Bästa jerkspöt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa jerkspöt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fick mitt LF The Ripper för nån vecka sen,och jag har varit ute ett par tre gånger och fiskat.

Väldig skönt spö må jag säga kan verkligen rekomendera detta!
    Kostar nästan 1800 kr.

Kommentera

jag har testat en del olika spön av de "dyrare" slaget och jag anser mitt powermesh 2-6 oz e det bästa jag använt. har nu kört det i 2 år och är helnöjd... Då Luna spöt kom trodde jag det skulle vara daiwas "flaggskepp" och dyrare en powermesh. men så va inte fallet såg jag så kör vidare med daiwas dyraste jerkspö powermesh.. Kommer inte byta spö förens jag råkar slå av det eller liknande.. aldrig hört något negativt om powermesh ev att det har lite kort bakhandtag.

Kommentera

kör med Luna 300 på Strike Pro 6,10 -200gr funkar mkt bra,,
        kör även Luna 253 på Strike Pro 6,8 -180gr,,

Kommentera

Har Daiwa Luna 130-180g ,Powermesh 2-6oz, Diamondback the wand,St Croix avid/AM66MHF.Alla är bra men skulle jag måsta välja ett av dom här spöna skulle det nog vara Daiwa Powermesh 2-6oz.

Kommentera

Tjennare Peder Adis här Jag har kört nästan md de flästa jerkspörna på markanden det vet du kannse som du känner mig...Sista spö som jag köpte på det var för två månader sen..Det var en Prologick Wood , en model är till 150 gram den äna är upp till 250 gram de är 6,9 fot..Om jag ska vara ärlig så känner inte jag nån skilnad mellan den och en St.Crois spö fast jag är ägare till 4 såna ..Mycket skön spö kan rekomendera den jätte mycket du kan höras eller så , så kan du låna spö så kan du testa den kan inte säga bara att den är en helt underbar spö..De ligger strax under 1500 kr...Och är ett jätte vacker spö att se ...Än av de skönaste spöna som jag har känt på länge..

Kommentera

Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
              ...aldrig hört något negativt om powermesh ev att det har lite kort bakhandtag.
              OK, det kunde vara 5 cm längre men det påverkar inte jerkningen utan bara under mothugg/drillning....
              Det har även en annan svaghet.
              Det saknar den där lilla öglan att snabbt fästa betet i vid transport.
              Men trots det har jag heller aldrig läst om någon som var missnöjd med sitt Powermesh.

Kommentera

Lundgrens har en del Daiwa Powermesh.
                Är det den här modellen ni menar som har kastvikt 2 - 6 oz, "Daiwa Powermesh PM-XK 66 JB"
                Dom har tyvärr inte skrivit ut kastvikten.

Kommentera

Ursprungligen postat av PederE Visa inlägg
                  Lundgrens har en del Daiwa Powermesh.
                  Är det den här modellen ni menar som har kastvikt 2 - 6 oz, "Daiwa Powermesh PM-XK 66 JB"
                  Dom har tyvärr inte skrivit ut kastvikten.
                  Det är den modellen,kastvikten är upp till 6oz = ca 170g

Kommentera

Alla spön du nämner är fina (ja, jag har testat dem). Smaksak vilket du väljer. Luna och diamondback är supersköna, skulle trots allt inte byta mot mitt kära Lamiglas LGM 70H.. Det har ganska långt bakhandtag och lite djupare aktion vilket jag anser vara en fördel då man drillar fisk.

Kommentera

Jag har har ägt/äger fig rig, lamiglas, st croix, powermesh samt fiskat en del med diamondback the wand. Jag tycker tveklöst att lamiglas och powermesh är dom bästa spöna. Powermeshet har en grym känsla men handtaget behövs förlängas med ca 15cm vilket jag gjorde, det passar till beten 50-120gr. Lamiglaset är perfekt i längd (LGM 70H) och det fiskar bra med beten 50-160gr. Något tyngre spö än powermesh men det klarar lite mer, och det är inte så hårt/pinnigt som dom andra amerikanska jerkpåkarna utan är lite skönare att drilla fisk med tycker jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 901 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13