Har Swim Whizz blivit sämre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har Swim Whizz blivit sämre?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har Swim Whizz blivit sämre?

Köpte en ny Swim Whizz för ett par veckor sedan, och det är rejält längesedan jag byggde på det förrådet innan.
    Har alltid gillat dem annars, och inte haft några märkvärda problem med kvalitet. Förutom på denna nya, då. Den har badat vid två tillfällen, och då korta stunder. Högst en timme total tid i vattnet, skulle jag tro. Och däremellan har den legat för sig själv i ett eget fack. Lik förbannat flagnar färgen av, något rent kopiöst. Precis hela tiden, för ingenting. Varenda gång den kommer upp igenom ytan, har den fler kala fläckar. Kanske 60% av originalfärgen kvar på den nu.

Har jag lyckats få ett måndagsexemplar, eller har de blivit sämre, precis som Zalt? Fler som har problem med färgen?

Köpte en för 2 år sedan som gjorde samma.

Kommentera

Ursprungligen postat av HJ-C Visa inlägg
      Köpte en ny Swim Whizz för ett par veckor sedan, och det är rejält längesedan jag byggde på det förrådet innan.
      Har alltid gillat dem annars, och inte haft några märkvärda problem med kvalitet. Förutom på denna nya, då. Den har badat vid två tillfällen, och då korta stunder. Högst en timme total tid i vattnet, skulle jag tro. Och däremellan har den legat för sig själv i ett eget fack. Lik förbannat flagnar färgen av, något rent kopiöst. Precis hela tiden, för ingenting. Varenda gång den kommer upp igenom ytan, har den fler kala fläckar. Kanske 60% av originalfärgen kvar på den nu.

Har jag lyckats få ett måndagsexemplar, eller har de blivit sämre, precis som Zalt? Fler som har problem med färgen?
      Hej Johan S.: Om du köpte en Swim Whizz "Storgäddans favorit" för några veckor sedan och färgen börjar flaga redan efter en timmes fiske måste något vara helt galet! Själv har jag fiskat både Gädda, Gös och Lax med Swim Whizz sedan jag introducerade wobblern här i Sverige 1975. Jag har fångat en del riktigt skapliga Gäddor på Swim Whizz genom åren. Den största Gädda jag lyckats locka till hugg på en Swim Whizz Tiger Stripe vägde 15,85 kilo. Den fångade jag hösten1982 utanför Mörkö i Trosa skärgård. De Swim Whizz wobbler jag haft problem med lacken på genom åren är de guld- och silverkromade, där kromen lossnar lättare än vanlig lackfärg. Jag har haft samma problem med alla fabrikat av kromade wobbler. Kromen vill inte sitta kvar, när vassa Gäddtänder och krokar börjar skrapa på lacken.

Mitt personliga tips till dig är att du genast eller redan i morgon vänder dig till butiken där du köpte wobblern och ber att få den utbytt. Glöm inte att ta med dig inköpskvittot. Det är Wiggler AB i Stora Höga utanför Stenungsund som sedan år 2005 är generalagent och marknadsansvarig i Skandinavien för Swim Whizz.
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

har en fladenkopia som funkaar utmärkt. lacken tål otroligt mct

Kommentera

Ursprungligen postat av HJ-C Visa inlägg

Vilken färg är det? Kan vara stor skillnad emellan olika färger.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag bugar.
            Har som sagt alltid gillat Swim Whizz annars, och tagit en del gädda på dem. Får springa tillbaka till affären.

Det var färg nr 51, för övrigt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            273 622 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist