Lf shaddow ripper rekomderas lätt spö samt att man hantera det mesta beten med spöt
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt jerkspö?
Collapse
X
-
men vem har sagt att man ska drill länge!
med flät lina så är en 10+ plus slut på under 10 min i vattnet med hårt stäld broms
jag fiskar inte för att drilla utan för att få fisk som sätter i gång adralinet!!!!
drillar har man inte tid!
fiskar allt från bster 2or till hemma gjorda 150gr+ beten med
mitt Capture 6'10 köpt på tradera klart nöjd som fan
sen finns det andra spön med i båten vid fiske!JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
<iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&width=292&colorscheme=light&sh ow_faces=true&stream=true&header=true& height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>
Kommentera
-
Hej Philip Hansen; Vill du ha ett jerkspö som verkligen håller hög kvalitet åren igenom vill jag föreslå att du väljer ett Shakespeare CALM110066 Ugly Stik Muskie Rod. Det är 198 cm långt och odelat och avsett för 60-150 grams jerkbeten. Spöt väger 310 gram och har liksom övriga Shakespeare Ugly Stik spön 7 års garanti.Ursprungligen postat av PhilipTheDonut Visa inläggHej!
Har kört ett tag nu med Strike Pro contest 6'6 150g, men tycker det börjar mjukna, fjädrar när man kastar osv. Låter detta rimligt eller har jag bara fått för mig det här?
Och om det nu är så att det är kass, vad skulle ni satsa på för nytt spö? Gillade spöet fram tills det "mjuknade" så funderar på om 6'8 180g varianten kanske vore något? Strike Pro Contact.
Kom gärna med förslag, gärna beg.
Mvh Philip
Själv har jag jerkfiskat med Ugly Stik Muskie Rod CALM 110066 i fyra år nu och det har en otrolig ryggrad, vilket visar sig både vid kast samt krokning och drillning av Stor Gädda.
Jag började med jerkbaitfisket våren 1983 efter en Gädd- och Muskietävling i Leech Lake, Minnesota hösten 1982. Mina första jerkbatspön Lamiglas Graphiteer 1217 * 5´8" som jag köpte direkt efter Leech Lake-tävlingen i Brainerd håller perfekt än idag efter 27 års flitigt jerkfiske. De har blivit lite repiga med åren och Fuji toppöglorna har jag bytt två gånger... but they are still going strong!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Okej, nu vet jag nog ungefär vad jag vill ha.
Efter att ha testat St Croix Premier PM69XHF några veckor, tror jag att jag vill ha ett ganska likt spö, dock längre bakhandtag och kanske något lägre kastviktsklassning 180-200g. Längden är helt okej, och även tjockleken på handtaget, får inte vara tjockare dock. Någon som vet om det finns något sådant spö som jag eftersöker?
Kommentera
-
För dom egenskaperna tror jag att St Croix Premier PM69XHF är perfekt för digUrsprungligen postat av PhilipTheDonut Visa inläggOkej, nu vet jag nog ungefär vad jag vill ha.
Efter att ha testat St Croix Premier PM69XHF några veckor, tror jag att jag vill ha ett ganska likt spö, dock längre bakhandtag och kanske något lägre kastviktsklassning 180-200g. Längden är helt okej, och även tjockleken på handtaget, får inte vara tjockare dock. Någon som vet om det finns något sådant spö som jag eftersöker?

bara att förlänga bakhandtaget till önskad längd
Kommentera
-
Kanske är så enkeltUrsprungligen postat av Frankenstein_punk Visa inläggFör dom egenskaperna tror jag att St Croix Premier PM69XHF är perfekt för dig
bara att förlänga bakhandtaget till önskad längd
Men bara och bara, hur funkar det med att förlänga bakhandtaget egentligen?
En polare som har G Loomis spö, gillar inte handtaget på det, det är ju tjockt som satan ^^.Ursprungligen postat av sommenfiskaren Visa inläggkan tipsa om daiwa procaster -160g skön action men inte alls svampigt eller liknande! jävligt skönt!!!
eller så går du upp lite i pris och köper ett av G Loomis muskie series. kostar bara mellan 3300-4400kr
Senast ändrad av PhilipTheDonut; 2009-11-02, 12:57.
Kommentera
-
Någon som kan mäta hur långt handtaget är på det spöet? Har ett 6'8" Contact idag och vill ha likvärdig längd.Ursprungligen postat av PhilipTheDonut Visa inläggOkej, nu vet jag nog ungefär vad jag vill ha.
Team Gorilla.
"No Monkey Business"
--Mer fiske, mindre fruntimmer--
Kommentera
-
Hej Philip. Satsa på ett BFT bandit spö 6,6' eller 7,3'... Huuuuur sköna som helst! Klicka HÄR för bild! Skittfiske på dig!/Team Perax, Jon Persson
http://teamperax.blogspot.com/
Kommentera
-
Har kollat in speciellt 7,3´framförallt för att den är delbar. Hur påverkar egentligen längden jerkandet??Ursprungligen postat av Starjonken Visa inläggHej Philip. Satsa på ett BFT bandit spö 6,6' eller 7,3'... Huuuuur sköna som helst! Klicka HÄR för bild! Skittfiske på dig!
och starjonken hur fungerar detta spöt på mindre beten runt 70 gr??"Så länge det ser bra ut, är det okej"
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 268 visningar