blir. Om du nu har en butik i närheten som har spöna.

Jag har contact spöt, (6,8 fot 180 gr) och är grymt nöjd !

Lämna en kommentar:

• Max Vallius
    replied
    strike pro range är riktigt bra spö ångrar inte en sekund att jag handlade in en sådan

Lämna en kommentar:

• Pontus Sjölund
    replied
    Ursprungligen postat av roach master Visa inlägg
    De skulle ja ta direkt!, vill du inte ha de kan ja ta de åt dej.
    Nä du, det spöt är mitt! (lutar det åt iaf..? )

Lämna en kommentar:

• roach master
    replied
    Ursprungligen postat av Pontus Sj Visa inlägg
    Nä jag ha inte bestämt mej helt men det lutar åt att det inte blir nå St Croix p.g.a att jag tycker inte jag hittar något spö som är optimalt efter mina önskemål.

Jo bäst är ju helt klart att fingra lite på dom i butik,men å andra sidan så får man ju inte ut så jättemycket av det, man känner ju t.ex inte hur dom är att fiska med om man bara svingar lite med dom i butiken?

Hm, jag har fått ett bra erbjudande på ett nästan nytt Contact, 700 kr inkl frakt, och för den summan får man ju ett halvt St Croix och en tredjedels Lamiglas, så frågan är om det verkligen är värt det? För dom pengarna som blir över kan man ju köpa ganska mycket beten och tillbehör för så då kanske man får ut mer av fisket med fler beten istället för ett finare spö?

Äh jag vette fan.. Men det är ju många som tycker contact är ett jävligt bra spö också och speciellt för 700 kr?

Hehe, den va verkligen bra, "smaken är som baken - delad!"

Pontus
    De skulle ja ta direkt!, vill du inte ha de kan ja ta de åt dej.

Lämna en kommentar:

• Pontus Sjölund
    replied
    Ursprungligen postat av Rosa Pantern Visa inlägg
    Ska du kasta med beten på 170-200gr kan du räkna bort LGM70H. Lamiglasspön är inte så underklassade som många andra jenkarspön, mitt LGM70H är lagom för 80-150gr och maxvikten skulle jag dra vid 160-170gr. Jag är annars supernöjd med mitt och i mitt tycke ett bland dom bästa jerkspön jag fiskat med.
    Jag menade att den ska kunna kasta UPP TILL ca 170-200 gr men det behöver inte funka optimalt i dom vikterna. Det ska funka optimalt upp till ca 150 gr som du säger.

Lämna en kommentar:

• Pegu78
    replied
    Ska du kasta med beten på 170-200gr kan du räkna bort LGM70H. Lamiglasspön är inte så underklassade som många andra jenkarspön, mitt LGM70H är lagom för 80-150gr och maxvikten skulle jag dra vid 160-170gr. Jag är annars supernöjd med mitt och i mitt tycke ett bland dom bästa jerkspön jag fiskat med.

Lämna en kommentar:

• Pontus Sjölund
    replied
    Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
    Vad fiskar du med för beten om du inte hittar något st:croix spö som inte passar?
    Lika bra att lägga ut pengar på ett spö som du är nöjd med än att snåla och köpa något du ändå vill byta efter några månader...
    Jag letar efter ett spö på runt 7 fot som ska ta upp till 170-200 gram.. 8 oz är för kraftigt.

Jo men jag tror att jag blir nöjd med contact också? Är ju många andra som är det..

Lämna en kommentar:

• Bigfisher
    replied
    Vad fiskar du med för beten om du inte hittar något st:croix spö som inte passar?
    Lika bra att lägga ut pengar på ett spö som du är nöjd med än att snåla och köpa något du ändå vill byta efter några månader...

Lämna en kommentar:

• Pontus Sjölund
    replied
    Ursprungligen postat av Bigfisher Visa inlägg
    Hmm har du bestämmt dig för att du inte skall ha ett st:croix nu? Det är en helt annan känsla i st:croix spöna än vad det är i contact, vet flera som tycker det samma. Och de ligger jävligt bra till i pris. Laminglas spöna är riktigt sköna men ett tips är att du besöker en fiskebutik och känner på grejerna och får en egen uppfattning. Smaken är som baken, delad!
    Nä jag ha inte bestämt mej helt men det lutar åt att det inte blir nå St Croix p.g.a att jag tycker inte jag hittar något spö som är optimalt efter mina önskemål.

Jo bäst är ju helt klart att fingra lite på dom i butik,men å andra sidan så får man ju inte ut så jättemycket av det, man känner ju t.ex inte hur dom är att fiska med om man bara svingar lite med dom i butiken?

Hm, jag har fått ett bra erbjudande på ett nästan nytt Contact, 700 kr inkl frakt, och för den summan får man ju ett halvt St Croix och en tredjedels Lamiglas, så frågan är om det verkligen är värt det? För dom pengarna som blir över kan man ju köpa ganska mycket beten och tillbehör för så då kanske man får ut mer av fisket med fler beten istället för ett finare spö?

Äh jag vette fan.. Men det är ju många som tycker contact är ett jävligt bra spö också och speciellt för 700 kr?

Hehe, den va verkligen bra, "smaken är som baken - delad!"

Pontus

Lämna en kommentar:

• Bigfisher
    replied
    Hmm har du bestämmt dig för att du inte skall ha ett st:croix nu? Det är en helt annan känsla i st:croix spöna än vad det är i contact, vet flera som tycker det samma. Och de ligger jävligt bra till i pris. Laminglas spöna är riktigt sköna men ett tips är att du besöker en fiskebutik och känner på grejerna och får en egen uppfattning. Smaken är som baken, delad!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 354 svar
277 438 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13