Spinnspö för medlefiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö för medlefiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnspö för medlefiske

Hej Hej!

Jag har kollat runt på forumet på trådar kring detta men som vanligt svårt att hitta ngt som ger svar på min fråga.

Jag är ute efter ett spö maxlängde 8,6" som ska klara någonstans mellan 20(30)-60(80).
    Har sett här på forumet om spön upp till ex. 90-100. Men hur är dom och köra med om man trycker på ett skeddrag eller spinnare på 20-25g?
    Har idag ett abu 10" på kast 20-60g ungefär men vill har ett kortare och kanske lite tyngre beten.

SavageGear MP Pro - 8 fot - 20-60 gram

RST / LF Tailchaser Heavy Trigger Längd: 7,4 fot (220 cm) , Kastvikt: 30 - 75 gr

St Croix Avid AM76MHF Längd: 225 cm (7' 6"). Betesvikt upp till 3 oz. (90 gr)

St Croix Premier PM76MHF Längd: 225 cm. (7' 6"). Betesvikt upp till 3 oz (90 gr)

TDLN 762 HRB Versatile Bäst för beten mellan 50-130gr.
    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Tack för snabbt svar. Hade själv varit inne på lundgrens och kollat runt, men missade dom helt o hållet. Får lära sig o leta på rätt ställen...
      Låter som att:
      RST / LF Tailchaser Heavy Trigger
      Skulle passa mig kanon, om ngn har erfarenhet av detta spö får ni gärna skriva en rad eller två om det.

Kommentera

Jag har bara provkastat spöt några gånger av en kompis. Han kör mycket med wobblers, skeddrag, spinnare i vikter mellan 25-80g och till det är spöt kanonbra! Det blir mycket trevligt om man kör med en lågprofilsrulle till spöt. I de låga vikterna på beta är det riktigt bekvämt med lågprofil.

Jätebra spö till olika spinnerbaits oxå!
        Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
          Jag har bara provkastat spöt några gånger av en kompis. Han kör mycket med wobblers, skeddrag, spinnare i vikter mellan 25-80g och till det är spöt kanonbra! Det blir mycket trevligt om man kör med en lågprofilsrulle till spöt. I de låga vikterna på beta är det riktigt bekvämt med lågprofil.

Jätebra spö till olika spinnerbaits oxå!
          Härligt låter som ett perfekt val för mig, då jag fiskar med likande variant av beten med en amba 5501cs rocket rulle på.
          Men tröttnat på 10" som jag fick av släkting, den är lite för stor för "vanligt" fiske enligt min mening. Men funkar kanon till mete
          Senast ändrad av MrDala; 2009-05-12, 12:55.

Kommentera

Jag var inne på Skeppamarin i stan igår och kände på ett SavageGear MP Pro 8" 40-100g. Det kändes riktigt bra, någon som har erfarenhet av detta spö?

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDala Visa inlägg
              Jag var inne på Skeppamarin i stan igår och kände på ett SavageGear MP Pro 8" 40-100g. Det kändes riktigt bra, någon som har erfarenhet av detta spö?
              Tjenare!

Köp ett MP och du får mycket för pengarna.
              Jag kör med ett MP Predator 15-50 gram. Riktigt skönt, inga problem att kasta lättare beten och inte heller beten som väger 70-75 gram.

Enkla spökonstruktioner som anpassats för brett fiske.
              Inget lulllull utan bra spö för pengarna!

Skitfiske!
              Följ mig gärna på Instagram: https://www.instagram.com/fiskefokus/

Kommentera

Nu är MP spöt inköpt och premiär tur ska ske imorgon

Kommentera

Riktigt gott spö, var ute både igår och idag. Dessvärre var inte fiskelyckan lika givande. Ett par gäddor kring kilot.
                  Men funkade kanon att kast med mörrum 28g och lite skeddar på 35g men lika nice att dynga iväg en Zalt kring 75g..

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDala Visa inlägg
                    Riktigt gott spö, var ute både igår och idag. Dessvärre var inte fiskelyckan lika givande. Ett par gäddor kring kilot.
                    Men funkade kanon att kast med mörrum 28g och lite skeddar på 35g men lika nice att dynga iväg en Zalt kring 75g..
                    Skoj att du gillade spöt, jag tycker också det är riktigt bra.
                    Som du säger, det är inga problem att kasta lite tyngre beten!

Köpte du det med kastvikt 15-50 gram?
                    Följ mig gärna på Instagram: https://www.instagram.com/fiskefokus/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 188 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13