Tail-beten... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tail-beten...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tail-beten...

Tjena

Har sedan någon månad fiskat med dessa och tycker att det är det bästa som uppfunnits sen kroken.

Så jäkla grymma! Och framför allt på större gädda. Måste och slå ett slag för enkelkrok som både är bra för fisken och fiskaren. Är sugen på att börja köra med skeddrag med tail. Någon med erfarenhet?

Är det någon annan som delar min uppfattning?
    Läs rapporter och reflektioner kring havsöringsfiske längs sydkusten!

http://salmotruttasyd.blogspot.com/

Jag älskar det här - som du skriver är det troligen mitt i prick även för dig.

Kommentera

har fiskat tail sen 06 och e beredd att hålla me .. men kör med trekrok bak och de känns bra

kjelle

Kommentera

Gillar tailbeten skarpt med! Jag fiskar mina tailbeten och alla andra betesmodeller också med hullinglöst sedan en tid tillbaka. Fiskade det bl.a. på SGK KM och trexen, lite gamble men det gick bra! Upplever inte att man tappar fler fiskar, snarare tvärtom? Ska göra ett ordentligt test på det senare.

Ps. Håller på och bygger en helt ny förhoppningsvis helt snagfri tailmodell i skrivandets stund, kommer bli grym!

Kommentera

e de du och wille som slår era kloka ihop ??

Kommentera

Håller också med! Tailbeten är ruskigt heta och lätta att tillverka!

Tog mitt pers på 11,6 på just en hemmasnidad tail, fått bra med fisk på tail hela året om
            På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
              Gillar tailbeten skarpt med! Jag fiskar mina tailbeten och alla andra betesmodeller också med hullinglöst sedan en tid tillbaka. Fiskade det bl.a. på SGK KM och trexen, lite gamble men det gick bra! Upplever inte att man tappar fler fiskar, snarare tvärtom? Ska göra ett ordentligt test på det senare.

Ps. Håller på och bygger en helt ny förhoppningsvis helt snagfri tailmodell i skrivandets stund, kommer bli grym!
              så du har redan kommit igång med tillverkningen. Tänker du göra så som vi snackade om eller har du hittat på någonting annat?

Kommentera

Har fått riktigt bra med gädda på tailbeten detta år och hör till mina favoritbeten, fiskat mycket med zam z tail och helltail. Har testat ACE / Lundgrens Teaser Spoon några ggr och den ser riktigt het ut.

Kommentera

Hej vet ej om ni provat o fiska me atom med tail,funkar grymt bra ju större tail desto bättre ,jag brukar fiska me 35 grams atom o en stor tail.
                  Vattnet e alltid blött

Kommentera

Ursprungligen postat av neide Visa inlägg
                    så du har redan kommit igång med tillverkningen. Tänker du göra så som vi snackade om eller har du hittat på någonting annat?
                    Helt ny design och helt nytt kombinationsbete som åtminstone jag aldrig sett någon tillverkning av. Kommer bli så gott som snagfritt så att man kan kasta rätt in i vassen. Du får se det när det kommer dra förjäkla mkt fisk nästa tur

Haukimannen, japp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 582 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist