Berkley series one casting - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley series one casting

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MikeSchimpans
    replied
    Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
    Tjena,

var på mellandagsrean hos MÅ och skulle köpa ett lättjerk/VJ spö och skulle egentligen ha ett walker medium men dem var slut i spinn versionen så tillslut blev det ett berkley series one casting 1/4-3/4 medium casting.
    det är 6 fot långt med ett väldigt kort bakhandtag . kände på haspel versionen av walker medium och det var inte alls stor skillnad i styvhet på dem spöna så skulle tro att antingen är mitt underklassat eller så är walker spöt överklassat

men jag undrar om nån har någon erfarenhet av spöt och hur de känns att fiska med , kan tyvärr inte göra det själv för nu har isen kommit
    Jag kör med ett series one jerkspö. 20- 100g. Är väldigt nöjd. Långkastande och kastar bra från 20- 150 g. Bra pris också. Köpte mitt för 799:-

Lämna en kommentar:

• fiskemannen
    replied
    lyfter här

Lämna en kommentar:

• fiskemannen
    replied
    hehe upp till 20 gram ungefär men de var ungefär lika styvt som walker så de ska nog inte vara några problem

Lämna en kommentar:

• Pontus Sjölund
    replied
    Jaså du, du köppte ett spö tillslut!

Vad är det för kastvikt då?

Lämna en kommentar:

• fiskemannen
    started a topic Berkley series one casting

Berkley series one casting

Tjena,

var på mellandagsrean hos MÅ och skulle köpa ett lättjerk/VJ spö och skulle egentligen ha ett walker medium men dem var slut i spinn versionen så tillslut blev det ett berkley series one casting 1/4-3/4 medium casting.
    det är 6 fot långt med ett väldigt kort bakhandtag . kände på haspel versionen av walker medium och det var inte alls stor skillnad i styvhet på dem spöna så skulle tro att antingen är mitt underklassat eller så är walker spöt överklassat

men jag undrar om nån har någon erfarenhet av spöt och hur de känns att fiska med , kan tyvärr inte göra det själv för nu har isen kommit

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
280 599 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
39 svar