hi-lo,swim whizz,zalt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hi-lo,swim whizz,zalt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

okey men då undrar man ju inte om det fisket som bedrevs då kan ha påverkat dagens fiske pluss alla andra saker som handlar om miljöförstörelser. det jag tänker är att alla tjatar om att det e viktigt att släppa i dom stora som producerar mer rom och som har tåligare rom.(vad jag har läst någonstans här). kan inte det vara en bidragande orsaker eftersom att dom fiskar man fick klubbades, att då fisken minskade i antal och storlek. och på bildenrna man såg var ju det stora och många fiskar som fångades. säger inte att alla klubbades det kan ju bara old man svara på men jag tror att dom blev det. kan inte det ha haft e påverkan på dagens fiske även att det är längesedan?
    vill inte anklaga på nått/någon sätt bara höra vad ni tänker
    mvh/jossi
    mete är manligthttp://predatorjossi.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Fredrik Jerklimpan; Nu finns äntligen de utlovade bilderna på Stora Gäddor upplagda på websidan. Råkar du ha några minuter över kan du gå in på www.trumman.com och klicka på ingressen "34 tips som gör dig till en bättre Gäddfiskare". De gamla "14 tipsen" är sedan förra veckan utökade till 34. Här hittar du också många bilder på Godkända Gäddor från drygt 10 kilos vikt till 15,85 kilo och en Cisco Kid-fångad Mälargädda på 15,3 kilo. Du kan klicka på en bild för att få den uppförstorad och sedan med<> pilarnas hjälp bläddra fram och tillbaka mellan alla bilder.

Här hittar du också bilder på några av mina "fiskemaskiner" , sportfiskebåtar från de gyllene åren 1972 - 1992.

I´ll save the Biggest One for You!
      Med vänlig fiskehälsning,
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
      Kul att se alla dessa bilder, känner igen många av dem från fisketidningar från det gamla goda 80-talet och det är alltid kul att se gamla klassiska bilder igen. Det vore trevligt om du kunde uppdatera bilderna med årtalen med, beskrivningarna är väldigt detaljerade men just årtalen saknas.
      Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av jossi Visa inlägg
        det jag märkte när jag var inne på trumman.com var att dom hade ett gött fiske men frågan är om all fisk dom fick klubbades? såg ju några bilder med fina gäddor på som var klubbade. va det så förr eller? att all fisk som man fick klubbades?
        mvh/jossi
        Hej Jossi; De flesta stora Gäddor vi i Team Saida fångade före år 1977 klubbades och togs hem till fiskgrytan eller delades ut bland grannar, släkt och vänner. En incident i september 1977 fick mig och flera medlemmar i Team Saida att införa begreppet Catch & Release i vårt Gäddfisketeam helt efter USA´s bass- och muskefiskemönster.Sedan dess har begreppet Catch & Release fått ett accelererande antal anhängare. Ibland har det hos vissa C&R-anhängare gått över till ren fanatism...
        Nothing is for ever!
        Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21 Visa inlägg
          Kul att se alla dessa bilder, känner igen många av dem från fisketidningar från det gamla goda 80-talet och det är alltid kul att se gamla klassiska bilder igen. Det vore trevligt om du kunde uppdatera bilderna med årtalen med, beskrivningarna är väldigt detaljerade men just årtalen saknas.
          Hej Petey 21; Egentligen är det väl bara ett årtal som från Gäddfiskesynpunkt kan vara intressant vad beträffar mina bilder och det är året 1989 och dagen 26 mars, när jag helt ovetande hade fångat en IGFA World Record Northern Pike. Det fick jag senare veta av min vän Håkan Brugård. men IGFA-rekordet slogs samma år och jag vann inte drömvinsten $ 1,000.00
          Go for the Big Ones!
          Old Firehand
          Senast ändrad av Old Firehand; 2009-04-24, 17:38.

Kommentera

Otroligt roligt och stimulerande och läsa "fiskehistoria" av alla erfarna fiskare (läs OF m.fl.) på detta forum. Keep up the good work guys!

//Doctool

Kommentera

Hej Leif! Du är min stora förebild vad gäller gäddfiske! Har fiskat sen mitten av 80-talet, men på senare år har det blivit lite sämre med fiske! /Johan

Kommentera

Jag håller Hi-lo som favorit wobbler jag åxå! Särskilt 40 grams modellen. Visst finns det tillfällen då andra wobbler är bättre, men generellt sätt tycker jag den är bäst! Eller rättare sasgt, den har funkat bäst för mig! /Johan

Kommentera

Bumpade du verkligen en 4 år gammal tråd för att hylla Leif?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  273 649 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13