Bästa VJ-spöt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa VJ-spöt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hasse-Halvljus
    replied
    Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
    Det låter som att åtminstone merparten tycker att Fox Luc Coppens Vertical Pro 1,90m är det bästa för pengarna på marknaden just nu.
    Hade tänkt fynda ett sådant nu när en fiskebutiken har 50% på sortimentet men tyvärr var det slutsålt och vad jag förstår så tillverkas inte dessa spön längre...någon som vet vart man kan hitta dem fortfarande och gärna till ett bra pris?

Skicka gärna ett PM isf...
    AB har hemma. bara ringa o beställa. som sagt så kommer inte det spöt att göras mer så passa på medans det finns. jag kör en viento och ett coppens. det är hur klockrent som helst. som du ser med undantag från tonex.

tonyex; jag hänvisar till mitt förra inlägg.

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Push-Up, du har en poäng med multi men som sagt - jag vill ju testa VJ. Då känns det inte som att en liten multi är ett inköp jag vill göra.

Har ett VJ-spö andra bra användningsområden inom spinn/mete?

Lämna en kommentar:

• Push-Up
    replied
    på Europeiska kontinenten kör de mer med haspel än multi, jag sjlv tycker det är smidigare med en multi av den anledningen att det är enklare att styra djupet med en multi än haspel.
    Men står du upp eller sitter högt så spelare det mindre roll på normalt flacka bottnar.

Lämna en kommentar:

• Sir Fish-a-lot
    replied
    Tänker låna tråden lite.

Jag vill testa vertikalfisket fast med antingen en UL-haspel eller en något större sådan.

Jag vet att det finns vertikalspön för haspel. Är det någon av er som använder ett sådant? Vilket skulle ni rekommendera?

Lämna en kommentar:

• Guest
    Guest replied
    Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Poängen är följande:

Kan du för en gång skull överväga att tänka på att "marknadens bästa VJ spö" kanske inte passar honom/henne bara för att det passar dig och många till?

Sen du ska inte glömma att vi har inte tillräckligt med pengar för att testa alla dyra spö som tillverkas för den globala marknaden.

I rest my case .....

/T
    Det spøet som ær marknadens bæsta ær det spø som de flesta anser ær det bæsta.

Ær din poæng att ingen någonsin skall rekommendera något? Att tidningarna skall dra in sina pryltester? Ær det så illa att du køpt ett Luc coppens men inte fått någon fisk på det och nu ær vældigt ledsen?

Lämna en kommentar:

• Torraa
    replied
    Det där med att rullen inte är alls viktig håller jag inte med om. Satsa på en rulle med bra broms som klarar en rejäl rusning utan att hacka. Mvh/ Fritte_ på forumet.

Lämna en kommentar:

• Gäddhängke
    replied
    Kolla med AB, de borde ha hemma.

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
    Det låter som att åtminstone merparten tycker att Fox Luc Coppens Vertical Pro 1,90m är det bästa för pengarna på marknaden just nu.
    Hade tänkt fynda ett sådant nu när en fiskebutiken har 50% på sortimentet men tyvärr var det slutsålt och vad jag förstår så tillverkas inte dessa spön längre...någon som vet vart man kan hitta dem fortfarande och gärna till ett bra pris?

Lämna en kommentar:

• djsringup
    replied

Lämna en kommentar:

• TailRunner
    replied
    Ursprungligen postat av Push-Up Visa inlägg
    ... Men köp för guds skull inte en dyr rulle, det däremot är inte viktigt.S
    Så sant! Satsa krutet på spöt, inte rullen. Jag fiskade under min första säsong med en 5601JB som jag hade liggandes och skräpade. Gick riktigt bra.

Först när jag hade bestämt mig detta var ett fiske jag ville satsa på köpte jag ett Luc Coppens VJ och en Daiwa Megaforce. Bättre köp kan jag inte tänka mig.

Lämna en kommentar:

• Push-Up
    replied
    Det passar alla och det är ett så pass bra spö att många jag känner köpte först ett enklare men bra, sedan ett annat bättre och så slutat med Coppens, det har det där lilla extra, eftersom det är ett sånt känsligt fiske som ger bättre resultat med bra utrustning är det kanske värt att lägga de där surt fördärvade pengarna. Men köp för guds skull inte en dyr rulle, det däremot är inte viktigt.S

Som en liten förklaring på ovan text, jag fiskade jerk framgångsrikt och många år med en stel pinne som gjorde jobbet skitbra för 600:-. Där är känslan inte så viktig, styv grafit och lätt ger känslan som behövs när 80-160 gram beten slängs omkring.
    Men efter ett par år, fan, det är ju skönt med de där proffsspöna.........

AMS har ett jätteskönt spö som kan mäta sig med Luc-spöt, men då får du betala 1500 till.....inte värt det!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
280 126 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40