Spolar ni av era rullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spolar ni av era rullar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av lethul Visa inlägg
    Trodde du pantsatte den och plockade fram nästa rulle
    ...det gör han oxå, men är för blyg för att berätta detta!!! Han har rullar så det varar en livstid !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Henrik "Axor" Andersson; När jag varit och fiskat sej, torsk och uer i Norges salta vatten brukar jag ta med mig rullarna in i duschen och sedan smörja upp dem efter hemkomst till Sverige igen. I Östersjöns brackvatten med 4 - 7 promilles saltlhalt räcker det med att skölja bort eventuella vita beläggningar och smörja in rullarna ordentligt mellan var fjärde fisktur. Är det ABU´s Ambassadeurrullar klarar de sig i minst 50 år om du sköter dem.
      One day spent fishing adds another day to your life!
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
      Old firehand: Kan tyvärr inte hålla med om att ABU´s ambassadurer håller i 50 år. Jag har sköt min(a) ambassedur rullar enligt alla regler och finesser. Mina två rullar jag har haft och har, strular.

Som senast när jag lämnade in rullen. Fick tillbaka den från service. 3 fisketurer senare började den strula igen.
      Och är som sagt inte den första heller.
      Jag tycker ABU´s rullar är skräp, om du fiskar i saltvatten. För enligt ABU är ju inte deras rullar till för och fiska med i saltvatten, garantin gäller inte då. Synd eftersom dom är grymt sköna och fiska med annars.
      http://www.silverbums.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Hej Henrik "Axor" Andersson; När jag varit och fiskat sej, torsk och uer i Norges salta vatten brukar jag ta med mig rullarna in i duschen och sedan smörja upp dem efter hemkomst till Sverige igen. I Östersjöns brackvatten med 4 - 7 promilles saltlhalt räcker det med att skölja bort eventuella vita beläggningar och smörja in rullarna ordentligt mellan var fjärde fisktur. Är det ABU´s Ambassadeurrullar klarar de sig i minst 50 år om du sköter dem.
        One day spent fishing adds another day to your life!
        Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
        Hehe,rullarna med sig i duschen,undra va frugan skulle tycka om det,blir väl nerdstämplad för evigt
        Gädda topp 5 2009: 10kg (uppskattad)-9,1kg-8.44kg-7,4kg-7,1kg

Kommentera

karki:vad är det för ambassadurer du har då?????jag tycket att ambassaduerer e dom bästa rullar som finns......

Kommentera

Karki. Va gör du v dine ruller?? En ABU Ambassadeur hålder snilt 50 år. Det er inte fundet en´ rulle endnu -der er slidt op!
            Duk3N. Jeg tar mine kustspön med mig i duschen.. jo, de hålder längere.

Kommentera

haha har en abu haspelrulle som jag aldrig rentgjort eller smörjt på 3 år kanske, plus att den har använts som "jerkrulle" i cirka 1 år. Så man kan säga att den blivit duktigt misshandlad under sitt korta liv men den fortsätter att leverera
              Lite snack, stor verkstad!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              273 490 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist