BFT Titanium wire smäller av? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Titanium wire smäller av?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej OF förr gjorde jag som du men har dom senaste åren gått över helt till Not-a-knot för att slippa hylsor och annat samt ett kullager lekande mellan tafs och huvudlina och som tafs har jag numera surflon micro supreme och aldrig något krångel.Not-a-knot använder jag som beteslås och tillverkar dom själv blir som skräddarsytt för varje bete.
    Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ursprungligen postat av Korven Visa inlägg
      Jag har köpt mig BFT's titanium wire (75lbs) men jag fattar inte hur man ska knyta den alltså... helt omöjligt... eller ska man köra med "klämma"?
      Det behövs inga klämmor bara ordentliga nypor .
      Max 2 varv sen igenom öglan och dra till tills det blir stopp fungerar kanon bra
      Titta gärna in på min fiskeblogg
      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

ok, då testar jag med två varv. tack för alla svar..

Kommentera

Ursprungligen postat av Korven Visa inlägg
          ok, då testar jag med två varv. tack för alla svar..
          funkade det bra med 2 varv eller?
          Abborre: 1700gr

Kommentera

Använder numera BFT's No-Kink Titanium wire till allt jerk och spinnfiske. 50lb till tyngre spinnfiske med vanlig haspel, 60lb till "lättare" jerkbait upp till 80-100 gram och 75 lb till den tyngsta utrustningen för beten över 100 gram. 3 varv på 50 och 60lb och två varv på 75 lb.

Annars finns det hylsor för de som har svårt att knyta den. 75 lb kan vara lite knivigt ibland och det är absolut ingenting man gör ute på sjön med kalla fingrar! Hemma vid bordet i lugnt och ro och dra bara åt tills det tar stopp. Kan ibland se "halvdraget" ut men det håller, tro mig! Har aldrig varit med om en tafs som gått av eller släppt i själva knuten.
            Min blogg

Kommentera

Själv kör jag med Titanium Tooth Proof 75 lb med ett staylock i ena änden och ett lekande i andra. Hur enkelt som helst att knyta, 2 varv, inte mer, så är det klart. Går lätt att fixa nya tafsar ute i båten på en minut. Och som sagt, dra inte åt för hårt,

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                Använder numera BFT's No-Kink Titanium wire till allt jerk och spinnfiske. 50lb till tyngre spinnfiske med vanlig haspel, 60lb till "lättare" jerkbait upp till 80-100 gram och 75 lb till den tyngsta utrustningen för beten över 100 gram. 3 varv på 50 och 60lb och två varv på 75 lb.

Annars finns det hylsor för de som har svårt att knyta den. 75 lb kan vara lite knivigt ibland och det är absolut ingenting man gör ute på sjön med kalla fingrar! Hemma vid bordet i lugnt och ro och dra bara åt tills det tar stopp. Kan ibland se "halvdraget" ut men det håller, tro mig! Har aldrig varit med om en tafs som gått av eller släppt i själva knuten.
                det blir nog att inhandla BFT no-kin titanium wire 60lb eller 75lb nästa gång jag inhandlar fiskesaker.
                den wiren kostar 215 och tooth proof kostar 299:- är det verkligen en så stor skillnad i kvalite som i priset?
                Abborre: 1700gr

Kommentera

Ursprungligen postat av långsjö Visa inlägg
                  det blir nog att inhandla BFT no-kin titanium wire 60lb eller 75lb nästa gång jag inhandlar fiskesaker.
                  den wiren kostar 215 och tooth proof kostar 299:- är det verkligen en så stor skillnad i kvalite som i priset?

Wirarna (stavning?) är i princip lika, ser faktiskt ingen skillnad alls.. Har inte märkt någon skillnad än heller.

Kommentera

Tothproof 75lb ligger på 4,6meters spole och BFT 75lb ligger på 3,3meters spole. Därav prisskillnad och i övrigt samma material. Tillsammans med Staylock beteslås så blir man inte besviken på sina tafsar.

Kommentera

Långsjö just 75lb är samma sak. Däremot är BFT i lägre klasser inte från samma företag. Men både Boa och TothProof är bra skit. BFT är alltså Boa i de andra klasserna än 75 för att vara tydlig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 973 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13