Ursprungligen postat av Flinus
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Esox Lucius
Collapse
X
-
Linus, vart har du fått information om att BROMANoDELL bytt ägare? Har hört det ryktet tidigare men även fått det dementerat så vore intressant att veta. Du får gärna skicka ett PM om du inte vill posta infon här på sidan.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
-
Jag har också hört att Broman sålde broman/odell till fishit . Hoppas det betyder att Johan Broman kommer tillbaka i fiskedragUrsprungligen postat av Bergman Visa inläggLinus, vart har du fått information om att BROMANoDELL bytt ägare? Har hört det ryktet tidigare men även fått det dementerat så vore intressant att veta. Du får gärna skicka ett PM om du inte vill posta infon här på sidan.
/Fredrik
Kommentera
-
Ja deras tailar är kassa. Tycker man kan begära mer av ett så dyrt drag. Å andra sidan är de lätta och billiga att byta ut.Ursprungligen postat av Lundblom Visa inläggJag köpte en Esox Lucius Suspending Softtail. Tyckte att den såg väldigt välgord ut och färgsättningen var väldigt fin men tailen kändes mycket stelare än t ex den som sitter på Zam Z tail. Jag fyllde upp en hink med vatten för att se hur fort den sjunk i vattnet och då fick jag en negativ överraskning, den sjönk med nosen rakt ner. Detta kommer att innebära att vid spinnstopp så kommer den att sakta sjunka med nosen rakt ner i vattnet och det tror inte jag är speciellt bra. Jämför man med en Z-tail så sjunker den helt horisontellt i vattnet.
Men hur resonerar du kring att den sjunker med nosen neråt? Har själv reflekterat över detta och kan inte bestämma om det är bra eller dåligt. Jag tycker att det kan imitera en död fisk som tappar styrfart. Lite som när man jiggar med fiskimitationer.
Vet inte riktigt vad jag tycker och uppskattar fler reflektioner!
Ett stort plus är i alla fall enkelkroken som är skonsam för gäddan och innebär inte så mycket mer tappad fisk.Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!
http://salmotruttasyd.blogspot.com/
Kommentera
-
Träffade Broman på El-Ge under Predator dagarna, då hörde jag detta:Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggJag har också hört att Broman sålde broman/odell till fishit . Hoppas det betyder att Johan Broman kommer tillbaka i fiskedrag
/Fredrik
Broman kommer tillbaka till Fiskedrag till säsongen dom börjar spela in nu i höst. Han nämnde även att han själv skulle göra ytterligare ett fiskeprogram, men det var lite mer hemlighetsmakeri i det programmet och jag fick ej reda på vad det skulle heta osv :p
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
274 167 visningar