Shimano Cardiff - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Cardiff

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Skulle gärna vilja veta vad som skiljer corvalus mot Cardiff , Utväxling / vikt fysisk storlek eller vad.[/QUOTE]

    Cardiffen är lite lägre och inte lika bred och vägen mindre. Sitter riktigt skönt i handen.
    Corven är fetare lite klumpigare men den duger fint för de priset.

    Köp en Cardiffff

    Kommentera


    • #12
      Har man små händer vilket jag har, så är Cardiffen ett utmärkt val till jerk eftersom man får ett bra grepp över rullen vilket man inte får på Ambassadeuren.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av OscaN Visa inlägg
        den är bra och skön Men 1900 är för dyrt
        Olssons fiske säljer den för 1595 kr

        Kommentera


        • #14
          har bara gott att säga om den, det är nga prob att kasta 150gr beten med den!
          smörj den oc den håller länge, det är ju 5 års garanti på den med! köp den med ett comprespö på söders så har du ett bra kit dirkt!

          Kommentera


          • #15
            Har en Cardiff, helt ok rulle men inte värd 2000 kr! Köpte min just för att det var halva priset. Nästa gång blir det ABU tveklöst.

            Kommentera


            • #16
              Jag har en 101 som har funkat superfint, har den till lite lättare spinnfiske med wobblers m.m på ca 15-50gr

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av emil.alfredsson Visa inlägg
                tonyex, låter bra!

                Blir nog att köpa den... Även om rilluren inte är det.... Dom han "vet" har haft en cardiff kanske inte kan kasta? vem vet... nejdå skämt åt sido
                dom flesta jag fiskar med är grymt duktiga fiskare och kastare och fiskar betydligt mer än många här inne

                sa bara vad vi har för erfarenhet gällande cardiffen
                för alla jag vet som har köpt e sådan har haft problem med den väldigt snart, oftast inom bara några månaders fiske.... men är du sugen på en har polaren en som skickades in på service efter ca 2 månader som skall säljas den är helt nyservad och nästan ny =)

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                275 193 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                13 svar
                2 926 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Gädd-jos  
                Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                39 svar
                3 283 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Mathias 70  
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                1 008 svar
                153 804 visningar
                18 gillar
                Senaste inlägg Test005
                av Test005
                 
                Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                1 055 svar
                203 345 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Bilbo
                av Bilbo
                 
                Arbetar...
                X