Westins jätte; gamla vs nya - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westins jätte; gamla vs nya

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Westins jätte; gamla vs nya

Hej. Är jag den enda som är mkt besviken på de nya jättarna. Färgmässigt mkt fina men gången är inte lika yvig och stabil.

Tittar man på tradera så går de gamla modellerna som folk haft i sina lådor som smör för 300kr styck! De nya modellerna som ligger ute köps för 50-75kr. Märkligt. Borde inte Kinetics som tillverkar de nya reagera på detta.

Jag är också en fan av Magnum pike, vilken heller inte tillverkas.

Mycket konstigt att ett företag köper rättigheterna till två grymma wobblers, skapar en sämre variant, tar bort den ena och gör en taskig mindre kopia av jätten (17cm?). Nån som har lite mer inside info?

Om det är nån som har några på lager så hör av er...de gamla alltså om detta nu inte framgick efter mitt kväkande.
    ------------------------------------
    Fiskelycka till er alla!

spana in andra saker från kinetic så märker du snart att det är riktigt skräp.De gammla westins var och är en av de bästa vobblerna har själv en gammal som i stort sett alltid fångar.De nyare kinetic varianten har varken lika fin gång lr ens hälften så bra kvalitet.Om jag inte missminner mig så är det fullt av rassel i de nya oxå vilket det inte är i de gammla finns snart inte ett bete som inte skrammlar det var ett stycke historia som försvann med den gammla westins likadant med zaltvobblern varje gång jag är på den lokala fiskebutiken så hänger där en rad med vobblers som blivit reklamerade och de flesta av dem är zalt och kinetic westin

Kommentera

Håller med om att dom nya westinarna är mycket sämre än dom gamla, gillar inte att det är rasselkulor heller. Samma med Zalt, dom gamla var ju så jävla bra, dom nya går ju som en pinne i vattnet. MEN DOM ÄR JU SÅ BILLIGA ATT TILLVERKA!!!! Å DÅ BLIR JU ALLA LYCKLIGA

Kommentera

Måste betet röra sig så kraftigt på våren, veva hem en stel ny zalt och ge den ett försiktigt jerk mm !
        Nya westin funkar ju helt okej

Kommentera

skjønner ikke helt hvorfor de nye Jättene ikke fanger fisk for dere!! mine har jeg fått mange på!

Kommentera

ja man får fisk på de nya med.Har man otur så hinner man ine få någon fisk innan de har börjat läcka bara.Den gammla modellen på westins är nästintill oförstörbar.zaltvobbler har jag med egna ögon sett folk som har reklamerat varenda en som de köpt och många ggr har de inte ens spinnfiskat med dem utan bara trollat.Det låga tillverkningspriset ger väl förmodligen ett lågt pris ut till butikerna för det är mycket butiker som inte skickar in skadade vobblers till leverantören utan bara delar ut nya.Stor del av butikernas inkomst är ofta på just woblers då de ger mycke vinst i förhllande till priset.

Kommentera

Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
              ja man får fisk på de nya med.Har man otur så hinner man ine få någon fisk innan de har börjat läcka bara.Den gammla modellen på westins är nästintill oförstörbar.zaltvobbler har jag med egna ögon sett folk som har reklamerat varenda en som de köpt och många ggr har de inte ens spinnfiskat med dem utan bara trollat.Det låga tillverkningspriset ger väl förmodligen ett lågt pris ut till butikerna för det är mycket butiker som inte skickar in skadade vobblers till leverantören utan bara delar ut nya.Stor del av butikernas inkomst är ofta på just woblers då de ger mycke vinst i förhllande till priset.
              Oförstörbara?! Säker på det? Har haft ett antal gamla jättar genom åren, fiskade mkt med dem innan de blev en "fluga" med gamla jättar och man kunde köpa dom för 50kr st på tradera.

Tycker däremot att kvaliten inte var speciellt bra på de gamla. Betena sprack och ruttnade upp fortare än kvickt.

Kommentera

Har fått bra med fisk på mina nya iaf... Stora, små och ledade. Det hugger på alla!

Kommentera

Kvaliten är inte bra på Westins jätte. Jag spräckte en sprillans ny för ett par veckor sedan och den hade garanterat inte varit i någon sten och dessvärre ingen gädda heller. Nu fick jag en ny i butiken vlket i.o.f.s var bra men då visste jag inte att fler haft problem med spruckna wobblers. Då hade jag sannolkit valt något annat, frågan är vad?

Vad finns det för bra alternativ?

Kommentera

Jo färgen på de nya släpper så fort man sätter dom i vatten. Fiskar bara i sjöar och min blåa genomskinliga tappade all färg innan jag han få nån på dom så jag lade undan den för att måla den vid ett senare tillfälle. En fiskepolare till mig fick en ica kasse med 6st gamla westinare av en jobbarkompis till honom som tyckte att dom var för stora för att fiska med... snacka om jackpott

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 789 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13