Min Weed-Buster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Min Weed-Buster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ser underbart ut! Ja ska jaga sånna krokar och testa... Har googlat runt lite och bara hittat utländska sidor där man skall shoppa på nätet och betala i pund eller nått... och massa olika taxe´s och tullavgifter...ja e fortfarande inte så sugen på sånt tjaffs...kanske gamaldags, men ja vill se vad det kostar i kronor och kunna skicka en beställning på svenska... och självklart - helst köpa i butik... Får se om ja kan hitta en svensk återförsäljare... verkar grymma, dom där krokarna!

Kommentera

Bjorn:
      Dina krokar löste ut för lätt vid testen, antagligen eftersom betena är så tunga.
      Dom fastnade i näckrosor 2/3 av kasten.
      Skyddet kan nog funka bra mot sjögräs, men det verkar som det är ståltråd som gäller annars.

Kommentera

Jag har upplevt samma problem när jag provat, funkar bättre på lättare skeddrag. Riktigt roligt dock att Mustards verkar funka, hoppas de kommer med lite större storlekar. Var köpte du dina?

/ Björn

Kommentera

Jag beställde Mustad vass-skyddade krokar på Willys sportfiske online. Finns från storlek 1 så inte så jätte stora men jag skall testa dessa snart, har satt dem på bla en Salmo Slider M. Får se hur det går.

Kommentera

Det var från Willys jag köpte mina med, mycket trevlig personal där föresten.
            Jag ska fortsätta leta efter Kuusamo dubbelkrokar som jag tycker funkar ganska ok.

Kommentera

Var och testade mina vass-skyddade jerkbaits idag, skickade dem rakt ut bland vass och näckrosor, små lätta jerks och lite känsla, fastnade inte någon gång!
              Skit kul, dock ingen fisk men det var ett nytt ställe och lite för varmt, men jag vet exakt vart jag skall köra med dessa. Nya möljigheter till storfisk.

Kommentera

Vänta bara tills en riktigt stor gädda hugger och näckrosorna bara flyger...vilken kick!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 846 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04