en 61 toro är för stor för jerk, svårt att hålla i
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt jb spö och rulle, tips.
Collapse
X
-
jag är bara 1.63 eller nått och 6'6 e bra för mig... så han måste ja väldigt liten för attt det ska va för långtUrsprungligen postat av snOrdanger Visa inläggFinns så grymt mycket skönare spön är stiffet enligt mig, satsa på ett beggat set så får du så otroligt mycket bättre grejer för samma peng! Om du inte är kort tycker att du ska satsa på ett spö på minst 6'6''
//Mark
Kommentera
-
BFT Stiff 6'6" og 5601JB koster 999 NOK hos skittfiske i Norge.
http://www.skittfiske.no/aspx/produk...spx?plid=46411
Skittfiske er Norges største nettbutikk for fiske, vet ikke om de sender til Sverige.
Kommentera
-
Hej Gustav "Jämtlandsgädda" Olsson; Efter att jag själv jerkfiskat ganska flitigt med Suick Thriller, Bobby Bait, ACE Porky, ACE Flipper och diverse USA-jerkbaits sedan våren 1983 och nu under senare år även med Buster Jerk och Bomber Jerk Herky Jerky har jag kommit fram till att ett jerkspö inte bör vara längre än vad jag själv är lång, för att jag ska kunna jerkfiska effektivt flera dagar eller två veckor i sträck och inte vara helt utsliten med molande värk i axel och skuldra. När jag var och tävlingsfiskade Muskie och Gädda i Leech Lake i Minnesota hösten 1982 köpte jag tre Lamiglas Graphiteer No 1217 5´8" (1,73 m) jerkbaitspön klassade 1 - 3 oz med mig hem. Själv är jag 1,73 m och dessa Lamiglas 1217 jerkspön i samma längd har jag till dags dato fångat några tusen både små och riktigt stora Gäddor på sedan våren 1983.Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inläggjag är bara 1.63 eller nått och 6'6 e bra för mig... så han måste ja väldigt liten för attt det ska va för långt
Genom åren har jag skaffat mig ytterligare jerkspön av Sportex fabrikat och även Shakespeare. Tony Fordham i England har byggt flera spön åt mig. Det jag tycker är lättast och starkast av Tony Fordhambyggda jerkspön är ett 6-fots Carbon Kevlarspö....men jag gillar fortfarande mina Lamiglas Graphiteer 1217 från 1982 väldigt bra.
Mitt personliga råd till dig idag är därför: Köp inte som ditt första jerkspö ett spö som är längre än vad du själv är lång och köp inte en stel pinne utan köp ett spö med spänst och styrka i.
Go for the Big Pikes & Muskies!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Skitsnack. Återkom i ärendet när du växt färdigt.Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inläggen 61 toro är för stor för jerk, svårt att hålla iSenast ändrad av Gäddhängke; 2010-01-11, 21:46.
Kommentera
-
Har du bara 2000:- att spendera, köp begagnat!
Då kommer dina pengar att räcka längst och du får mer kvalité grejer för pengarna.
Jag ska inte föreslå några tillverkare på jerkprylar för att det finns alldeles för många.
Häls /T
St Croix + Shimano =
Kommentera
-
Nej nej! Det var inte ditt inlägg jag syftade på!
Ursprungligen postat av Old FirehandHej Henrik Nordberg; Den tål jag! Visst snackar jag en hel del skit, men många som lyssnat på mitt skitsnack genom åren och läst vad jag skrivit om fiske sedan 1961 har nog också lyckats slå sina personliga rekord på Gädda, Gös och Lax flera gånger om...
Jag tror också att jag växt färdigt, för när har du sett en gammal gubbe på 70 år som fortfarande växer annat än på bredden?
One day Spent fishing adds another day to your life!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
om du ska fiska så tungt ska du inte köpa min blue max som du frågade om på sff! ärliga affärer ska det vara!
om du vill ha ett mysigt spö tycker jag du ska skaffa ett daiwa procaster, fiskar otroligt bra! rulle kan jag tipsa om shimano cardiff 301A, är skönare än JB enligt mig, känns smidigare och stabilare. Kan låta dyrt, men på söders sportfiske finn sdet ett sett med cardiffen och ett compre spö tror jag att det är, då kan du ju fråga om du får byta ut det eller byta senare med privatperson.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 521 visningar