Shimano Cardiff - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Cardiff

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Shimano Cardiff

    Hade tänkt att köpa en Shimano Cardiff nån som kan berätta nått om den?

    Fördelar, nackdelar ect ect

    Mvh Emil
    Emil Alfredsson

    http://WWW.MITTFISKELIV.WORDPRESS.COM/


    ------------

    ------------

  • #2
    Ursprungligen postat av emil.alfredsson Visa inlägg
    Hade tänkt att köpa en Shimano Cardiff nån som kan berätta nått om den?

    Fördelar, nackdelar ect ect

    Mvh Emil
    mitt råd är lägg några hundra till och köp nått annat alt. kolla på tradera efter nått bättre beg.

    alla jag vet som haft cardiff är jävligt missnöjda med dom riktig kaffe kvarn
    håller 1-3 månader innan dom börjar trassla

    Kommentera


    • #3
      Har själv haft en cardiff 301 och den har fungerat mkt bra.
      Känner flera som har gått tillbaka till cardiffen efter att ha provat flera amba rullar.
      Den sitter närmare spöt och är lättare att hålla om och den kastar långt oxå.

      Cardiffen måste vara en av de få multi rullar som man kan lätt rekommendera tillsammans med Lunan, Calcuttan, stora curado, PR, raketen, C3, C4, JB osv.

      Alla rullar trasslar, men det beror på vem är den som håller i dom!

      Häls /T

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av rilluren Visa inlägg
        mitt råd är lägg några hundra till och köp nått annat alt. kolla på tradera efter nått bättre beg.

        alla jag vet som haft cardiff är jävligt missnöjda med dom riktig kaffe kvarn
        håller 1-3 månader innan dom börjar trassla

        Har hört tvärt om, många som är grymt nöjda med sin cardiff tycker den är mycket bättre än ambassadeurer i samma prisklass, du tänker inte på corvalus? Den vet jag inte nån som varit nöjd med...

        Och där var tonyex före, den jäveln!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg

          Och där var tonyex före, den jäveln!
          Sånt är livet Danger! /T

          Kommentera


          • #6
            tonyex, låter bra!

            Blir nog att köpa den... Även om rilluren inte är det.... Dom han "vet" har haft en cardiff kanske inte kan kasta? vem vet... nejdå skämt åt sido
            Emil Alfredsson

            http://WWW.MITTFISKELIV.WORDPRESS.COM/


            ------------

            ------------

            Kommentera


            • #7
              den är bra och skön Men 1900 är för dyrt

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av emil.alfredsson Visa inlägg
                Hade tänkt att köpa en Shimano Cardiff nån som kan berätta nått om den?

                Fördelar, nackdelar ect ect

                Mvh Emil
                Hej.

                Jag har själv fiskat med cardiffen i ett par år nu och har mest bara gott att säga om den.
                Mina erfarenheter med denna rulle är fiske med beten upp till 100g.(för det mesta beten mellan 60-90g)

                Fördelar:
                Sitter lågt på spöt(nästan som en lågprofilare att palma)
                Kastar riktigt långt med 50-90g. beten (man behöver överhuvudtaget inte använda den mekaniska kastbromsen när 4 av de 6 centrifugalvikterna är i yttre läget)
                Har aldirg strulat på något vis.

                Nackdelar:
                Ej syncroniserad linspridare. (Se till att den står i mitten när du ska kasta, men kanske p.g.a det kastar den så bra)

                /P

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
                  Har hört tvärt om, många som är grymt nöjda med sin cardiff tycker den är mycket bättre än ambassadeurer i samma prisklass, du tänker inte på corvalus? Den vet jag inte nån som varit nöjd med...

                  Och där var tonyex före, den jäveln!
                  Kan inte hålla med dig riktigt ang corvalus 301. Jag är jättenöjd. Jag köpte en Corvalus 301 hösten 08 och har använt den flitigt till jerkfiske sedan dess. Den lät iofs.illa vid första kasten så jag gjorde en rundsmörjning på den direkt. Smörjer den nu efter ca var tredje pass. Den har inte krånglat det minsta sedan dess. Jag kanske har haft tur med min rulle, men det är nog som vanligt att smörjer man inte sin rulle osv. så kan den gå sönder.

                  Det enda jag iså fall skulle önska mig mer är en lite högre utväxling i så fall.

                  Skulle gärna vilja veta vad som skiljer corvalus mot Cardiff , Utväxling / vikt fysisk storlek eller vad.
                  -

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av emil.alfredsson Visa inlägg
                    tonyex, låter bra!

                    Blir nog att köpa den... Även om rilluren inte är det.... Dom han "vet" har haft en cardiff kanske inte kan kasta? vem vet... nejdå skämt åt sido
                    Emil,

                    Det kan mkt väl ha varit så som han skriver. Alla vi har olika erfarenheter.
                    Jag har hört att vissa har haft problem med sina cardiff , sånt händer.
                    De flesta Jag känner , mig inräknad , har inte haft några problem med sina.
                    Vissa andra har haft flera sönder under en säsong, det som är viktigt är hur man behandlar sina prylar och för eller senare alla rullar kommer att trassla om man använder dom hårt eller missköter dom. Så enkelt är det!

                    /T

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 189 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                    13 svar
                    2 926 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gädd-jos  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                    39 svar
                    3 283 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Mathias 70  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    1 008 svar
                    153 803 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Test005
                    av Test005
                     
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 055 svar
                    203 345 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Bilbo
                    av Bilbo
                     
                    Arbetar...
                    X