Pig jr ''suspending'' - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pig jr ''suspending''

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pig jr ''suspending''

Jag börjar bli riktigt trött på att inte piggarna jag köper är susp ! jag har köpt 2 st och båda störtar ner till botten. Finns det någon butik som ni vet har piggar som är riktiga suspending ? ! någon annan som har samma problem ?

/ Henke

Ursprungligen postat av heenke Visa inlägg
    Jag börjar bli riktigt trött på att inte piggarna jag köper är susp ! jag har köpt 2 st och båda störtar ner till botten. Finns det någon butik som ni vet har piggar som är riktiga suspending ? ! någon annan som har samma problem ?

/ Henke
    Det kan till viss del avhjälpas med en lättare tafs.

Men som du säger så är ju de lite äldre Piggarna inte lika störtdykande även om det finns undantag bland dessa också.

Om du söker lite här på forumet så är det förklarar hur man kan borra ur lite från den främre vikten på Piggarna, då kan man få dem mer svävande än tidigare. Men vikterna är tydligen av stål nu så en pelarborr där man kan spänna fast Piggen är nog att föredra.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

De nya piggarna är så. Tror de gamla är lite bättre på den fronten, i alla fall de 7" jag provat. Men fiskar man de nya, sjunkande piggarna rätt så är faktiskt även dem riktiga killers!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

/ Henke
        Vi fiskare måste våga reklamera å gnälla .Ja skulle lämna tillbaka dom .
        Pig är ju CWC som har tillverkningen då får dom väll sänka priset på dom.
        Är väll Kjelle som lackar dom han borde ju ha koll tycker man.
        Annars är ju Freestyler jämnare kvalitee på gillar varken dom eller Piggen .

/Fredrik

Kommentera

Har redan testat den varianten på min andra pigg men blev ingen skillnad, då borrade jag ur läppen på piggen.

Kommentera

Men henke låt mig ghjälpa dig med piggarna så är det klart! Bara å komma förbi så är det klart....

Kommentera

okej jerklimpan , jag köpte den på lundgrens fiske. och dom sa att dom hade fått bort som snabbsjunkande och fått in dom vanliga suspending men min sjönk ju som en sten ändå :P

Kommentera

okej jerklimpan , jag köpte den på lundgrens fiske. och dom sa att dom hade fått bort som snabbsjunkande och fått in dom vanliga suspending men min sjönk ju som en sten ändå :P
                Man ska ju kunna använda svävande beten i sötvatten utan att den sjunker som en sten.
                Förstår du nu varför ja aldrig handlar på postorder .
                Lundgrens brukar vara bra å ha göra med jag har reklamerat några spön där men aldrig beten.
                Testa betet i badkaret med olika krokar å olika tafsar sjunker den fortfarnde bara å gnälla .
                Man ska ju inte behöva borra i ett bete för 250 kr.

/Fredrik

Kommentera

Köp äldre ex på tradera eller liknande, det tycker jag är smidigast, då får man dom billigare med
                  I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

Green day på Ullevål 4/6-10
                  Green day på Wembley stadium 19/6-10

Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

Kommentera

jag fick tag på en susp och en flytande. Suspen var fast sink och flyten var susp! Nästan rätt så att säga!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 863 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04