RedArc haspelrulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RedArc haspelrulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Problemet är nog distributionen. Spro har ingen bra distributör i Sverige, och Sverige är för ointressant/för lite som marknad för Spro att satsa på. Men som sagt finns det ju kloner. En Penn AF Spin borde man kunna hitta. Kolla omdömen i USA t.ex. på BPS för den. Samma rulle som Red Arc, bara en annan färg och vev

Kommentera

Finns på Fishonnet.se.... Verkar vara en fin rulle men som tidigare sagts så kan man inte veta det från att man testat den sj. =)

Kommentera

Fishonnet, ja men det är ingen butik där du kan känna på rullen på plats.
        RedArc, har väl tillverkats på beställning av den tyska grossisten.
        Det betyder inte ett smack för kvaliten. Det enda som behövs är en fisketok som fiskar stenhårt i Sverige
        Och då inte nån som är köpt eller sponsrad. Då först vet man vad rullarna går för.
        Att en rulle ser snygg ut. Eller stoltserar med massa kulllager. Många kullager är oftast en kompensation för en sämre rulle. Titta på dom bättre rullarna så ser man i regel ett rullager och 4-5 kullager. Ju mer av kullager ju större risk för ras i slutändan. Speciellt när lagren från grunden är lågbudjet..
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Elanen kan det vara den här attityden eller,det är inte Shimano,Daiwa eller abu då kan det inte vara bra som många svenskar har??

Kommentera

Och Elanen Fishonnet har butik i alingås om jag inte minns fel.

Kommentera

RobRaven, ja vad bra om det finns en butik i Sverige. Säkert nån som fiskar stenhårt i Alingsås och får bli test-pilot. ABU är skit när det gäller haspelrullar. Så dom går fetbort.
              Finns faktiskt säkra kort när det gäller haspelrullar. Men handlar ju som alltid om vad man vill betala.
              Att nån skänker bort jättebra rullar gratis tror du väl inte på själv.
              Nån ska ju tjäna pengar i slutändan. Ge mig en RedArc och den får bekänna färg på ett par fisketurer.
              Det fick en 700 kronors ABU haspelrulle göra. Butiken fick tillbaks smecket.
              Skiten ruttnade efter en fisketur. Så klent skräp att rullen blev klapp efter en jiggtur.

Kommentera

Gratis dom kostar över 1000-lappen i Sverige Både bak och fram bromsade ... och jag menar det är attityden att det finns inte i Sverige därför är det inte bra som stoppar många andra märken från att kunna etablera sig här!

Kommentera

RobRaven, rullen kanske är jättebra för nån tusing. Men vad jämför vi med. Det är just det man inte vet.
                  En Daiwa, Okuma, Shimano för tusen kronor.
                  Vad jag menar med skänker bort. Är att RedArc och den andra modellen för under tusen kronor.
                  Är så billig att företaget nästan skänker bort utan förtjänst.
                  Men så är det antagligen inte. Om företaget nu vill in på marknaden med en superrulle till lågt pris.
                  Då måste snacket gå bland sportfiskare. Men knappt nån vågar chansa.
                  Bästa för att få in grejerna på marknaden är att ett gäng får köpa några rullar till reducerat pris och provfiska dom åtminstone.
                  Jag har själv fått testa lite produkter genom åren. Och kan garanterat stå för om dom är bra.
                  Fråga folk här på Fiskesnack, Fiske.nu, Söders Sportfiske om jag inte är en riktig Gnällmåns när det gäller fiskegrejer.
                  RedArc, är snygga på bild. Men säger inte mycket mer.

Kommentera

Spro BlueArc osv

Jag har iaf en BlueArc och BlackArc på ingående från Tyskland.
                    Det ska bli spännande.

Jag tycker det är roligt att ha "okända" rullar av kvalite
                    där man inte betalar för själva märket. Och så känner man
                    sig ju lite alldeles särskilt individuell även heh.
                    Även än mer individuell när man kör Rapala Titanium lina.

Nästa projekt blir Cormoran AXOS 12PiF & Cormoran BLACK STAR 9PiF.
                    Endast för att Cormoran låter coolt & för att rullarna är snygga : )

Kommentera

LaRone, jag gillar också att prova allt nytt. Ligger lite och lurar på en RedArc eller varför inte den under.
                      Har haft en Cormoran rulle tidigare. Den du la upp på bild såg grym ut. Man får väl kika.
                      När du får hem din Arc. Kolla om det är glapp vid spolhus eller vid vevpartiet.
                      Meddela mig här. Så vet man lite vad som gäller.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13