Tyvärr var det ett spinnspö, jag har bara haspelrullar. Kan man ändå använda det om man filar bort fingergreppet eller belastas spöt felaktigt om man sätter haspelrulle på spinnspö?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fått ett begagnat spö :)
Collapse
X
-
Precis, bättre köpa en multi eller lågprofilare.. Tror inte spöt skulle funka bra med haspelrulle!
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Janå, jag vet att många här gillar multirullar
Men det var inte de svaren jag hade hoppats på. Jag har ingen ekonomi kvar i fiskekassan och detta gratisspö var bara ett sätt att försöka få lite bättre grejjer till min haspelrulle (som jag lånar ut till bröder osv, och alla vi e dåliga på att fiska och fiskar inte så mycket så haspel passar oss bättre).
Är det nån skillnad på spöna (haspel respektive spinn av samma modell) förutom greppen?
Kommentera
-
Den största skillnaden är storleken på spöringarna. Ett spö med haspelrulle måste ha relativt stora spöringar närmast rullen för att det ska fungera bra.Ursprungligen postat av lethul Visa inläggÄr det nån skillnad på spöna (haspel respektive spinn av samma modell) förutom greppen?
Så, Innan du börjar fila på spöt så tycker jag att du ska provkasta spöt lite med någon utav dina haspelrullar för att se hur det funkar.
/P
Kommentera
-
Ja tycker det skulle vara läskit att veta att spöt böjs åt fel håll om har fisk på.Ursprungligen postat av lethul Visa inläggTyvärr var det ett spinnspö, jag har bara haspelrullar. Kan man ändå använda det om man filar bort fingergreppet eller belastas spöt felaktigt om man sätter haspelrulle på spinnspö?
Eftersom spöt blir upp å ned med en haspel rulle på .
Kommentera
-
Spöt kommer inte brytas av pga att ryggraden är på fel sida. Det är inte så stor skillnad på ryggradens olika upp och ner sidor. Är det ett billigare spö så kan ryggraden sitta var som helst. Prova att kasta med det, känns det bra så är allt frid och fröjd, annars kan man byta rullfäste och ringar så det blir ett haspelspö. Jag har gjort tvärt om på många spön, bytt rullfäste från ett till haspel till ett triggerfäste för multi, det är inga problem alls med ryggraden på dessa.Ursprungligen postat av Gruvis Visa inläggDu får spöts ryggrad på fel sida om du använder det till haspelrulle med risk att det bryts avVad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/
Kommentera
-
Om man hystar på ett bete som ligger i spöets övre viktområde och sen pressar på ett ordentligt motvindskast, då tror jag att man belastar spöt betydligt mer än vad de flesta fiskar gör. Och när klingan laddar vid ett kast, då böjs det ju åt det andra hållet jämfört med när man drillar....*snäpp*
//StefanSenast ändrad av Rudan; 2009-01-11, 19:56.Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 296 visningar