Esox Lucius - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Esox Lucius

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flinus Visa inlägg
    Så mycket skvaller och spekulationer!

Anledningen till att de sälja ut i de flesta butiker är för att BromanOdell bytt ägare. Den nya ägaren är "fishit" som också äger Berras. Detta gör att andra butiker inte vill stödja Berras som är en konkurrent.
    Att Berras säljer ut de med defekta krokar beror på att de har tillgång då andrahandssorteringen. De säljer även förstahandsbeten.

Ang betenas funktion kan jag inte säga så mycket. Har köpt en del på seenare tid men har inte hunnit ge med så mycket tid i vattnet. Men kvaliteen känns hög. Jag är ju Zalt-fantast, men finishen känns bättre på BromanOdell. Gillar deras tail-beten skarpt. Ska bli kul att se om de levererar.
    Linus, vart har du fått information om att BROMANoDELL bytt ägare? Har hört det ryktet tidigare men även fått det dementerat så vore intressant att veta. Du får gärna skicka ett PM om du inte vill posta infon här på sidan.
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
      Linus, vart har du fått information om att BROMANoDELL bytt ägare? Har hört det ryktet tidigare men även fått det dementerat så vore intressant att veta. Du får gärna skicka ett PM om du inte vill posta infon här på sidan.
      Jag har också hört att Broman sålde broman/odell till fishit . Hoppas det betyder att Johan Broman kommer tillbaka i fiskedrag

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av Lundblom Visa inlägg
        Jag köpte en Esox Lucius Suspending Softtail. Tyckte att den såg väldigt välgord ut och färgsättningen var väldigt fin men tailen kändes mycket stelare än t ex den som sitter på Zam Z tail. Jag fyllde upp en hink med vatten för att se hur fort den sjunk i vattnet och då fick jag en negativ överraskning, den sjönk med nosen rakt ner. Detta kommer att innebära att vid spinnstopp så kommer den att sakta sjunka med nosen rakt ner i vattnet och det tror inte jag är speciellt bra. Jämför man med en Z-tail så sjunker den helt horisontellt i vattnet.
        Ja deras tailar är kassa. Tycker man kan begära mer av ett så dyrt drag. Å andra sidan är de lätta och billiga att byta ut.
        Men hur resonerar du kring att den sjunker med nosen neråt? Har själv reflekterat över detta och kan inte bestämma om det är bra eller dåligt. Jag tycker att det kan imitera en död fisk som tappar styrfart. Lite som när man jiggar med fiskimitationer.
        Vet inte riktigt vad jag tycker och uppskattar fler reflektioner!

Ett stort plus är i alla fall enkelkroken som är skonsam för gäddan och innebär inte så mycket mer tappad fisk.
        Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
          Jag har också hört att Broman sålde broman/odell till fishit . Hoppas det betyder att Johan Broman kommer tillbaka i fiskedrag

/Fredrik
          Träffade Broman på El-Ge under Predator dagarna, då hörde jag detta:
          Broman kommer tillbaka till Fiskedrag till säsongen dom börjar spela in nu i höst. Han nämnde även att han själv skulle göra ytterligare ett fiskeprogram, men det var lite mer hemlighetsmakeri i det programmet och jag fick ej reda på vad det skulle heta osv :p

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          274 167 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13